BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Jag har haft 3 BF. 14/7 enl sista mens, 26/7 enligt vul i v 7+5, och 31/7 enl rul. Har ingen aning om ägglossning, men tycker det är märkligt att det diffar så mycket. Jag tror mer på 26/7, då det brukar vara mest tillförlitligt att mäta tidigt. Men har gått över 14 dagar med tidigare 2 barn, så hoppas man slipper det denna gång, när jag redan blivit flyttad så långt. Trist att vara gravid en månad extra, haha!
Förresten så funderar jag på planerat snitt. Har haft så långdragna förlossningar. Båda barnen har legat i vidöppen hjässbjutning (ansiktet vänt uppåt). Första blev pga av det akut snitt. Nån här som gjort planerat snitt?
Jag har haft 3 BF. 14/7 enl sista mens, 26/7 enligt vul i v 7+5, och 31/7 enl rul. Har ingen aning om ägglossning, men tycker det är märkligt att det diffar så mycket. Jag tror mer på 26/7, då det brukar vara mest tillförlitligt att mäta tidigt. Men har gått över 14 dagar med tidigare 2 barn, så hoppas man slipper det denna gång, när jag redan blivit flyttad så långt. Trist att vara gravid en månad extra, haha!
Förresten så funderar jag på planerat snitt. Har haft så långdragna förlossningar. Båda barnen har legat i vidöppen hjässbjutning (ansiktet vänt uppåt). Första blev pga av det akut snitt. Nån här som gjort planerat snitt?
Ja, jag har gjort planerat snitt pga förlossningsrädsla. Troligen blir det snitt denna gång också.
Jag har idag v 17+2 fått lyssna på hjärtljuden 132 slag om man ska tro på hjärtljud så är det en pojke.. båda mina tjejer har legat på 152 upp till 160 aldrig under 152 och så denna på 132..
Vad ligger era hjärtljud på? Vet ni kön? Tidigare barn?
Hoppas på pojke.. på onsdag får jag svar :D
Ja, jag har gjort planerat snitt pga förlossningsrädsla. Troligen blir det snitt denna gång också.
Jag har inte gjort planerat snitt men vill göra det den här gången. Delilah, var det omständigt att få till det? Hur gick processen till?
Okej, och hur upplevde du det? Kändes det okej?
Har nyligen flyttat från Stockholm till Hälsingland och fick idag reda på att förlossningen här hemma kanske ska stängas ner i sommar pga brist på resurser. Helt absurt!! Vi måste isåfall åka ca 15,5 mil till närmaste förlossning!
Jag har haft långdragna förlossningar med de 2 sista, 32 timmar med grabben och nästan en vecka regelbundna värkar med tösen innan jag åkte in. Tog hela helgen på sig å komma ut! Första blev jag akutsnittad. Får jag välja, tar jag vaginalt alla gånger. Min syster hade planerat snitt o tyckte det va mycket bättre, läkte snabbare mm än efter första barnet då hon förlorade 2,5 liter blod blev sydd i 2 timmar och fick livmoderinflammation efter, så känns svårt att jämföra, är ju så många parametrar och olika erfarenheter som ska vägas in.