• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • mickaa

Hej hoppar in här . ;) är gravid i v 15 med vårat första barn,(ivf) har haft turen att gå se bebisen 2 gg med ultraljud redan. Blev överstimulerad vid ivf så har förstorade äggstockar, då blir de lite extra titt på äggstockarna o då passar vi på stt hälsa på den lille. Hur mår ni? Har illamåendet försvunnit? Trötthet?

Vi är beräknade den 28 juli:)

• Bimbim79

Hoppar in här. Gravid med liten sladd, 4:e för mig första för honom. Mina andra är 8,9,13 år . (Ivf pga sterilisering av mig) gjort tidigt VUL, samt nipt, allt ser hitintills bra ut. En liten grabb väntas 20 juli.

• 78elle
    mickaa skrev 2017-01-30 17:58:49 följande:

Hej hoppar in här . ;) är gravid i v 15 med vårat första barn,(ivf) har haft turen att gå se bebisen 2 gg med ultraljud redan. Blev överstimulerad vid ivf så har förstorade äggstockar, då blir de lite extra titt på äggstockarna o då passar vi på stt hälsa på den lille. Hur mår ni? Har illamåendet försvunnit? Trötthet?

Hej!

Då har vi samma datum, är oxå beräknad till 28 Juli

Jag mår toppen, har bara haft en dags illamående och lite trött typ... och dålig kondis har jag fått....!

Har fått se den lilla krabaten tre gånger och allt ser bra ut

Hur mår du?
  • Delilah2001

GrönaDruvan: Nej, vad ledsamt! Tänker på er och hoppas innerligt att din lilla pojk som är kvar fortsätter må bra!

• Leeandra
    mickaa skrev 2017-01-30 17:58:49 följande:

Bimbim79 skrev 2017-01-30 18:34:23 följande:

Hoppar in här. Gravid med liten sladd, 4:e för mig första för honom. Mina andra är 8,9,13 år . (Ivf pga sterilisering av mig) gjort tidigt VUL, samt nipt, allt ser hitintills bra ut. En liten grabb väntas 20 juli.

Grattis till småttisarna och välkomna hit! Jag mår fint, men kan fortfarande bli löjligt trött på kvällarna, .
  • Elliot0300

Suuuck, så trött på försäkringskassan som ska krååångla. Jobbar 75% men sjukintyget är inte bra nog, de ska kolla med min chef om jag kan få andra arbetsuppgifter (finns inte, jobbar på förskola)

Alltid något man ska behöva oroa sig över nu när man fått reda på att ungen i magen mår bra iaf, haha

Åh elände :(

• Leeandra
    Elliot0300 skrev 2017-01-31 14:37:50 följande:

Suuuck, så trött på försäkringskassan som ska krååångla. Jobbar 75% men sjukintyget är inte bra nog, de ska kolla med min chef om jag kan få andra arbetsuppgifter (finns inte, jobbar på förskola)

Alltid något man ska behöva oroa sig över nu när man fått reda på att ungen i magen mår bra iaf, haha

Jag tycker det är ett evigt krånglande på FK för jämnan. Hoppas de inser att det inte går att omplacera dig och slutar bråka.
  • Bimbim79
    Leeandra skrev 2017-01-31 08:07:56 följande:
    Bimbim79 skrev 2017-01-30 18:34:23 följande:

Grattis till småttisarna och välkomna hit! Jag mår fint, men kan fortfarande bli löjligt trött på kvällarna, .
    Tack! Själv mår jag ganska bra, familjen har popcorn förbud och även om jag kan äta köttfärs köttgrytor mm tycker jag det luktar skumt ;) tröttheten är värst, hade helst lagt mig kl 20.00 varje kväll, jobbar dock 100% natt så 21.00 ska jag infinna mig ombytt å klar, men än går det fint. Vi renoverar ganska mycket i vårt hus just nu, (byggt 1900, senaste renoveringen 1952.) så märker på fogar bäcken mage när jag tagit i lite för mycket. Är van att alltid köra på och göra det mesta själv men får backa o vila emellan :)
  • basio
    Elliot0300 skrev 2017-01-31 14:37:50 följande:

Vad är du sjukskriven för? Vet att de är hårdare nu ...men för 9 år sen hade jag inga problem att få min sjukskrivning godkänd. Jobbade då i förskola också och var sjukskriven för foglossning. Och nu bara väntar jag på när det inte ska gå att jobba längre ... blev sjukskriven i v22 med dottern.
  • Elliot0300
    basio skrev 2017-01-31 19:01:49 följande:
    Vad är du sjukskriven för? Vet att de är hårdare nu ...men för 9 år sen hade jag inga problem att få min sjukskrivning godkänd. Jobbade då i förskola också och var sjukskriven för foglossning. Och nu bara väntar jag på när det inte ska gå att jobba längre ... blev sjukskriven i v22 med dottern.
    Håller på att trappa upp från 100% sjukskrivning för utmattning (var inga problem då dock)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny