• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Bimbim79

Jag blev framflyttad 3 dagar på VUL, tycker det är märkligt att de inte vet exakt då det är ett ivf? Får se vad de säger på rul nästa vecka. Jag vet ju exakt datum för insättning och hur gammalt embryot va då så tror i te det kommer skilja så mycket. Är det mycket storleksskillnad så beror det ju isf på nåt annat, graviditet diabetes eller tillväxthämning. Första barnet slutade växa i v 32 men va kvar i magen till 38+3 föddes med snitt och va färdig bebis i miniatyr , 1935g och 40cm lång. De andra 2 hade "normal" vikt och längd. Vi vet ju redan att de e en liten kille som bor därinne. Ska bli så kul att få se bebisen igen. Alla prover tester har sett bra ut så förhoppningsvis är allt ok på rul med!

• Lindseeey
    Vet hur det känns skrev 2017-02-17 16:35:55 följande:

Skönt att allt såg bra ut. Vad blir ditt bf nu?

Nya bf är 29 juli, så får återstår att se om det blir juli eller om jag hinner in i augusti innan den kikar ut :)
  • Vet hur det känns
    Lindseeey skrev 2017-02-17 16:52:10 följande:

Nya bf är 29 juli, så får återstår att se om det blir juli eller om jag hinner in i augusti innan den kikar ut :)

Exakt samma datum som jag hade med min första dotter :D hon kom 1 augusti
  • Leeandra
    FrökenMp skrev 2017-02-16 22:16:29 följande:

Har nyligen flyttat från Stockholm till Hälsingland och fick idag reda på att förlossningen här hemma kanske ska stängas ner i sommar pga brist på resurser. Helt absurt!! Vi måste isåfall åka ca 15,5 mil till närmaste förlossning!

Oj, hur tänkte de då? Det borde finnas mobila barnmorsketeam som kan assistera om de väljer att lägga ner. 15,5 mil är jättelångt, speciellt då det inte är bra att flytta på sig under värkarbetet.
  • Leeandra

Grattis till alla som gjort lyckade RUL. Min barnmorska sa att hon inte litar så mycket på ultraljud om mamman vet när hon hade ägglossning, det är ju trots allt små egna individer som ligger därinne. När barnen är ute växer de ju oftast i ryck, så varför inte i magen?

• Bimbim79
    Leeandra skrev 2017-02-17 18:10:24 följande:

Grattis till alla som gjort lyckade RUL. Min barnmorska sa att hon inte litar så mycket på ultraljud om mamman vet när hon hade ägglossning, det är ju trots allt små egna individer som ligger därinne. När barnen är ute växer de ju oftast i ryck, så varför inte i magen?

Ja så anser ju jag med! Första barnet flyttade de fram å tbx varje bm besök typ, men jag vet ju när jag hade sex liksom? Samma med barn nr 2 o 3, både ettan å trean är tillverkade 10 mars :) enligt dem va ettan född 38+3 och trean 40+4 har alltid varit extremt regelbunden så jag räknade själv ut att båda skulle fötts 10:e å de kom 14 och 15 :) barn nr 2 skulle komma 14:e enligt mig vilket han också gjorde! Tror detta lilla knytt kommer ca 14:e 15:e juli om inget gör att det startar tidigare. Beräknad till 20 juli.
  • Joline84
    Bimbim79 skrev 2017-02-17 18:22:48 följande:
    Ja så anser ju jag med! Första barnet flyttade de fram å tbx varje bm besök typ, men jag vet ju när jag hade sex liksom? Samma med barn nr 2 o 3, både ettan å trean är tillverkade 10 mars :) enligt dem va ettan född 38+3 och trean 40+4 har alltid varit extremt regelbunden så jag räknade själv ut att båda skulle fötts 10:e å de kom 14 och 15 :) barn nr 2 skulle komma 14:e enligt mig vilket han också gjorde! Tror detta lilla knytt kommer ca 14:e 15:e juli om inget gör att det startar tidigare. Beräknad till 20 juli.
    Jag har haft 3 BF. 14/7 enl sista mens, 26/7 enligt vul i v 7+5, och 31/7 enl rul. Har ingen aning om ägglossning, men tycker det är märkligt att det diffar så mycket. Jag tror mer på 26/7, då det brukar vara mest tillförlitligt att mäta tidigt. Men har gått över 14 dagar med tidigare 2 barn, så hoppas man slipper det denna gång, när jag redan blivit flyttad så långt. Trist att vara gravid en månad extra, haha!
    Förresten så funderar jag på planerat snitt. Har haft så långdragna förlossningar. Båda barnen har legat i vidöppen hjässbjutning (ansiktet vänt uppåt). Första blev pga av det akut snitt. Nån här som gjort planerat snitt?
  • Newbie84
    Vet hur det känns skrev 2017-02-17 16:39:27 följande:

Jag har idag v 17+2 fått lyssna på hjärtljuden 132 slag om man ska tro på hjärtljud så är det en pojke.. båda mina tjejer har legat på 152 upp till 160 aldrig under 152 och så denna på 132..

Vad ligger era hjärtljud på? Vet ni kön? Tidigare barn?

Hoppas på pojke.. på onsdag får jag svar :D

Mysigt att lyssna på hjärtljuden :)

Min ligger på 150 och är en kille enligt rul. förra låg på 148-150 och är en kille
  • Vet hur det känns
    Newbie84 skrev 2017-02-17 19:53:51 följande:

Min ligger på 150 och är en kille enligt rul. förra låg på 148-150 och är en kille

Spännande! Jag längtar som en tok till onsdag :D tur jag ska dit 08:00 så jag slipper vänta till senare under dagen. Grattis till din andra lilla kille. Tycker det varit suveränt att ha två tjejer relativt tätt
  • Vet hur det känns
    Newbie84 skrev 2017-02-17 19:53:51 följande:

Hur gammal är din första son?
Svar på tråden BF Juli 2017 ny