• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Joline84
    GrönaDruvan skrev 2017-01-26 21:11:49 följande:

Tack alla.
    Det var den större tvillingen som dog. Den mindre hämtade sig igen.

Beklagar eran förlust! <3
  • GrönaDruvan

Är det någon här inne som inte känner fosterrörelser än? Känner mig helt knäckt, har inte känt min bebis sen igår kväll och är så rädd att han också dött. Men kanske är svårare att känna nu när det bara är en?

• Beebii
    GrönaDruvan skrev 2017-01-27 05:56:55 följande:

Är det någon här inne som inte känner fosterrörelser än? Känner mig helt knäckt, har inte känt min bebis sen igår kväll och är så rädd att han också dött. Men kanske är svårare att känna nu när det bara är en?

Jag går idag in i v.16+0 och jag har inte än känt av bebisen. Tror moderkakan är i vägen, det har den varit vid de andra två graviditeterna. Din bebis kanske är stilla efter operationen eller så som du säger att det känns mindre med en som rör sig än två?
  • GrönaDruvan
    Beebii skrev 2017-01-27 06:30:28 följande:
    Jag går idag in i v.16+0 och jag har inte än känt av bebisen. Tror moderkakan är i vägen, det har den varit vid de andra två graviditeterna. Din bebis kanske är stilla efter operationen eller så som du säger att det känns mindre med en som rör sig än två?
    Hoppas det. Förlusten av den ena har knäckt mig mer och mer för varje timme som går, att förlora den andra..jag vet ärligt inte hur jag skulle orka.
  • GrönaDruvan
    acinnaleh skrev 2017-01-27 07:02:38 följande:

Jag är i 17+2 idag och det jag möjligen känner ibland är att magen kramar ihop sig och vid andra tillfällen lite som kanske är fladder, är inte säker på det men det känns inte som gaser/tarmar. Vet dock inte var jag har moderkakan och minns inte alls när jag kände något för 9 år sen.

Förstår verkligen att du oroar dig just nu, konstigt vore det ju annars. Jag kan tänka mig att det finns en massa funderingar nu. Får ni träffa kurator eller motsvarande i Huddinge och sen när ni kommer hem? Får du möjlighet till undersökningar när du ber om det? För jag antar att ni blir lite extra uppföljda nu?

Men precis som du och Beebii är inne på så kanske den minskade rörelsen du upplever beror på att det nu bara är en som rör sig nu. Jag tänker att den kan röra sig lite mer fritt nu än innan.

En annan fundering jag har är om det nu känns bättre med de bekymmer du beskrev i helgen, i nedre delen av magen och neråt i benen? Fick du svar på vad som orsakade det? Antar ju att det var kopplat till tts.

Vi är redan hemma, åkte hem efter undersökningen igår. Vet inte så mycket mer än att jag ska följas upp en gång i veckan i början och sen om det inte är några problem så får vi se hur ofta det behövs.
    Har ju rul på torsdag, men tror jag får komma in innan och kolla. Vad gäller rul är jag inte alls orolig. Vad mer skulle de titta på som experterna inte redan gjort? De har kollat hjärta, urinblåsa, njurar, hjärnan och mätt alla flöden och tryck osv..... Så det känns lugnt.

Trycket i magen och det onda i benet frågade jag aldrig om, men det är borta nu. Min mage var ju svullen och stenhård så det är klart att det var ett samband med tts. Nu är magen mjuk och mycket mindre, känns jättekonstigt. När jag ligger ner är den näsan helt platt. Skum känsla.
  • Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2017-01-27 05:56:55 följande:

Jag är i 17+6 och jag har känt rörelser endast de senaste dagarna. Har moderkakan i bakvägg och tredje barnet så jag var också orolig men alla bebisar är ju olika. Säkert så har din lille fått lite extra utrymme och kanske är han trött efter allt som hänt.

Dina modersinstinkter är väl på max nu, klart du känner efter och oroar dig. Jag hoppas att det ska gå fint och att den lille mår bra. Vad gäller förlusten så är ju inte den mindre för att du har en gosse kvar. Det är fortfarande en liten du sörjer och du har all rätt att leva ut det och sörja. Jag beklagar verkligen. Kram!
  • babydreams

Beklagar verkligen GrönaDuvan :( <3

Jag har inte känt något alls än, inte ens "fladder". Men är ju bara i vecka 15 också, det kommer väl så småningom :)

• KaffeOchHybris

Jag är är 17+5 och känner inget alls. Men det är första barnet och jag har ingen aning om vart min moderkaka är i för position. Magen har blivit riktigt stor senaste veckan, men jag är förstoppad också så den varierar mycket i storlek över dagen.

Jag beklagar verkligen sorgen och jag hoppas verkligen att allt går bra för den kvarvarande tvillingen. Det är väl positivt att den såg ut att ha återhämtat sig på ultraljudet efter operationen i alla fall.

• FrökenMp
    KaffeOchHybris skrev 2017-01-27 11:34:36 följande:

Jag är är 17+5 och känner inget alls. Men det är första barnet och jag har ingen aning om vart min moderkaka är i för position. Magen har blivit riktigt stor senaste veckan, men jag är förstoppad också så den varierar mycket i storlek över dagen.

Jag beklagar verkligen sorgen och jag hoppas verkligen att allt går bra för den kvarvarande tvillingen. Det är väl positivt att den såg ut att ha återhämtat sig på ultraljudet efter operationen i alla fall.

Jag har också blivit förstoppad och upplever liksom du att magen blivit riktigt stor på senaste tiden. Också första barnet för mig.

Jag tycker att det är sjukt jobbigt för jag känner mig konstant uppblåst och svullen. Ser höggravid ut på kvällarna haha!!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny