• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Bimbim79
    Malimari skrev 2017-02-12 18:07:00 följande:
    Omföderskor gäller detta så det inte blir missförstånd. Förstföderskor får fortfarande välja om de vill komma till BB efter förlossningen.
    Gör ju inte saken bättre alls egentligen, det va min systers andra barn. Vad säger att barn nr 2 är friskt bara för att barn nr 1 va det?
  • Haiduchi
    Sosozo skrev 2017-02-13 17:45:20 följande:

En fråga om sammndragningar, om någon vet? Igår när jag bar hem matkassar så fick jag sammandragningar som gjorde ont. Idag när jag promenerade hem med barnen efter skola och dagis fick jag också sammandragningar som gjorde ont, kändes nästan som kramp. Fick stanna till och stå stilla en stund. Stressigt med två barn som vrålade att de ville hem och äta. Tvingade mig att gå hem och nu efter en stund med vetekudde i sängen gör det märkbart mindre ont. Är det här normalt eller?

Kontakta bm. Min vän hade typ halva sin grav sammandragningar som påverkade tappen och hon fick sammandragningar av ingenting. Lyssna på kroppen och ta det lugnt.
  • FrökenMp
    Delilah2001 skrev 2017-02-12 11:38:59 följande:

Upplever ni att era relationer till mannen/sambon/pappan har förändrats nu under graviditeten?

Jag känner att vi kommit varandra närmare nu på senare tid, känns nästan som att vi är nykära. Är ju hans första barn också, kanske påverkar.

Har inte kännt så när jag väntade de andra barnen, fast jag och min nuvarande har iofs alltid haft en mer kärleksfull relation än de jag hade med mina ex.

Ja, jag känner exakt så! Även min sambo säger att det känns som att vi kommit varandra mycket närmare nu. Det känns magiskt på något sätt! Haha.
  • Malimari
    Bimbim79 skrev 2017-02-13 20:08:14 följande:

Gör ju inte saken bättre alls egentligen, det va min systers andra barn. Vad säger att barn nr 2 är friskt bara för att barn nr 1 va det?

Nej jag tycker det är riktigt dåligt
  • Unbroken

Jag har fött tre barn på SÖS i Stockholm. Jag har aldrig blivit hemskickad tidigt, utan har fått stanna minst en natt. Förutsätter att det blir likadant med fyran nu. Kan tillägga att alla förlossningar har varit vaginala och komplikationsfria. Den senaste var 2015. Men att bli hemskickad efter 6 timmar låter vansinnigt tycker jag, om man nu själv inte vill det förstås.

• Sosozo
    Joline84 skrev 2017-02-13 19:48:56 följande:

Om det gör ont så tycker jag du ska ringa till bm. Jag känner också av sammandragningar, men dem är inte smärtsamma så jag behöver stanna upp. Det kan även bero på uvi.

Haiduchi skrev 2017-02-13 21:32:52 följande:

Kontakta bm. Min vän hade typ halva sin grav sammandragningar som påverkade tappen och hon fick sammandragningar av ingenting. Lyssna på kroppen och ta det lugnt.

Ja, jag tar det på allvar vill inte provocera fram något med kroppen. Gick till jobbet idag men kändes inte bra så gick hem igen för att vila. Ska träffa min bm imorn och då ska jag prata med henne om läget. Har inye varit med om det här tidigare, de två tidigare graviditeterna har kroppen varit stark tycker jag. Funderar även på om fogarna kan vara inblandade, tycker att det ilar lite i höfterna. Och växtvärk kanske.. har lite molvärk. Bebisen rör sig väldigt mkt, känns som den slår kullerbyttor där inne!
  • MsJ

Hej
    Jag hoppar gärna in, hoppas det är ok Glad Jag är 25 och väntar mitt första barn med BF 8 juli, verkar enligt RUL vara en liten flicka.

Jag har en fråga gällande järntillskott. Står i appen att det kan vara bra att ta from nu (v. 20) men att bm säger till om det behövs. Dock ska jag inte dit fören jag är i v. 25 nästa gång, bör jag börja "ifall att"? Hur gör ni? Vill inte riskera att skada lillan.

• Bimbim79
    MsJ skrev 2017-02-14 13:57:23 följande:

Hej
    Jag hoppar gärna in, hoppas det är ok Glad Jag är 25 och väntar mitt första barn med BF 8 juli, verkar enligt RUL vara en liten flicka.

Jag har en fråga gällande järntillskott. Står i appen att det kan vara bra att ta from nu (v. 20) men att bm säger till om det behövs. Dock ska jag inte dit fören jag är i v. 25 nästa gång, bör jag börja "ifall att"? Hur gör ni? Vill inte riskera att skada lillan.

Hej å välkommen. Jag fick brev från bm efter inskrivningen då tar man ju prover där ser de vilka järndepåer man har. I brevet med provsvaren stod det att jag skulle ta järntillskott varannan dag fr.o.m. V 20 ca. Annars kan du ringa dem å be om provsvar och rekommendation, du skadar inte barnet oavsett, det tar vad det behöver, du själv däremot kanske inte mår så bra, trött orkeslös mm. Har man svåra besvär med förstoppning är det rätt skönt om man är en som slipper tillskottet. :)
  • Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-02-14 14:26:15 följande:

Hej å välkommen. Jag fick brev från bm efter inskrivningen då tar man ju prover där ser de vilka järndepåer man har. I brevet med provsvaren stod det att jag skulle ta järntillskott varannan dag fr.o.m. V 20 ca. Annars kan du ringa dem å be om provsvar och rekommendation, du skadar inte barnet oavsett, det tar vad det behöver, du själv däremot kanske inte mår så bra, trött orkeslös mm. Har man svåra besvär med förstoppning är det rätt skönt om man är en som slipper tillskottet. :)

Jag vart konstigt nog ännu tröttare av att börja med dom... är i v 17 och dom sa att jag hade väldigt låga värden nu efter 1 vecka jag haft dom är jag snortrött
  • Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-02-14 14:26:15 följande:

Jag vart konstigt nog ännu tröttare av att börja med dom... är i v 17 och dom sa att jag hade väldigt låga värden nu efter 1 vecka jag haft dom är jag snortrött
Svar på tråden BF Juli 2017 ny