• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Delilah2001

Jag för min del tänkte ge tygblöjor en chans denna gång. Sa jag iofs med förra barnet också, men blev aldrig av.

Någon som använt tygblöjor?

Kände bebisen tydligt både i går kväll och i kväll, så mysigt! Känns som att någon petar på mig inifrån.

• Beebii
    Delilah2001 skrev 2017-01-21 23:44:28 följande:

Jag för min del tänkte ge tygblöjor en chans denna gång. Sa jag iofs med förra barnet också, men blev aldrig av.

Kände bebisen tydligt både i går kväll och i kväll, så mysigt! Känns som att någon petar på mig inifrån.

Vi provade tygblöjor till första barnet...gick sådär...testade litegrann på barn nr 2 men njaa... nu är dom sålda! Tror mer på naken bebisar så mycket det går! Lättare på sommaren med!

Så sugen att testa sjala lite denna gång men orkar nog inte med en sån lång trikå knyt sjal. Vill ha en enkel bekväm sjal. Vilken är bäst för en nybörjare?

Å jag längtar efter bebisbuffarna ska kännas! :-*
  • Haiduchi

Igår så var mannen iväg så hade lite lördags mys med vår 6 åriga dotter. Hon somnade i soffan i mitt knä, och så höll lillasyskonet på att små peta mig i magen jätte mycket. Kändes så overkligt men såå mysigt! Satt och log hela tiden :)

• basio

Jag använde tygisar med mina. Tyckte det funkade bra! Jag hade pocketblöjor, Fuzzi Bunz tror jag de hette. Väldigt härliga färger och mjuka och goa. Lätta att använda och torkade snabbt när man hade tvättat dem. Ibland valde jag att ta vanliga engångs, om jag visste att det skulle dröja längre till nästa byte. På nätterna hade jag engångs också tror jag.

Tyvärr sålde jag alla då jag ju inte skulle ha fler barn efter lillan. Men men ... får se hur vi gör denna gången!
  • Treansresa
    Haiduchi skrev 2017-01-22 08:56:27 följande:

Igår så var mannen iväg så hade lite lördags mys med vår 6 åriga dotter. Hon somnade i soffan i mitt knä, och så höll lillasyskonet på att små peta mig i magen jätte mycket. Kändes så overkligt men såå mysigt! Satt och log hela tiden :)

Det lät ju helt underbart! Både att dottern somnade i knät och att bebisen gör sig påmind <3
  • Leeandra
    Haiduchi skrev 2017-01-21 20:51:15 följande:

Denna gången, andra barnet, ska jag ge sjalandet en rejäl chans. En trikå och en ringsjal har jag hemma. Testat ringsjalen med storasystern, hon älskar det men det avlastar inget. Kort stund får hon mysa :) en sele får det bli till mannen, han vill inte sjala, men vill barnet gärna bli buret så är det skönt om man ändå kan turas om. Sen är jag även sugen på en mei tai, didytai, hade en enkel variant med dottern och tyckte det var så nimt.

Trikåsjalen är det bästa, den avlastar och gör att man inte bär snett. Jag har aldrig varit riktigt förtjust i ringsjal. Se till att pappan har en ergonomisk sele, de är kanon.
  • Leeandra

Jag har använt tygblöjor i kombination med EC ( blöjfritt ). Har då haft barnen helt blöjfria hemma men haft tygblöjor/trainingpants i bilen, i affären ( i början ) och ibland på öppna förskolan och liknande platser. Har fungerat jättebra. Har haft både färdigsydda och vikblöjor med ullbyxor utanpå.

Mysigt med bebissprattel .
  • Leeandra
    Beebii skrev 2017-01-22 08:36:59 följande:

Vi provade tygblöjor till första barnet...gick sådär...testade litegrann på barn nr 2 men njaa... nu är dom sålda! Tror mer på naken bebisar så mycket det går! Lättare på sommaren med!

Så sugen att testa sjala lite denna gång men orkar nog inte med en sån lång trikå knyt sjal. Vill ha en enkel bekväm sjal. Vilken är bäst för en nybörjare?

Å jag längtar efter bebisbuffarna ska kännas! :-*

Trikåsjalen är ju annars enklast när man kan knyta eftersom man sätter på den på morgonen och tar av den på kvällen och har den färdig för bebis däremellan. Annars är ju Mei Tai enkel.
  • Treansresa
    Leeandra skrev 2017-01-22 13:10:19 följande:
    Trikåsjalen är ju annars enklast när man kan knyta eftersom man sätter på den på morgonen och tar av den på kvällen och har den färdig för bebis däremellan. Annars är ju Mei Tai enkel.
    har skickat ett meddelande till dig här. svara bara om du har tid=)
  • Haiduchi
    Leeandra skrev 2017-01-22 13:04:51 följande:

Trikåsjalen är det bästa, den avlastar och gör att man inte bär snett. Jag har aldrig varit riktigt förtjust i ringsjal. Se till att pappan har en ergonomisk sele, de är kanon.

Vi kollar på en Beco gemini att ha som sele. Känns väldigt enkel att sätta på sig, inte så många inställningar. Sen är jag 160 cm lång och mannen 200 cm lång. Den ska tydligen vara bra för Både långa och korta.

Ringsjalen avlastar inte med dottern för hon är snart 6 år, 130 cm och 25 kg :) men hon tycker det är riktigt mysigt :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny