BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Jag för min del tänkte ge tygblöjor en chans denna gång. Sa jag iofs med förra barnet också, men blev aldrig av.
Någon som använt tygblöjor?
Kände bebisen tydligt både i går kväll och i kväll, så mysigt! Känns som att någon petar på mig inifrån.
Jag för min del tänkte ge tygblöjor en chans denna gång. Sa jag iofs med förra barnet också, men blev aldrig av.
Kände bebisen tydligt både i går kväll och i kväll, så mysigt! Känns som att någon petar på mig inifrån.
Igår så var mannen iväg så hade lite lördags mys med vår 6 åriga dotter. Hon somnade i soffan i mitt knä, och så höll lillasyskonet på att små peta mig i magen jätte mycket. Kändes så overkligt men såå mysigt! Satt och log hela tiden :)
Igår så var mannen iväg så hade lite lördags mys med vår 6 åriga dotter. Hon somnade i soffan i mitt knä, och så höll lillasyskonet på att små peta mig i magen jätte mycket. Kändes så overkligt men såå mysigt! Satt och log hela tiden :)
Denna gången, andra barnet, ska jag ge sjalandet en rejäl chans. En trikå och en ringsjal har jag hemma. Testat ringsjalen med storasystern, hon älskar det men det avlastar inget. Kort stund får hon mysa :) en sele får det bli till mannen, han vill inte sjala, men vill barnet gärna bli buret så är det skönt om man ändå kan turas om. Sen är jag även sugen på en mei tai, didytai, hade en enkel variant med dottern och tyckte det var så nimt.
Vi provade tygblöjor till första barnet...gick sådär...testade litegrann på barn nr 2 men njaa... nu är dom sålda! Tror mer på naken bebisar så mycket det går! Lättare på sommaren med!
Så sugen att testa sjala lite denna gång men orkar nog inte med en sån lång trikå knyt sjal. Vill ha en enkel bekväm sjal. Vilken är bäst för en nybörjare?
Å jag längtar efter bebisbuffarna ska kännas! :-*
Trikåsjalen är det bästa, den avlastar och gör att man inte bär snett. Jag har aldrig varit riktigt förtjust i ringsjal. Se till att pappan har en ergonomisk sele, de är kanon.