BF Juli 2017 ny
Var och lämnade prover imorse. Bm ringde nu vid lunchen och sa att urinprovet visade på uvi, suck.. Nu drar eländet igång igen :( man får väl se det positiva, jag blir satt på behandling innan jag får ont iaf ;)
Var och lämnade prover imorse. Bm ringde nu vid lunchen och sa att urinprovet visade på uvi, suck.. Nu drar eländet igång igen :( man får väl se det positiva, jag blir satt på behandling innan jag får ont iaf ;)
Ni med uvi känner ni attni har det eller hur vet ni? Kollar bm det på besöken?
Min mamma har precis meddelat att hon kommer ta med mig, min kille och alla barnen till Legoland i sommar! Det ska bli jättekul och barnen är jätteglada, men jag kommer vara i v. 37 så det blir tyvärr inte så mycket åkande i karuseller för mig. Men vattenrutschbana kommer jag inte att kunna låta bli, . Kanske dags att tala om att 6:e barnbarnet är på väg nu, .
Är också sjukskriven nu och får skitlite pengar verkar det som, vet inte hur det funkar riktigt men verkar som att jag får typ 13000-14000, kan det stämma?
Jag är också överviktig, men tycker att min bm skött det hela bra hittills. Hon har sagt att med mitt bmi så är det bra om jag går upp ca 6 kg. Och att det blir ett extra besök i vecka 20. Sen var det inget mer prat om det. Känns som att hon gör sitt jobb utan att vara dömande. Hon är överviktig själv, och det gör att det känns lite mindre jobbigt och pinsamt för mig!
Hade inte stått ut med någon som tjatat om min vikt i tid och otid. Jag vet liksom redan att det inte är så bra att vara fet när man är gravid.
Jag hade min förra som jag också fick ersättning pga att jag låg inne på sjukhus 2 veckor. Den tog kostnaden samt ersatte mig med några tusen. Kan göras om till barnförsäkring sen (iaf Trygg-Hansa).
Pratade med fk förut för jag har fått besked om min nya SGI som jag trodde var alldeles för högt uträknad. Jag var nämligen fl fram till juni (jobbade lite extra under våren), jobbade nästan hela sommaren förutom 1 v fl och sen har studerat och jobbat extra under hösten och vintern. Jag visste inte att studierna skyddar SGI från innan förra fl, så jag blev positivt överraskad när det var som fk sagt att jag skulle få såpass hög SGI som dom räknat ut.
Nu känns det inte längre som att nästa fl blir så tuff ekonomiskt som jag räknat med :) :)
En fråga till er som är sjukskrivna, påverkar det sgi inför kommande föräldrapenningen?
Här är man fortfarande vaken, har precis lagat och ätit lövbiffspasta. Känns som kroppen redan ställer in sig på konstiga sömntider igen.