BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Jag var också otroligt förstoppad. Det som hjälpt mig är katrinplommonjuice, torkade katrinplommon och även kiwi. Tvingade mig att stoppa i hur mycket som helst varje dag så tog det som mellanmål.
En kompis tipsade om laktulos. Det ska göra så att tarmarna arbetar bättre. Du kan blanda ner det i din frukost så smakar det inget heller:) men det tar några dagar innan det ger effekt.
Tack för alla svar. Jag kämpar på med Katrinplommon och katrinplommon juice och microlax någon dag till, annars blir det andra varianter.
Ska också försöka dricka massa vatten vilket jag är dålig på annars!
Tror jag hade i microlaxen för kort tid idag..inte ens 5 min..så kanske får prova längre imon.
Nu jäklar ska det väl funka att gå på toa!!!
Lite väl tidig fråga kanske men iaf, ni som har barn som går på förskolan:
Jag pluggar nu så har tänkt vara fl med sonen fram till bf i 3-4 veckor eller vad det kan bli. Sen funderade jag på om man skulle hålla honom hemma fram tills bebisen är 3-4 månader för att slippa dra hem alla smittor som är i terminsstarten. Går det är blir man av med platsen då? Hur tänker ni göra med syskonen?
Går det eller blir man av med platsen skulle jag skriva ;)
Jag pluggar nu så har tänkt vara fl med sonen fram till bf i 3-4 veckor eller vad det kan bli. Sen funderade jag på om man skulle hålla honom hemma fram tills bebisen är 3-4 månader för att slippa dra hem alla smittor som är i terminsstarten. Går det är blir man av med platsen då? Hur tänker ni göra med syskonen?
Går det eller blir man av med platsen skulle jag skriva ;)
Vet att det är olika i kommuner, här får man vara ledig max en sammanhängande kalendermånad under tiden september -maj
De är ju olika i olika kommuner, här är det ok, juli aug räknas ju som sommarlovs månader så då ska de ju inte va nån fara, innan BF kan han ju va 3 timmar nån dag i v? Jag hade sonen hemma när jag va hemma med lillasystern, å det va inga problem här, men bor man så det är långa köer kanske det är värre?!
Finns massa medel receptfria på Apoteket, bara att fråga. De har garanterat hört märkligare frågor! ;) de flesta medel passerar och påverkar endast mage/tarm så de går att ta när man är gravid. Katrinplommon har noll effekt på mig, dricka mycket, röra på mig, Linsfrön i vatten funkar bättre! :)
Är det någon mer som besväras av halsbränna. Minns att i förra graviditeten var den hemsk från v.29 ungefär och nu har det redan börjar i v.17. :( Tips mottages tacksamt, vill gärna inte börja med tabletter än riktigt...