• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Lindseeey
    FrökenMp skrev 2017-02-23 11:28:15 följande:

Andra trimestern är verkligen ett paradis jämfört med första. Har äntligen orkat komma igång med träningen rejält igen. Har alltid tränat innan jag blev gravid. Gymmet var som mitt andra hem men har under graviditeten fått minskat på gymbesöken eftersom jag mått illa, varit trött, ont i ryggen osv... nu börjar äntligen energin komma tillbaka 100% och jag kan utmana mig mer på gymmet igen. Såååååå kul!!

Någon mer som tränar under graviditeten??

Jag rider lite grann ännu men inte alls i samma utsträckning som innan. Bor på gård med 14 hästar så motionen jag får från allt runt hästarna utan att sitta på hästryggen får duga just nu haha !

Men önskar jag hade ork att hålla igång ridningen ordentligt :/
  • Bimbim79
    Wooden skrev 2017-02-23 08:01:02 följande:
    Har du läst bra om Baby Brezza? :) Jag har försökt googla men hittar liksom inte direkt någon som skrivit om ifall den funkar bra eller så. Har dock inte letat jättemycket och har inte kollat engelska sökresultat än, kanske måste göra det! Jag har inte bestämt än om jag ska ge amningen en ärlig chans eller om vi helt enkelt ska köra bara på flaskmatning. Ammade förra barnet och slutade när han var drygt 7 månader. Han fick aldrig ersättning, varken under amningen eller efter. Men tyckte amningen var såååå jäkla jobbig! Åtminstone första halvan av tiden. Hade lite förlossningsdepression och tyckte allt med att amma vad vidrigt. Men jag ville ändå ge det en chans och det funkade ju bra, alltså sonen var mätt och nöjd och sådär. Men såå jobbigt! Och den sitsen är jag inte direkt beredd att sätta mig i igen. Klart det går att kombinera amning och flaska, men då kan jag lika gärna skita i det i slippa läckande tuttar, mjölkbeställningar, amningskläder osv. 

Ursäkta romanen, men det jag ville få fram från början är egentligen att jag veeeet att flaskmatning inte är "lättare" eller nån genväg, och därför låter det ju också som Baby Brezza är typ guds gåva till flaskmatarna ;)
    Har fått hem den :) verkar lätt att både sätta ihop och rengöra. Så det enda är ju att vi tänkte lika vattnet och ställa i kylen innan vi häller det i vatten behållaren. 2 knapptryck när flaskan är på plats, kan ju med andra ord lätt sätta de andra barnen på att gå å hämta en flaska, espresso maskinen manövrerar de ju lätt. Jag kommer försöka amma men pga plastik Op så känner jag mest det är så bebis får lite immunförsvar från mig och största mat intaget kommer vara från flaskmatning/ ersättning. Enkel lättläst beskrivning är ju ett stort +! Dessutom så vill barnet oftast ha ersättning/välling ett tag längre än vad man kanske orkar amma.
  • Bimbim79

Andra trimestern är verkligen ett paradis jämfört med första. Har äntligen orkat komma igång med träningen rejält igen. Har alltid tränat innan jag blev gravid. Gymmet var som mitt andra hem men har under graviditeten fått minskat på gymbesöken eftersom jag mått illa, varit trött, ont i ryggen osv... nu börjar äntligen energin komma tillbaka 100% och jag kan utmana mig mer på gymmet igen. Såååååå kul!!

Tanken va att jag skulle träna, har bott på gymmet innan. Men det gick inte alls, däremot så ägnar vi all vaken tid att göra klart de projekt som är i pågående. Sommaren kommer ägnas åt att fixa trädgården, har både damm källartrapp som rakt ner mitt i trädgården inget staket runt gräsmattan etc. Detta måste ju åtgärdas denna sommaren, nästa vår/sommar så måste ju sånt va på plats. För då lär vi inte hinna fixa det när vi springer efter en ettåring :) badrummet uppe ska totalrenoveras, är byggt 1952 så det är ett måste. Så mycket mer lär inte hinnas med då jag jobbar 100% natt :)
  • Joline84

Jag tränar på gym. Mest pass. Har kört 2-5 dagar i veckan beroende på när jag haft barnen (varannan vecka). När jag plussade fick jag halvera träningen av samma orsaker som du nämt. Nu mår jag bättre, men är så andfådd, så det är svårt att orka med att köra i samma tempo som innan. Så länge jag kan träna utan komplikationer av graviditeten så är jag glad och kommer fortsätta tills sista dagen.
  • FrökenMp
    acinnaleh skrev 2017-02-23 13:06:18 följande:

Mår också mkt bättre men har tappat typ all kondis (gillar att springa annars men inte sprungit sen pluset). Hehe, idag har jag kämpat mig igenom 6.4 km skidåkning (för mkt kläder, kärva spår, sovit dåligt). På lördag tänker jag klara 30 för första gången. Men som sagt dålig kondis och träningen känns i rygg och ljumskar. :)

Jag såg att du anmält dig till tjejvasan. Riktigt imponerande! Det hade jag aldrig klarat haha:D lycka till! Jag har också åkt en del skidor i vinter men får som du ganska ont i ljumskarna efter ett tag...
  • FrökenMp

Kul att det är fler som håller igång med träningen. Kan tänka mig att det är lätthänt annars att bara ligga i soffan och vila, haha :)

• Treansresa
    FrökenMp skrev 2017-02-24 06:41:21 följande:

Kul att det är fler som håller igång med träningen. Kan tänka mig att det är lätthänt annars att bara ligga i soffan och vila, haha :)

Jag är faktiskt en soffliggare i vanliga fall. Nu försöker jag ta mig till badhuset 2-3 gånger i veckan iallafall. Inbillar mig att det är lite träning att leka med barnen där haha.
  • narie24

Här är ännu en soffliggare (skäms). Jag hade precis kommit igång med träning i alla fall en gång i veckan men när illamåendet slog till gick det inte. Går och simmar en gång i veckan, det är allt :(. Kan liksom inte ta mig i kragen!

• GrönaDruvan

En soffpotatis till här...
    Tränar periodvis i vanliga fall. Hade gymkort o simkort innan jag blev gravid och tränade väl 1-2 ggr i veckan. Men sen kom illamåendet som varade i 2 månader och kanske längre, där jag var helt däckad.
    Sen hände ju detta med operationen och nu vågar jag ärligt talat inte göra några större ansträngningar. Har ofta ont i magen och speciellt när jag går och står för mycket. Jag tror att vila är det bästa för mig just nu, och så får jag ta igen det här efteråt.

• Vet hur det känns

Soffpotatis här med. Tränar ingenting.. funderar på vattengympa, någon som provat? Skönt? Går till och från jobbet varje dag (enkelväg 3 km) det är allt jag gör.. när det blir varmare ska jag försöka promenera mera. Har redan fått foglossning och vankar som en anka fram.

Får lite panik när jag inser att vi bokat Gotland 1-9 juli kommer jag ens kunna gå då??!! Så som jag har nu med foglossning hade jag i slutet med nr 2, dock så väger jag tyvärr samma som jag gjorde vid förlossningen med 2an. Jag har tjocknat på mig rejält senaste året. Får försöka ta tag i det efter Bebis. Viktökning på 2 kilo än så länge.. vill inte gå upp så mycket denna graviditet.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny