• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Vet hur det känns

Jag köpte en bärsjal idag på lekmer. se jag betalade 400 kr för en baby k' tan breeze den verkade väldigt enkel och bra. Den hade även vunnit "bäst i test"

• Vet hur det känns

ordinarie pris var 700 så jag tror det är bra. såg även samma på tradera (avslutas om 1 dag) för 100 kr men jag hade redan beställt min när jag såg den.

• Nagy87
    Sosozo skrev 2017-01-19 17:05:14 följande:

Ah, tungt! Jag tänkte på att om det behövs så finns det smärtstillande på recept.

Jag har mkt migrän under graviditeten. För vissa blir det så. Och jag tar imigran, det funkar rätt bra. Alvedon tar jag inte det ger ingen som helst effekt för mig så kan lika gärna strunta i det.

Kan vara bra att veta ifall det kommer tillbaka men klarat mig utan huvudvärken 1hel vecka nu.!! känns helt underbart.! Går inne v 17 nu vilken vecka är du i.?
  • GrönaDruvan

Varit på läkarbesök idag och tyvärr såg inte allt bra ut. Tvillingarna mår bra, men det skiljer lite i vikt och mått, vilket hade varit ok om inte den ena haft mindre fostervatten och liten urinblåsa. Tyvärr kan detta vara början på ttts....
    Blev skickad till Stockholm och Huddinge sjukhus redan imorgon, ska vara där på onsdag 9.30.
    Så åker tåg upp imon.
    Får undersökas igen och beslutas det om operation så blir det på onsdag vid 14.
    Känner mig helt knäckt. Vilket man än gör så är riskerna stora att båda eller en dör.

• GrönaDruvan
    acinnaleh skrev 2017-01-23 16:55:31 följande:
    Usch vilken tråkig läsning :( förstår verkligen att du måste känna dig knäckt just nu. Det är bra att de kollar upp det vidare och noggrant på en gång. Är de extra kunniga på Huddinge eftersom du får åka dit? Hoppas på det bästa för dig!
    Denna operation görs bara i Huddinge, ingen annanstans i Sverige.
    Sverker Ek som jag ska till är bäst i Sverige på detta.
  • Vet hur det känns
    GrönaDruvan skrev 2017-01-23 16:58:30 följande:

Denna operation görs bara i Huddinge, ingen annanstans i Sverige.

Sverker Ek som jag ska till är bäst i Sverige på detta.

tänker på dig!! jag håller tummarna att allt löser sig!! massor med kramar från mig
  • Delilah2001
    GrönaDruvan skrev 2017-01-23 16:46:40 följande:

Varit på läkarbesök idag och tyvärr såg inte allt bra ut. Tvillingarna mår bra, men det skiljer lite i vikt och mått, vilket hade varit ok om inte den ena haft mindre fostervatten och liten urinblåsa. Tyvärr kan detta vara början på ttts....

Blev skickad till Stockholm och Huddinge sjukhus redan imorgon, ska vara där på onsdag 9.30.

Så åker tåg upp imon.

Får undersökas igen och beslutas det om operation så blir det på onsdag vid 14.

Känner mig helt knäckt. Vilket man än gör så är riskerna stora att båda eller en dör.

Men nej, vad fruktansvärt jobbigt och tungt! Hoppas och håller alla tummar för att det kommer gå bra för dig och barnen!
  • Delilah2001

Jag har tydligen drabbats av immunisering

Min kropp har bildat antikroppar mot mitt barn, vilket betyder att barnets blodkroppar bryts ner...

Väldigt ovanligt, och att detta hänt just denna graviditeten och inte med mina andra barn, beror på att det är en ny pappa förmodligen, och han har en antigen som fostret fått från honom, och som jag bildat antikroppar mot.

I allra värsta fall får barnet allvarlig blodbrist och det kan vara livshotande.

Ska försöka att ta en dag i taget och försöka att inte oroa mig för mycket. Blir många blodprov framöver för att följa upp hur det utvecklas.

• narie24

Stor kram till både grönadruvan och Delilah! Vilken oro :(.

Grönadruvan, hade aldrig hört talas om ttts men läste på lite nu. Vilken typ av operation gör de?

Hoppas du håller ihop!!!

Delilah, hur fick du reda på det? Är du rh-negativ? (Det är jag)

Svar på tråden BF Juli 2017 ny