• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Bimbim79
    FrökenJo skrev 2017-02-10 08:44:11 följande:

Är det någon mer som besväras av halsbränna. Minns att i förra graviditeten var den hemsk från v.29 ungefär och nu har det redan börjar i v.17. :( Tips mottages tacksamt, vill gärna inte börja med tabletter än riktigt...

Halsbränna hade jag när jag väntade sonen, då hjälpte sötmandel. Inget annat, vet inte varför och tror inte det finns nåt svar, finns ju de som får halsbränna av det men det kändes så mycket mer legitimt att knapra mandel iaf :)
  • mickaa

Hej. Bf 28juli. Vecka 16 nu.hsr börjat få foglossning runt höfterna och vid svans kotan typ. Någon mer som redan börjat få foglossning , bäckenuppluckring?

• Treansresa
    mickaa skrev 2017-02-10 16:31:47 följande:

Hej. Bf 28juli. Vecka 16 nu.hsr börjat få foglossning runt höfterna och vid svans kotan typ. Någon mer som redan börjat få foglossning , bäckenuppluckring?

Jag har också foglossning, fast 90% framfogen. Är riktigt glad att jag kan styra vad jag gör på dagarna :)
  • Lady K

Gick in i vecka 16 igår, nu börjar man faktiskt ana en liten utbuktning på magen. Äntligen! Har än så länge inga problem med foglossning tack och lov, då jag har ett fysiskt krävande jobb.

Annars har det varit tråkigheter här hemma, kom hem igår kväll från jobbet bara för att upptäcka att vi haft inbrott i huset...Alla mina smycken, inklusive förlovnings-och vigselring, är stulet.

• Treansresa
    Lady K skrev 2017-02-10 18:21:24 följande:

Gick in i vecka 16 igår, nu börjar man faktiskt ana en liten utbuktning på magen. Äntligen! Har än så länge inga problem med foglossning tack och lov, då jag har ett fysiskt krävande jobb.

Annars har det varit tråkigheter här hemma, kom hem igår kväll från jobbet bara för att upptäcka att vi haft inbrott i huset...Alla mina smycken, inklusive förlovnings-och vigselring, är stulet.

Vad roligt att magen börjar synas!

Men vad läskigt med inbrott:( måste kännas olustigt och tråkigt. Och självklart hemskt med allt som är borta:( och förlovning samt vigselring som är riktigt speciella:(
  • Sosozo
    FrökenJo skrev 2017-02-10 08:44:11 följande:

Är det någon mer som besväras av halsbränna. Minns att i förra graviditeten var den hemsk från v.29 ungefär och nu har det redan börjar i v.17. :( Tips mottages tacksamt, vill gärna inte börja med tabletter än riktigt...

Jag! Har börjat komma ordentligt för mig med. Förra graviditeten fick jag sova sittande de sista veckorna. Ingen höjdare.

Gurkvatten lindrar lite tycker jag. Hacka gurka och lägg i en karaff med vatten som får stå i kylen.
  • Lady K
    Treansresa skrev 2017-02-10 18:24:58 följande:

Vad roligt att magen börjar synas!

Men vad läskigt med inbrott:( måste kännas olustigt och tråkigt. Och självklart hemskt med allt som är borta:( och förlovning samt vigselring som är riktigt speciella:(

Ja, riktigt olustigt att någon tagit sig friheten att rota runt bland våra saker. Men mest blir man arg att folk är så fräcka! Rent materiellt så är det klart att jag kan köpa nya identiska ringar, men det blir ju aldrig ringen som jag fick på fingret den där magiska dagen i kyrkan...
  • sobrio88

Har haft i några veckor, är i v 19. Fortfarande känns det rätt skapligt (förra gången sjukskriven från v 12 och i princip sängliggande hela sjukskrivningen). Ska däremot ringa mitt extrajobb på hemtjänsten till veckan och lägga anställningen vilande för att inte riskera att arbeta tills det är för illa som förra gången (pluggar 100% också).
  • Bimbim79

Lite känningar när jag gått eller stått mycket lyft tungt mm men hanterbart, bara vila lite så känns det bättre.
    Mage har jag fått, syns att man är gravid i tighta kläder men har "midjan" kvar, verkar mest växa framåt :)
    Yngsta dotterns nya hobby är att lyssna på lillebror med stetoskop :)
  • mickaa
    Treansresa skrev 2017-02-10 17:07:33 följande:

Jag har också foglossning, fast 90% framfogen. Är riktigt glad att jag kan styra vad jag gör på dagarna :)

Okej vad skönt att kunna styra :) ja jobbar i hemtjänsten så det är väldigt tungt o jobbigt för hela kroppen mest hela tiden, förstår inte hur ja ska kunna jobbA 3 månader till:p
Svar på tråden BF Juli 2017 ny