• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Vet hur det känns
    FrökenMp skrev 2017-02-25 00:22:35 följande:

En sak jag undrar över... ibland efter jag kissat kan jag få jätteont i magen. Det känns som att det spänner och drar i livmodern liksom. Vad kan det bero på? Oftast är det när jag hållt mig riktigt länge. Smärtan kan hålla i sig i flera minuter.

Har sådär ont just nu och ligger i sängen. Om jag vänder på mig från en sida till en annan så gör det ont i magen.

Sådär får jag också och på sidan precis vid höftbenet. Jag antar att det är ligementen som börjar spöka. Har även börjat få foglossning med smärta ovanför rumpan..
  • Treansresa
    Vet hur det känns skrev 2017-02-25 08:28:03 följande:

Igår var vi och provade barnvagn. Herre gud va vagnar det finns!! Vi kommer köpa en ny.. begagnade är svindyra.. 5000 och då är den några år gammal.. nee lägger hellre till några tusen då för en ny.

Britax smile har vi kollat på och den känns bra. Älskar sufletten!! Helt klart den bästa jag sett vagnmässigt. Min man gillar Emmaljunga eller Crescent. Vi ska vänta till i maj/juni och köpa.

Kommer 2018 vagnar redan till sommaren??

Vet inte hur Alla har det, men emmaljunga släpper sina nya i slutet på juni och sedan leverans tider:)

Ja vagnar är verkligen en djungel. vi har dock inte så många att välja på då vi behöver 4 stora fasta hjul och lufthjul:(
  • FrökenMp
    Vet hur det känns skrev 2017-02-25 08:29:34 följande:

Sådär får jag också och på sidan precis vid höftbenet. Jag antar att det är ligementen som börjar spöka. Har även börjat få foglossning med smärta ovanför rumpan..

Ja, jag googlade lite och kom fram till att en del upplever den här sortens smärta så förhoppningsvis är det inte farligt. Orkar inte ta kontakt med min bm då man måste gå genom en växel för att sedan bli uppringd osv. Haha:)
  • Bimbim79
    FrökenMp skrev 2017-02-25 10:54:01 följande:
    Ja, jag googlade lite och kom fram till att en del upplever den här sortens smärta så förhoppningsvis är det inte farligt. Orkar inte ta kontakt med min bm då man måste gå genom en växel för att sedan bli uppringd osv. Haha:)
    Så har jag det med, tänker väl mest att blåsan varit sprängfull o sen finns det plats så allt flyttar på sig :)
  • Newbie84
    Treansresa skrev 2017-02-25 05:22:50 följande:

Den var riktigt snygg:) vi har köpt en Emmaljunga city cross samt ett nitro city chassi. Vi ska också köpa en mondial /edge duo med classic chassit. Vill dock se 2018 modellerna som kommer i juni innan vi köper en ny sådan då det är sådana hemska summor för nya barnvagnar :(

Ja visst är det dyrt, jag ska se om vi hittar en begagnad men annars köper vi en ny. Vår förra sålde vi och köpte andra barnsaker för.

Spännande att se vad det blir för 2018 modeller :)
  • GrönaDruvan
    FrökenMp skrev 2017-02-25 00:22:35 följande:

En sak jag undrar över... ibland efter jag kissat kan jag få jätteont i magen. Det känns som att det spänner och drar i livmodern liksom. Vad kan det bero på? Oftast är det när jag hållt mig riktigt länge. Smärtan kan hålla i sig i flera minuter.

Har sådär ont just nu och ligger i sängen. Om jag vänder på mig från en sida till en annan så gör det ont i magen.

Jag får också så emellanåt, speciellt om jag hållt mig en stund. Jag har gjort min egen slutsats att urinblåsan är ju så hård och spänd och trycker på allt runt omkring, så när man väl slappnar av gör det väl lite ont när allt det andra "ska hamna rätt" igen. Vet inte om det är så, men det känns som nåt sånt.
  • Vet hur det känns

Nu har jag köpt vagn.. under denna helg (till o med söndag) så säljer babyworld ut britax smile 2 2017 års modell sittdel/liggdelen, bilstol och bas för 6000 kr. Här i Västerås har nu Babyproffsen kampanj för samma paket 9000 kr

• Bimbim79
    GrönaDruvan skrev 2017-02-25 12:59:40 följande:
    Jag får också så emellanåt, speciellt om jag hållt mig en stund. Jag har gjort min egen slutsats att urinblåsan är ju så hård och spänd och trycker på allt runt omkring, så när man väl slappnar av gör det väl lite ont när allt det andra "ska hamna rätt" igen. Vet inte om det är så, men det känns som nåt sånt.
    Tror med det är så, kunde få så innan jag blev gravid också, kan hålla mig i sömnen så det typ är en liter som ska ut och efter kändes det alltid som mensvärksstart. Känns inte likadant nu men mycket nere i magen känns ju annorlunda när det bor en liten där.
    Jag målar och fixar, inte nån bebis hörna än, maken är skrockfull! :) men de andra projekten i huset börjar falla på plats :)
  • Treansresa
    Vet hur det känns skrev 2017-02-25 13:46:14 följande:

Blev grå liggdel och svart sittdel :) gratis hemleverans

Vad härligt! Grattis! Och vilket pris!!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny