Inlägg från: Lady K |Visa alla inlägg
  • Lady K

BF Juli 2017 ny

Nu var jag väldans snabb att trycka iväg... som sagt, lär väl dröja lite med magen. Gick in i v. 13 idag, vilket känns skönt. Än känns allting fortfarande lite overkligt men hoppas att det känns lite mer på riktigt när vi får se bebis på kub på tisdag. Hoppas, hoppas allt är som det ska!

• Lady K

Dags för kub imorrn bitti...Vet att ni var några till som ska iväg på det imorrn, håller tummarna för oss allihop!

• Lady K
    Summerchild skrev 2017-01-17 01:05:59 följande:

Hur gick det ?

Åh, det gick bra! Heeelt fantastiskt att äntligen få se den lilla ligga där och sprattla, med ett hjärta som pickade på så fint. Vi fick 1:20000, alltså lägsta sannolikhet för kromosomavvikelser, så det känns jätteskönt! Även om det såklart inte är en garanti för ett friskt barn, så är det iaf skönt att allt verkar bra så här långt! Blev som väntat framflyttad, dock lite mer än jag trodde så nu ser det ut som om jag får lämna denna trevliga tråd och sälla mig till augusti-tråden istället. Nytt bf 3/8.

• Lady K

Blev ju som sagt framflyttad till 3/8 idag på kub, men stannar hemskt gärna kvar hos er i denna tråden. Var inne i augusti-tråden och kikade men det är inget snack där alls förutom att hitta fb-grupper. Är det ok med er att jag hänger kvar? Tycker det är så härligt snack i denna gruppen.

• Lady K
    Leeandra skrev 2017-01-17 21:08:18 följande:

Det är klart du kan hänga här. 3 dagar är ju ingenting, du kan lika gärna få en julibebis ändå .

Treansresa skrev 2017-01-17 21:21:00 följande:

Du är så välkommen att stanna:)

Tack goa ni! Då fortsätter jag hänga här med er!
  • Lady K

Jag mår fortsatt rätt ok, har ju haft ganska milda symptom hela tiden. Dock väldigt känslig för vissa lukter, det har hängt i stadigt sen v.9. Ensilaget (konserverat, lite sötluktande gräs) på jobbet ger mig kväljningar varje dag. Men har väldigt svårt för att spy i vanliga fall så har inte gått längre än kväljningar och ulkningar...

Var också nojig över bristen på symptom tidigare, men efter att ha sett den lilla i magen på kub-ultraljudet igår så känns det lugnare.

• Lady K

Ja, herre. Verkar vara en hel djungel det här med barnvagn. Allt är ju rena grekiskan för en förstföderska som mig...Får bli till att sätta sig in ordentligt närmsta månaderna. Hur lång beställningstid brukar det i regel vara?

Har varit ute och ätit på restaurang med maken ikväll, firat lite att vi gått in i v.13 och att allt såg fint ut på kub i tisdags. Än så länge välbakad bulle...haha. Insåg att det nog är sista versen med mina vanliga favoritjeans, "Grynet" börjar visst kräva lite plats nu.

• Lady K

Någon mer som känner av extremt uppkörd mage? Känner mig som en vandrande gasboll...:p Har känt i typ två dar nu att det känns "fullt" i magen fort. Blir mätt fort, får magknip och magen svullnar upp.

• Lady K
    GrönaDruvan skrev 2017-01-26 12:43:47 följande:

Det känns så orättvist. Det föds ca. 100.000 barn i Sverige varje år. Av dessa är 300 enäggstvillingar...bara där är chansen liten. Av dessa 300 är det ca 30-40 st som får tts. Hur stor är chansen att man ska drabbas? Så jäkla orättvist, men det känner väl alla som förlorar barn i graviditet och även efter.

Livet är ju inte rättvist.

Nu får man kämpa på för våran Olle som blev kvar, och jag önskar så att han klarar sig. Åh herregud vad älskad han ska bli.

Edvin ligger kvar i magen, och vet inte alls hur man ställer sig till det vid födseln sen... Vill man se honom om han legat död i magen i flera månader? Hur funkar det? Begraver man någon som dött i vecka 17? Eller tar sjukvården hand om honom?

Beklagar verkligen. Ska hålla alla tummar för er lilla Olle. Massa styrkekramar <3
  • Lady K

Vi har berättat för alla våra närmsta vänner under senaste veckan, sen är det väl mer ytligt bekanta som inte vet än och sen de flesta på jobbet förutom chefen. Kommer nog berätta för övriga på jobbet nu i dagarna, för känns som det är skönt att vara öppen med det då jag också har ett jobb där jag framöver ska undvika vissa arbetsmoment.

Blev extra uppenbart idag när jag fick hjälpa två kor att kalva inom loppet av en timme...Jisses vad man får ta i och dra i kalven då alltså! Ger inte mersmak inför egen förlossning om man säger så, haha...Sen kände jag efteråt att det stramade och drog runt bäckenet, så ska nog vara försiktigare med att kötta på och ta i, som jag hittills bara gjort av gammal vana.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny