BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Läste just något intressant på fb. Ett test för att ta reda på könet. Man skulle hälla urin på bikarbonat och om det bubblade var det en pojke och inget bubbel så väntade man en tjej. Nån som testat eller hört om det funkar?
Tack alla! Vad gulliga ni är!
Man känner sig maktlös, då det inte går att göra något i nuläget, bara att hoppas på att antikropparna inte ökar allt för mycket... Blir det akut så kan blodtransfusion på barnet i magen bli aktuellt, men jag hoppas att det inte behöver gå så långt.
När jag var gravid med min första fick jag gbs (grupp b streptokocker) som också kan bli farligt, så den graviditeten blev också fylld av oro.
Vi kommer nog inte försöka igen om något händer nu, dels har jag haft två missfall innan den här graviditeten, och efter vad jag har läst mig till så kommer detta med antikropparna bli värre och mer aggressivt för varje graviditet.
Ska till barnmorskan nästa vecka, hoppas få lite mer info då!
Druvan och Delilah, önskar er verkligen lycka till, att det går på bästa sätt för er båda!
Är det någon här som tränar och hur tänker o känner ni så här långt i graviditeten? Jag är i v 14. Börjar både synas och kännas att nått är "ivägen". Jag tränar på gym, en massa olika pass. Funderar på hur länge man kan träna som vanligt? Känner mig inte riktigt lika smidig längre. Såklart frustrerande.
Druvan och Delilah, önskar er verkligen lycka till, att det går på bästa sätt för er båda!
Är det någon här som tränar och hur tänker o känner ni så här långt i graviditeten? Jag är i v 14. Börjar både synas och kännas att nått är "ivägen". Jag tränar på gym, en massa olika pass. Funderar på hur länge man kan träna som vanligt? Känner mig inte riktigt lika smidig längre. Såklart frustrerande.
Är ganska säker på att jag också känt bebisen nu! Även fast det är andra graviditeten är det så svårt att säga. Har haft värsta tarmrörelserna sen jag plussade typ. Men nu är det mer som att det fladdrat till några gånger. Ingen sprattlande fisk, men något lite diffust sådär. Härligt! :) Går in i v 15 imorogn!
Tvillingarna lider av tts grad 2 och det blir operation idag kl.14.
Håll tummarna!
Håll tummarna!
Håll tummarna!
Håll tummarna!