BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Hej!
VIid mina förra graviditeter har jag inte känt rörelser förrän vid RUL. Den här gången har jag känt i flera veckor. Tänk vad olika det kan vara. Minns att jag oroade log mkt för att jag inte kände ngt med första, kände mig helt ogravid. Både med ettan o tcåan hade jag moderkakan i framvägg. Gissar att den är i bakvägg den här gången då jag känt allt så mkt tydligare.
Ngn mer som tycker att rörelserna känns så långt ner? För mig kan det nästan gör Sony när den lever om. Känns som den gräver runt långt nere i livmodern. Igår kväll fick jag jätteont. Sprint att jag blev orolig. Men det lättade så jag gissar att det är ok. Eller kanske urinvägs på gång?
Ngn som haft urinvägs och kan berätta hur det kändes? Tycker att det liksom trycker på nedåt.
Vi får hålla tummarna för fortsatt välmående! Man vill ju inte gärna byta mot foglossningen från helvetet liksom... Har inte direkt druckit skitmycket sen jag fick förra barnet (han är 17 månader), men då och då och rökt några cigg dom gånger jag varit på tjejmiddag typ. Men nu hade jag sån jäkla "tur" att jag var på en astrevlig middag, drack lagom mycket vin, rökte en del och var så jäkla nöjd med kvällen. Visste inte att jag två dagar senare skulle plussa, haha. Så lever på den kvällen fortfarande!
Hej!
VIid mina förra graviditeter har jag inte känt rörelser förrän vid RUL. Den här gången har jag känt i flera veckor. Tänk vad olika det kan vara. Minns att jag oroade log mkt för att jag inte kände ngt med första, kände mig helt ogravid. Både med ettan o tcåan hade jag moderkakan i framvägg. Gissar att den är i bakvägg den här gången då jag känt allt så mkt tydligare.
Ngn mer som tycker att rörelserna känns så långt ner? För mig kan det nästan gör Sony när den lever om. Känns som den gräver runt långt nere i livmodern. Igår kväll fick jag jätteont. Sprint att jag blev orolig. Men det lättade så jag gissar att det är ok. Eller kanske urinvägs på gång?
Ngn som haft urinvägs och kan berätta hur det kändes? Tycker att det liksom trycker på nedåt.
Hej!
Hej!
I början, dvs vecka 17-20 kändes rörelserna långt ner. Nu på senare tid (går in i vecka 22 på onsdag) har jag börjat känt rörelser lite överallt. Både långt ner men även ovanför naveln och mitt på liksom.
Det låter som du hade en toppenkväll! Jag var tyvärr rökare på heltid innan jag vart gravid så ciggen kan ja sakna väldigt ofta. Är glad att gubben också slutade. Hur känns det att få två små tätt?:) nej ja når häldre såhär faktiskt :)
Oj vad häftigt det var att läsa vecka 22!! Har lite svårt att fatta att vi verkligen har kommit så långt:) själv går ja in i 20 på torsdag.
Åhhh! Jag måste bara berätta en rolig sak som fått mig på toppenhumör hela dagen!
Imorse tyckte jag att det gjorde så ont i bröstvårtorna och av någon anledning så klämde jag till och ut kom råmjölk!! Tvingade sambon att smaka haha!! Så himla kul!!! Nu kan jag checka av det från listan liksom:D
Skönt kanske att få en anledning att sluta! Men förstår att du saknar det. Just under graviditet om man har det jobbigt eller dåligt tålamod skulle man ju verkligen vilja ta en rökpaus! Haha :)
Jadu, jag vet inte vad jag gett mig in på! Men folk har ju fått barn tätt förut och 22 månader blir det ungefär och det är ju egentligen inte jättetätt. Förstår inte hur jag ska hinna med, speciellt med tanke på att sambon är borta mycket på vintrarna pga att han dömer ishockey. Men vafasen, det löser sig! Hoppas barnen kommer bli goda vänner och kunna ha mycket kul ihop när dom är så nära i ålder!
För övrigt har jag känt bebisen jättemycket nu ikväll! Så knasigt det är det där! Bara för man pratat om motsatsen idag! <3