• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Bimbim79
    Summerchild skrev 2017-02-14 19:20:27 följande:
    Jag vart konstigt nog ännu tröttare av att börja med dom... är i v 17 och dom sa att jag hade väldigt låga värden nu efter 1 vecka jag haft dom är jag snortrött
    Du kanske inte tar upp det? Finns ju lite olika varianter, vissa tar man lättare upp än andra! Första graviditeten gjorde tabletter inte nån nytta alls för mig. Åt istället jordgubbar russin broccoli o drack apelsin juice då funkade det! Man ska inte dricka mjölk i samband och bra med c vitaminer som hjälper kroppen att binda järn.
  • Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-02-14 22:38:24 följande:

Du kanske inte tar upp det? Finns ju lite olika varianter, vissa tar man lättare upp än andra! Första graviditeten gjorde tabletter inte nån nytta alls för mig. Åt istället jordgubbar russin broccoli o drack apelsin juice då funkade det! Man ska inte dricka mjölk i samband och bra med c vitaminer som hjälper kroppen att binda järn.

Bimbim79 skrev 2017-02-14 22:38:24 följande:

Ja det är just sjukt att jag har så bra kostvanor ...mkt grönsaker och frukt då jag har diabetes ...äter citroner som godis och fuskar med proteinpudding och grädde ;) ....ska jag prova en annan sort tror du? jag har gallsten å fick ett järn som var mild för magen
  • Delilah2001

Någon mer som börjat få sammandragningar?

Tycker det känns lite tidigt, är i vecka 18. Men kanske är normalt? Minns inte hur det var med förra barnet, är ju 7 år sen..

• Treansresa
    Delilah2001 skrev 2017-02-15 14:05:17 följande:

Tycker det känns lite tidigt, är i vecka 18. Men kanske är normalt? Minns inte hur det var med förra barnet, är ju 7 år sen..

Jag har också börjat få när jag överanstränger mig. Ska prata med bm på fredag över telen tänkte Jag:(
  • Delilah2001
    Treansresa skrev 2017-02-15 14:28:05 följande:

Jag har också börjat få när jag överanstränger mig. Ska prata med bm på fredag över telen tänkte Jag:(

Jag får dem ofta på morgonen innan jag ens gått ur sängen. Ligger på rygg och nedre delen av magen blir stenhård. Men det gör inte ont.

Ska inte till bm förrän om två veckor..
  • Sosozo

Treansresa skrev 2017-02-15 14:28:05 följande:

Jag pratade med min bm om sammandragningar idag. Jag har dem och ett par gånger har de gjort ont. Hon sa att så länge de inte gör ont så är det ingen fara alls. Och om de gör ont så ska man vila, då ska de avta och då är det fortfarande ok. Om de fortfarande gör ont trots vila då ska man kontakta sjukvård. Gynakuten eller efter v 23, förlossningen.
  • Delilah2001
    Sosozo skrev 2017-02-15 15:58:03 följande:

Jag pratade med min bm om sammandragningar idag. Jag har dem och ett par gånger har de gjort ont. Hon sa att så länge de inte gör ont så är det ingen fara alls. Och om de gör ont så ska man vila, då ska de avta och då är det fortfarande ok. Om de fortfarande gör ont trots vila då ska man kontakta sjukvård. Gynakuten eller efter v 23, förlossningen.

Ok, tack för bra info!
  • Bimbim79

Jag får sammandragningar hela tiden, inte så det gör ont men magen blir stenhård. Har för mig jag haft det med de andra med, och om jag hade ansträngt mig rejält så har de även gjort ont så jag fått vila. Det va ju 8 år sedan jag va gravid sist, har både blivit snittad, koniserad och är steriliserad med titthåls Op, så drar lite här å där i ärren. Förhoppningsvis är det bara livmodern som tränar :)
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2017-02-15 15:58:03 följande:

Tack för riktigt bra råd!
  • Joline84

För mig var det 5 år sen, men minns inte heller att jag hade sammandragningar så tidigt. Kommer lite då o då, men gör inte ont, så är inte orolig.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny