Inlägg från: Lady K |Visa alla inlägg
  • Lady K

BF Juli 2017 ny

Vet hur det känns skrev 2017-03-26 19:14:57 följande:

Härligt! Blev även sittdelen grå?

Yes, det blev grått på båda. Tror det blir kanon! Skönt för en velpotta som mig att äntligen kunna bocka av ett beslut...
  • Lady K
    Joline84 skrev 2017-03-26 21:22:21 följande:

Funderar också på den vagnen! Beställt från nätet? Hur lång leveranstid var det?

Nej, det blev att vi beställde i butik faktiskt. Leveranstiden skulle vara relativt kort, men i denna butiken gjorde man upp när man vill hämta ut den och så beställde dom den till det datumet. Så svårt att säga hur fort den skulle komma om vi hade velat ha den så fort som möjligt. Nu kommer den i början på juni och vår bebis är ju beräknad till 3/8.

Gud, blir så avundsjuk när jag hör om er alla som känner bebisen. Är ju mitt i v.22 nu och har vad jag vet inte känt någonting alls än! Vet att jag har moderkakan i framvägg så antar att det kan spela roll, men tycker att allt kommer att kännas mycket mer verkligt när jag kan känna sparkar. Han kommer väl kanske ta ikapp det med råge senare istället, vem vet...
  • Lady K

Hur har ni andra det med sammandragningar? Jag har haft ganska mycket sista veckan, framförallt på jobbet där jag ju har enbart arbetsuppgifter av tung fysisk karaktär...Guld värt i detta läget med en svärfar som är gynekolog, skönt att kunna dryfta orosmoment och få råd. Sen finns det såklart gränser för vad jag känner mig bekväm med att diskutera med honom...

Han rekommenderade mig iaf att åka in till gynakuten för att mäta livmodertappen för att på så vis kunna avgöra om sammandragningarna är normala eller något man bör oroa sig över och ev. bli sjukskriven för. Så nu åker jag dit efter lunch och gör vaginalt ultraljud. Hoppas att det inte är någon fara...

• Lady K
    Joline84 skrev 2017-04-03 12:26:49 följande:

Hej! Jag har lite titt som tätt. Behöver inte vara att jag gör nått direkt tungt. Men det gör inte ont. Det blir bara väldigt spänt. Hur känns dina? Skönt för dig med någon som kan ge råd. Hoppas det går bra på undersökningen.

Mina gör inte heller ont, det är samma här som för dig - att det blir väldigt spänt. Men nu har jag iaf varit iväg och fått livmodertappen undersökt och allt var som det skulle! Jätteskönt! Så nu vet jag att även om det stundtals är obehagligt så är det inget farligt. Sen får jag väl känna efter hur besvärande det fortsätter kännas med jobbandet, det är klart att jag ju bara haft en tredjedel så många sammandragningar idag när jag varit ledig som en dag på jobbet.
  • Lady K

Den som väntar länge på nåt gott...I veckan har jag äntligen känt bebisen röra sig för första gången! Helt fantastisk känsla, jag började gråta när jag insåg vad det var. Och idag har jag varit på barnloppis och kom hem med en hel Ikea-påse full med jättefina grejer för runt 500 kr, supernöjd!!

• Lady K
    Joline84 skrev 2017-04-08 16:45:14 följande:

Så roligt! Vilken vecka är du i nu? Första barnet? Jag har känt över två månader, är i vecka 24. Men så är det ju mitt tredje. Mysigt nu när han känns så ofta och utanpå mer tydligt.

Barnloppis är verkligen super att gå på. Har själv gått på två nyss. Samt lite fynd från Tradera.

Är också i vecka 24! Men ja, första barnet plus moderkaka i framvägg så det är väl fullt normalt att det dröjt lite. Häftigt iaf att han äntligen hälsat ordentligt!
  • Lady K
    narie24 skrev 2017-04-13 21:34:14 följande:

Ni som fått gravpenning beviljat, vad jobbar ni med?

Jag har också fått gravpenning beviljat fullt ut 60 dagar innan. Jobbar som djurskötare på mjölkgård.
  • Lady K

Jag har ganska mycket sammandragningar. Både på jobbet när jag tar i fysiskt och hemma när jag tagit det lugnt. De gör inte ont, det bara spänner till ca 10 sekunder och sen släpper det. Har också varit inne och fått livmodertappen undersökt, men det var ingen fara. Så antar bara att det är normalt för mig med mycket sammandragningar. Är nu i v.27 (26+2).

Efter lång väntan känner jag nu äntligen bebisen röra sig och sparka varje dag, helt magiskt! Men börjar kännas tyngre på jobbet nu, har nog börjat få lite foglossning som strålar ner i höger skinka/lår. Blir lite haltande efter en dag på jobbet. Men får gå hem 4 juni så hoppas jag orkar hänga i tills dess.

• Lady K

Ojojoj, någon (läs: jag) gav mig lite fria tyglar att shoppa bebiskläder på Newbie-avdelningen på Kappahl...Himmel vad mycket fint dom har!! Men nu känns det i plånkan.

• Lady K
    marretiin skrev 2017-04-30 16:35:55 följande:

Här går vi in i v.29 i morgon. Precis blivit själv här med allt. Trodde aldrig att kärleken skulle dra o bara lämna mig här själv med allt. Försöker att fokusera på glädjen i att det snart kommer ett litet underbart liv.

Jag är stark iaf och vet att jag kommer att klara det själv även om det inte var det som var tanken.

Hoppas ni alla mår bra!

Men fy vad jobbigt! Stor styrkekram till dig! <3
Svar på tråden BF Juli 2017 ny