BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Åååh vad mysigt att fixa fint till bebisen! Jag är extremt sugen på att boa. Vi flyttar från en liten trea till större lägenhet om en månad. Då får alla barn ett rum och jag får äntligen inreda en barnkammare och kan börja handla kläder osv på riktigt. Längtar!
Med risk att bli totalt dumförklarad nu så måste ja visa vad jag och tjejerna hållt på med. Min dotter var väldigt besvärad över vart bebisen skulle ha sina kläder. Hon har tagit detta besked väldigt hårt så vi har pratat massor. Vi började kolla på en lösning till garderob och hittade en vi alla var nöjd med. Men vi behövde galgar! Och massa galgar. Efter googlade så insåg jag att jag inte ville betala multum för det så vi bestämde oss för att göra egna! Sågade sönder Ikeas billiga i plast och filade fina runda kanter:) Torkade ur garderob, fixade hyllplan och gick igenom kläder. Så nu hänger allt där haha. Tjejkläderna på ena sidan och pojke på andra:) Måste dock ta ner allt och tvätta men det väntar jag med! Det ser så mysigt ut i walk in closeten nu:)
Skickar en bild som garanterat blir åt fel håll! Vet ej hur jag vänder.
Åååh vad mysigt att fixa fint till bebisen! Jag är extremt sugen på att boa. Vi flyttar från en liten trea till större lägenhet om en månad. Då får alla barn ett rum och jag får äntligen inreda en barnkammare och kan börja handla kläder osv på riktigt. Längtar!
Vilken fin garderob, så mysigt med alla kläder :) tänkte köpa några nya kläder, men har säkert allt som behövs och mer där till, har för mig att vissa saker nog är helt oanvända till och med. Sen är det att börja kolla på vagn och babyskydd. Vore skönt att sprida ut kostnaderna lite.
Jag klarar tyvärr inte av träning pga illamåendet, men körde 3 ggr/v innan och saknar det så. tänkte öppna upp gymkortet efter förlossningen. Sist gick jag på mammaträningen där bebisarna kunde vara med så om någon tränar på sats så kan jag rekommendera de passen sen efter födseln.
Så fint! Har också tänkt fixa till egna galgar till bebisen. Vi ska sätta upp en klädstång i koppar i lillens rum. Kan du inte visa hur den färdiga galgen ser ut?:)
Såhär "enkla" är dom. Kanske inget man vill ha framme i ett rum och skryta med, men till vårat behov funkar dom:) är Ikeas 4 för 7 kr vi använt.
Så himla smart verkligen! Ska också göra så. Tack för tips:D
Vad skönt med större lägenhet! Ja det är en sådan härlig känsla att boa. Känns som jag kommer vara färdig ganska tidigt haha=) Planerar redan bb väskan i huvudet=) Förstår att du längtar!Ja det vart verkligen mycket verkligare. Vi har ingenting kvar sedan tidigare barn så det blir en hel del att köpa o fixa=) Jag handlar mycket på tradera och de som inte blir använt kommer åka tillbaka dit sedan=) Sedan är inte gubben lika extrem som jag så det kommer nog bli att de mesta används. Dock har ja bara köpt 50/56 så hoppas inte bebisen är för stor haha=)Tack så mycket=) Ja jag älskar kläder! Vi har för mycket till alla i familjen så får se hur de blir till denna haha. Gubben blir galen på alla kläder och vägrar tvätta haha=) Men vi är ju 7 pers också=) Skönt att ha mycket sedan innan. Men förstår att du endå vill köpa nytt=) Vad ska ni ha för vagn?=) Jag försöker också sprida ut kostnaderna. Sommaren brukar bli nog dyr endå.Ja jag är riktigt nöjd=)
En sak jag undrar över... ibland efter jag kissat kan jag få jätteont i magen. Det känns som att det spänner och drar i livmodern liksom. Vad kan det bero på? Oftast är det när jag hållt mig riktigt länge. Smärtan kan hålla i sig i flera minuter.
Har sådär ont just nu och ligger i sängen. Om jag vänder på mig från en sida till en annan så gör det ont i magen.
Jag tänkte en Britax go big :) hade en joolz day innan men det var så liten varukorg och jag älskar handtaget på Britaxen :) vad ska ni ha för vagn?
Igår var vi och provade barnvagn. Herre gud va vagnar det finns!! Vi kommer köpa en ny.. begagnade är svindyra.. 5000 och då är den några år gammal.. nee lägger hellre till några tusen då för en ny.
Britax smile har vi kollat på och den känns bra. Älskar sufletten!! Helt klart den bästa jag sett vagnmässigt. Min man gillar Emmaljunga eller Crescent. Vi ska vänta till i maj/juni och köpa.
Kommer 2018 vagnar redan till sommaren??