Inlägg från: Bimbim79 |Visa alla inlägg
  • Bimbim79

BF Juli 2017 ny

Summerchild skrev 2017-05-03 04:20:10 följande:
    Ja det hoppas jag oxå. Å rädd för att dom gör fel bedömningar. Tyvärr när det gissar hit å dit å när dom inte lyssnar på en å säger att jag vet bäst så är jag super glad när dom äntligen bytte bort den läkaren. Han kanske gick i pension lr nåt. Han trodde stenhårt på att min son skulle väga max 3500gr när han kom ner på förlossningen sen så fick jag säga. Vad var det jag sa! För han vägde 4785gr
    Tur han blivit för gammal! :) skämt å sido, stolpskott finns naturligtvis i alla kategorier tyvärr, men har man en läkare man känner lyssnar och får förtroende för känns det såklart lättare. Har haft bm inne på förlossningen där personkemin varit usel mellan oss, min förlossning låste sig tills hennes pass va över å det kom in en annan. Hade en jag verkligen älskade men hon va rätt vass passade mig bra, hon va det på rätt sätt vid rätt tillfälle. Skräcken är ju att man får personal man inte "klickar" med och att det blir långdraget för man är obekväm. Ännu värre om de i det läget ska pusha på med dropp för att förlossningen ska snabbas på å bli färdig innan de går hem. Kan tänka det är stor skillnad att föda i juli mot september och december personal mässigt.
  • Bimbim79

Jag har varit 4:e vecka men däremellan haft UL, kollat tappen, extra UL i 32 för tillväxt, (första dottern var tillväxt hämmad så de kollade barn 2 också i v32 men inte 3:e barnet) å sen e det varannan vecka. Bokat tider t v 40 har inte gått så långt med någon av de andra så vi får se hur många besök jag hinner med. Går in i v 30 idag. 29+0

• Bimbim79

Spänner periodvis så det känns som jag ska spricka, trycker åt alla håll, "träningsvärk" i magen efter en em med rejäla förvärkar. Har jag gått mycket på jobbet känns det i bäcken å blygdben när jag kommer hem. Märks att det är mindre plats därinne då han sträcker på sig och sparkar sig runt på ett inte så bekvämt vis.

• Bimbim79

Å nu tror jag min lillkille vände på sig, med besked, höll på att kräkas. Han verkar dessutom inte riktigt tycka sig komma till rätta så ligger å mår illa när han bökar o buffar sig "rätt"
    Spänner på helt andra ställen än innan! Får se om han bestämmer sig för att stanna så eller bara kollat läget, v 29+4 så finns ju plats för ett pr kullerbyttor till.

• Bimbim79

Jag har inte så stor mage, men känner mig enorm otymplig och ganska trött på mina extra kilon, själv tycker jag magen inte behöver bli större. Har gärna sluppit all extra underhudsfett med. Vet att det är mina hjärnspöken efter åratal med hård träning som talar. Har senaste åren hållt vikten på 58-60 kg till mina 168 cm, varit rejält rippad och tränat i princip varje dag. Mycket styrka har jag kvar den är dock upptagen med att bära alla extra kilon, flåset är katastrof. Fick ett mellanrum på 4 cm mellan magmusklerna med förra sonen, hoppas att mina muskler orkar hålla detta på plats, tog 3 år att få ordning på magen sist.
    Vet att kroppen ändå kommer ta den form den själv vill de sista veckorna men hade varit ganska skönt att slippa bli enorm.

• Bimbim79
    Joline84 skrev 2017-05-14 21:44:31 följande:
    Min kondition har också varit jättedålig under flera månader. Helt plötsligt blev den bättre, o träningen gick bättre. Jag tror själv att det beror på att mina järnvärden varit låga. Nu har jag ätit Niferex i ca 6 veckor, och har bra värden. Jag tror att det beror på det.
    När brukar magmusklerna dela på sig, är det närmare slutet? Än har inget hänt för mig när jag känner efter. Tränar fortfarande vissa magövningar. Funkar bra, även om magen börjar ta lite mer plats nu. Har enl kurvan, men den ser inte så stor ut.
    Mina järnvärden är bra, men då jag varit van att träna 8-10 timmar i veckan, blev liggandes trött å illamående till v 15 fanns ju inte en chans att orka träna när jag typ knappt klarade jobbet. Sen blev jag "stor" på en vecka kändes det som, fortsatte "vardagsträningen" men har lagt gym på hyllan, öm i fogar å höfter. Hade en järnvärde dipp blev trött igen, fick upp järnvärdet men nu känns det som att den orken jag har innan jag måste vila pga sammandragningar måste få ägnas åt hemmet! Lungorna får inte riktigt plats heller gör väl att man känner sig flåsig. Men från att levt ett liv med 100% natt jobb. Renoverat hus från 1900. 3 barn, tränat varje dag. Så klart jag känner mig lat, är ju först sista 1,5 år sedan min nuvarande make kom in i vårt liv. Innan har jag kört mitt race i 180 ;)
  • Bimbim79
    Joline84 skrev 2017-05-14 21:44:31 följande:
    Min kondition har också varit jättedålig under flera månader. Helt plötsligt blev den bättre, o träningen gick bättre. Jag tror själv att det beror på att mina järnvärden varit låga. Nu har jag ätit Niferex i ca 6 veckor, och har bra värden. Jag tror att det beror på det.
    När brukar magmusklerna dela på sig, är det närmare slutet? Än har inget hänt för mig när jag känner efter. Tränar fortfarande vissa magövningar. Funkar bra, även om magen börjar ta lite mer plats nu. Har enl kurvan, men den ser inte så stor ut.
    Glömde ju svara på frågan, med sonen märktes det först efter förlossningen, men vad jag kan känna så ingen delning än, men sista 10 veckorna tror jag isf det delar sig,
  • Bimbim79
    Joline84 skrev 2017-05-15 22:17:30 följande:
    Det är ju fullt förståligt. Såklart tar ju barn, jobb o hemmet väldigt mycket kraft. Så det blir inte så mycket kvar. Svårt såklart att stå över nått man är van vid att klara och som är så roligt, men jag känner också att det viktigaste är att lyssna på kroppen. Man vinner inget på att slita ut sig. Nu är det iallafall inte långt kvar av graviditeten. Hoppas på lite värme, så kan man promenera lite ute.
    Okej. Får hålla koll på magmusklerna nu framöver då. Mina kommer troligen slitas isär om jag blir snittad. Men det har jag gjort en gång förut, så är inte så orolig för det.
    Blev snittad med första, 13 år snart 14 år sedan, tyckte inte det va så svårt att komma igen efter det. De snittar ju på "rätt" håll så det läker. Efter sonen kom ut den naturliga vägen kunde jag typ sticka in handen mellan magmusklerna det kändes inte så kul, men det går ju få det att dra ihop sig, har ju gjort det en gång innan så får ju helt enkelt i värsta fall lägga den tiden i den klassiska plankan å svettas :)
  • Bimbim79

Jag kommer inte åka någonstans denna sommaren, de får vänta. Har däremot denna veckan gjort iordning vår altan, lite odlingslådor och håller på att fixa resten av trädgården, så kommer luffa runt hemma å njuta av ledighet och lata dagar. Har fortfarande sjukt mycket att göra (renoveringar tar aldrig slut) hemma så ska bli skönt att kunna måla o fixa utan att behöva tänka på att man ska till jobbet :)

• Bimbim79
    narie24 skrev 2017-05-18 05:40:39 följande:

Och jag har en ledig dag idag men vaknar 5. Full fart i magen vid den här tiden.

Just nu känns det sååå långt kvar. Speciellt då man hör er prata om datum i juni. Juni är ju runt hörnet. Jag tror att veckorna nu i juni kommer gå ganska fort. Det händer ju så mkt på jobbet, röda dgr, avslutningar mm. Men sen när ungarna gått på sommarlov och allt lugnat sig kommer nog veckorna snigla sig fram.

Mina barn föddes både på bf +5 så det borde ju bli lika nu? Ni som fött flera, har det sett ungefär lika ut för er?

Har barn med 2 olika fäder innan alla barn har kommit 38 + så får se, tror det blir lika med denna med. Fadern va själv född för tidigt vet inte om det påverkar men de säger ju att sånt är genetiskt, att barnet själv sätter igång det när de anser sig klart!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny