• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Leeandra
    Treansresa skrev 2017-02-25 20:09:31 följande:

Jag tycker namn är Jättesvårt. Tjejnamnet är vi helt 100 med och det är tyvärr med på listan. Pojknamn har vi velat ha Oscar, men har en bekant som tagit det namnet samt prinsen. Så känns som alla kommer heta Oscar nu. Vi har väldigt svårt att matcha både hans barn och mina barn med ett gemensamt namn:( så det känns helt omöjligt med ett pojknamn!

Hoppas det blir en flicka då, så slipper ni det problemet, .
  • sobrio88
    Treansresa skrev 2017-02-25 20:09:31 följande:

Jag tycker namn är Jättesvårt. Tjejnamnet är vi helt 100 med och det är tyvärr med på listan. Pojknamn har vi velat ha Oscar, men har en bekant som tagit det namnet samt prinsen. Så känns som alla kommer heta Oscar nu. Vi har väldigt svårt att matcha både hans barn och mina barn med ett gemensamt namn:( så det känns helt omöjligt med ett pojknamn!

Jag gillar Oscar men min fd hund hette det så det är ett av dom "upptagna" namnen ;) men jag tror inte det kommer bli ett så vanligt namn (inte runt omkring här iaf). Jag vet ingen som har döpt nåt barn till det. Faktum är att jag bara vet en som heter Oscar och han är närmare 30 :)
  • GrönaDruvan

Vi hade namn klart sen länge.

Nu blev det ju:
    Karl OLLE Andreas (Karl heter våra andra söner också, Olle släktnamn och Andreas heter min man) och Karl EDVIN Oscar (namn vi tycker är fina bara).

Skulle det bli tjejer:

Edith LINNEA Charlotta ( min farmor hette Edit Charlotta och min mormor hette Linnea i andranamn. Dessa namn har jag velat ha i så många år)
    Ingrid ALMA Maria (fina namn bara och jag heter Maria i andranamn).

• Treansresa
    Leeandra skrev 2017-02-25 20:15:25 följande:

Hoppas det blir en flicka då, så slipper ni det problemet, .

Haha jo eller så kommer vi säkert på något. Ena pojken vill att den ska heta frasses eller krattan om det blir en pojke:)
    sobrio88 skrev 2017-02-25 20:22:37 följande:

Jag gillar Oscar men min fd hund hette det så det är ett av dom "upptagna" namnen ;) men jag tror inte det kommer bli ett så vanligt namn (inte runt omkring här iaf). Jag vet ingen som har döpt nåt barn till det. Faktum är att jag bara vet en som heter Oscar och han är närmare 30 :)

Oj vad olika drt kan vara:) jag vet flera Oscar, och missminner jag mig inte helt så kom det på första plats på namntoppen 2016 :) Förstår att det blir fel om hunden hette det.
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-02-25 20:34:42 följande:

Vi hade namn klart sen länge.

Nu blev det ju:

Karl OLLE Andreas (Karl heter våra andra söner också, Olle släktnamn och Andreas heter min man) och Karl EDVIN Oscar (namn vi tycker är fina bara).

Skulle det bli tjejer:

Edith LINNEA Charlotta ( min farmor hette Edit Charlotta och min mormor hette Linnea i andranamn. Dessa namn har jag velat ha i så många år)

Ingrid ALMA Maria (fina namn bara och jag heter Maria i andranamn).

Vilka fina namn! Tror olle kommer bli nöjd:)
  • Januari2016

Min son heter Oscar, han är 7 år o tyvärr många som heter det, men nu har han ingen i klassen som heter som honom som tur är. Han är döpt efter min älsklingsdocka som jag hade som liten. Min tio åriga dotter heter Malvina, så har valt ett väldigt ovanligt o ett väldigt vanligt namn på mina barn. Har inte riktigt bestämt oss vad bebisen ska bli att heta..

• Januari2016

Jag ville att sonen skulle heta Rafael, men pappan tyckte det påminde om en gubbe som är rätt så omtalad här på vår ort så det vägrade han.. sonen fick det som mellannamn istället..

• Summerchild
    Januari2016 skrev 2017-02-25 21:40:00 följande:

Min son heter Oscar, han är 7 år o tyvärr många som heter det, men nu har han ingen i klassen som heter som honom som tur är. Han är döpt efter min älsklingsdocka som jag hade som liten. Min tio åriga dotter heter Malvina, så har valt ett väldigt ovanligt o ett väldigt vanligt namn på mina barn. Har inte riktigt bestämt oss vad bebisen ska bli att heta..

Malvina hette mitt 1a husdjur (guldhamster) som råkade föda ungar 2a dagen efter hemkomst. Jag lyfte på hennes bo å ut rasade ungarna och hon fick panik och åt upp dom. Min syster rädda en liten men den klarade sig inte länge utan mjölk. :( ...hemskt som barn att uppleva men samtidigt komiskt alltihop....hon dog sen av att jag gett henne semla... hon stelna med ståpäls och ett leende typ... tror det var grädden...hoppas hon dog nöjd iaf (brukar jag tänka.) Det var MALVINA det :)
  • FrökenMp
    GrönaDruvan skrev 2017-02-25 12:59:40 följande:

Jag får också så emellanåt, speciellt om jag hållt mig en stund. Jag har gjort min egen slutsats att urinblåsan är ju så hård och spänd och trycker på allt runt omkring, så när man väl slappnar av gör det väl lite ont när allt det andra "ska hamna rätt" igen. Vet inte om det är så, men det känns som nåt sånt.

Ja, exakt min tanke!! Inbillar mig också att alla organ möbleras om titt som tätt så det är väl därför det gör ont haha:)
  • FrökenMp

Vi har Karl Julius där Julius blir tilltalsnamn och Karl kommer från sambon som heter Karl Adam.

På tal om vagnar så tycker jag att det är skitsvårt. En hel djungel!!! Speciellt för mig som aldrig haft barn förut så kan ju liksom ingenting.

Har däremot siktet inställt på en Stokke trailz. Har hört massa bra om den och den är såååå snygg! Hittade ett bra paketpris för liggdel+sittdel+babyskydd så ska bara provköra den innan vi slår till!

Svar på tråden BF Juli 2017 ny