• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • FrökenMp
    Joline84 skrev 2017-01-24 23:02:53 följande:

Okej. Jag kör inte så mycket med fria vikter, med det kanske är lättare så, när man kan styra mer själv. Idag körde jag ett boxpass. Kändes ju inte som att det kommer att funka så länge till med sparkar mot höft/mage.

Jag tränade inte i mina andra graviditeter. Har du gjort det? Hur funkade det isf sista tiden? Synd det inte finns nån grupp för gravidträning, så man slipper känna sig så ensam rund!

Det här är min första graviditet så jag har aldrig gått så långt och tränat tyvärr hihi:) men en väninna till mig tränade hela graviditeten förutom de två sista veckorna eftersom hon fick så ont pga foglossning. Det du ska tänka på då är att inte köra för hårt, speciellt med magövningar. Hon uteslöt nog situps och liknande övningar helt.

Boxpass kanske du ska vara försiktig med för som du säger så kan du ju få slag och sparkar mot magen vilket jag inte tror är så bra.

Men summan av kardemumman så kan du träna hela graviditeten så länge du mår bra och inte får ont. Man ska inte vara rädd för att träna men du ska lyssna på din kropp :)
  • SofiaLundström

Hänger med här!

Bf slutet av Juli.
    Har gjort Kub testet, visade förhöjda resultat så nu igår var jag ner och gjorde Nipt testet så det är bara att härda ut i mins 10 dagar innan man vet helt säkert!

• Delilah2001
    SofiaLundström skrev 2017-01-25 13:40:04 följande:

Hänger med här!

Bf slutet av Juli.

Har gjort Kub testet, visade förhöjda resultat så nu igår var jag ner och gjorde Nipt testet så det är bara att härda ut i mins 10 dagar innan man vet helt säkert!

Välkommen!

Väntar också på svar på Nipt test. Gjorde det första för två veckor sen, men fick ta om det i måndags.
  • Leeandra
    GrönaDruvan skrev 2017-01-25 11:24:29 följande:

Tvillingarna lider av tts grad 2 och det blir operation idag kl.14.

Håll tummarna!

Alla tummar hålles stenhårt!
  • emme 86

Äntligen, äntligen, äntligen har jag fått veta efter moderkaksprovet att vårt barn inte bär på någon kromosomavvikelse. Dessutom fick jag veta kön och väntar vår tredje pojk! ?

Det känns helt fantastiskt, helt underbart! Det har varit en så lång väntan och mycket oro sedan kubtestet som visade på bred nackspalt och vi fick risksiffran 1:57. Men nu kan vi slappna av och njuuuuta av graviditeten och den växande magen.

• Sosozo
    emme 86 skrev 2017-01-25 14:50:17 följande:

Äntligen, äntligen, äntligen har jag fått veta efter moderkaksprovet att vårt barn inte bär på någon kromosomavvikelse. Dessutom fick jag veta kön och väntar vår tredje pojk! ?

Det känns helt fantastiskt, helt underbart! Det har varit en så lång väntan och mycket oro sedan kubtestet som visade på bred nackspalt och vi fick risksiffran 1:57. Men nu kan vi slappna av och njuuuuta av graviditeten och den växande magen.

Vad härligt, grattis!!!
  • Elliot0300

KUB igår, 1/21600 för downs syndrom och typ 1/200000 på de andra trisomierna! SÅ SKÖNT!
    Livlig var den lille rackaren också :D
    Moderkakan i bakvägg, inte för långt ner heller. Allt såg toppen ut enligt BM! :D

• Summerchild

Jag började blöda som mens igår...oroligheter och mensvärk .... kunde förstå vad det var. Och trodde det värsta. Fick en akuttid idag. Sovit riktigt dåligt och var i en vakensömn med smärta och efter att tv slog av och ensam hemma så såg jag en man på sidan om mig och han sade flera gånger till mig att jag skulle dö... rädd å ledsen försökte ja ringa men kunde inte slå några som helst siffror. Vakendrömmen var det värsta jag varit med om. :(

Fick snabbt träffa doktor idag och fick se mitt knyte på skärmen. Blödningen kommer som innan från sidan av livmoder kanten utsidan av graviditeten. Fostret var glad och gapade med munnen och viftade med armar och ben. Jag är mörbultad och skör. Blödde mer efter undersökningen. Är rädd men lättad. Min bebis mår bra.

• narie24
    Summerchild skrev 2017-01-25 16:56:01 följande:

Jag började blöda som mens igår...oroligheter och mensvärk .... kunde förstå vad det var. Och trodde det värsta. Fick en akuttid idag. Sovit riktigt dåligt och var i en vakensömn med smärta och efter att tv slog av och ensam hemma så såg jag en man på sidan om mig och han sade flera gånger till mig att jag skulle dö... rädd å ledsen försökte ja ringa men kunde inte slå några som helst siffror. Vakendrömmen var det värsta jag varit med om. :(

Fick snabbt träffa doktor idag och fick se mitt knyte på skärmen. Blödningen kommer som innan från sidan av livmoder kanten utsidan av graviditeten. Fostret var glad och gapade med munnen och viftade med armar och ben. Jag är mörbultad och skör. Blödde mer efter undersökningen. Är rädd men lättad. Min bebis mår bra.

Oj, vilket drama! Förstår om du är omtumlad. Men vad skönt att allt såg bra ut!
  • narie24
    Elliot0300 skrev 2017-01-25 16:48:59 följande:

KUB igår, 1/21600 för downs syndrom och typ 1/200000 på de andra trisomierna! SÅ SKÖNT!

Livlig var den lille rackaren också :D

Moderkakan i bakvägg, inte för långt ner heller. Allt såg toppen ut enligt BM! :D

Grattis till superfina siffror!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny