• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Bimbim79
    Any80 skrev 2017-05-28 14:23:53 följande:
    Mitt första fl var en mardröm :) tog en evighet och gjorde extremt ont, med andra gick mycket bättre, men med båda barnen använde jag bara lustgas lite skeptisk när det gäller Eda just det med att inte kanske följa kroppens signaler, när var du beräknat? Jag e b den 18/7 :))
    Hade Eda och lustgas med mina 2 sista, inga problem alls att känna skillnaderna mellan värkar, kunde känna om de va en stark krystvärk eller en svag som va i antågande. Bm tyckte dock det va fantastiskt att jag kände den skillnaden trots edan, tyckte bara den hjälpte i öppnings skede i utdrivningen är det ju oavsett som ett lokomotiv som ska ut!
    Haft högsommarvärme en vecka nu, idag lite svalare, hoppas på lite regn som sköljer bort allt pollen, jag störs inte av det men de e gult överallt!
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-05-28 09:58:05 följande:

Känner likadant. Mår också illa emellanåt, svårt att äta mkt, vankar fram haha. Får se hur det känns om några veckor :).

Urs, ja illamåendet är ju hatdelen av en (i övrigt riskfri) graviditet för min del. Tröstar mig med att jag tog mig igenom de första tre månaderna som är värsta iaf, haha! Fy, minns hur jag stog i duschen och tvättade håret och spydde samtidigt för att en var så känslig för dofter.

Har din aptit, alltså vad du är sugen på förändrats? Om jag fick välja skulle jag bara leva på mackor och frukt..
  • Sosozo
    Leeandra skrev 2017-05-28 11:44:30 följande:

Var bor ni, låter precis som här på Gotland . Jag går och klipper gräset i bikini och alls barnen har badat i havet. Kan inte sova med täcke längre för det är så varmt .

Åh vad härligt med Gotland! Var på landet (södra Dalarna) i helgen. Samma där! Fick gå upp en kall dusch innan jag kunde somna på kvällen och sov naken som en sjöstjärna
  • GrönaDruvan

Åh vad trött jag varit idag. Vilat o sovit mest hela dagen. Jättekonstigt.
    Var på firmafest igår, men vi bowlade (jag kollade på) och åt på restaurang där jag satt ner hela tiden. Var hemma vid 23, så kan ju knappast inte vara därför.
    Matlusten är åt pipsvängen och sammandragningarna gör rejält ont emellanåt. Blir lite nojjig att det är på gång.. det går ju inte. Ska ju ha barnkalas på fredag!! Haha...
    Nä, ska lägga mig strax och så kanske jag är piggare imon.
    Magbild från igår vecka 34+1

• narie24
    Sosozo skrev 2017-05-28 19:04:00 följande:

Urs, ja illamåendet är ju hatdelen av en (i övrigt riskfri) graviditet för min del. Tröstar mig med att jag tog mig igenom de första tre månaderna som är värsta iaf, haha! Fy, minns hur jag stog i duschen och tvättade håret och spydde samtidigt för att en var så känslig för dofter.

Har din aptit, alltså vad du är sugen på förändrats? Om jag fick välja skulle jag bara leva på mackor och frukt..

Jag har dessvärre blivit mer sugen på onyttigheter ;). Kunnat hålla mig borta ganska bra men nu är jag sugen på kexchoklad, chips och apelsinjuice. Skulle kunna dricka hur mkt som helst. Juice var jag sugen på även med andra, bm varnade för att det kunze bidra till större barn och ut kom en på 4,5. Så försöker hålla mig till ngt glas då och då.

Ja usch, illamående första tre månaderna var brutala. Men nu är jag sliten på ett annat sätt. Idag satt jag och grät i sängen för jag kände mig så ynklig. Men efter middagen kändes det bättre. Behöver äta oftare igen för att hålla orken på en jämn nivå.
  • narie24
    GrönaDruvan skrev 2017-05-28 19:59:10 följande:

Åh vad trött jag varit idag. Vilat o sovit mest hela dagen. Jättekonstigt.

Var på firmafest igår, men vi bowlade (jag kollade på) och åt på restaurang där jag satt ner hela tiden. Var hemma vid 23, så kan ju knappast inte vara därför.

Matlusten är åt pipsvängen och sammandragningarna gör rejält ont emellanåt. Blir lite nojjig att det är på gång.. det går ju inte. Ska ju ha barnkalas på fredag!! Haha...

Nä, ska lägga mig strax och så kanske jag är piggare imon.

Magbild från igår vecka 34+1

Vilken fin tunika du har! Det är sådär man ska glida runt :). Du ser vacker ut!

Spännande med sammandragningar.

Idag har jag haft så mkt ilningar. Fått stanna när jag går för det skär till så väldigt. Huvuvdet känns långt ner nu.
  • GrönaDruvan
    narie24 skrev 2017-05-28 20:11:47 följande:
    Vilken fin tunika du har! Det är sådär man ska glida runt :). Du ser vacker ut!

Spännande med sammandragningar.

Idag har jag haft så mkt ilningar. Fått stanna när jag går för det skär till så väldigt. Huvuvdet känns långt ner nu.
    Hihi...ja, tänk om man orkade glida runt så varje dag...men det orkar jag inte. Blir mest stora t-shirts och myskläder här hemma. Nån slapp klänning nu i värmen...haha..
    Men kände mig rätt fin igår för första gången sedan jag blev gravid. Har ju inte direkt vart ute i partysvängen det senaste...
  • Sosozo
    acinnaleh skrev 2017-05-28 21:06:12 följande:

Tror vi är lite klena, jag var likadan i söndags efter att ha lämnat en bröllopsmiddag typ 21.15, men det var bättre igen redan dagen efter. Och är fortfarande pigg. Jag har nu En vecka där jag ska jobba på jobbet eller jobba på ett idrottsevenemang hela tiden. Längtar till nästa söndag kväll, då hoppas jag få börja ta det lite lugnare inför bebis. Att du är trött just idag kan väl ha med värmen att göra också? Känns iaf som att jag tål den sämre än vanligt i år.

Imorrn ska vi på inskrivning, hoppas verkligen på att få snittdatumet då så jag kan söka ledigt för rätt dagar... har sökt semester from midsommar och juli men ingen fl än, känns lite sent :)

Spännande med inskrivning! Det måste du berätta mer om sen, jag är jättenyfiken! Hoppas ni får datum och bra info.
  • GrönaDruvan
    acinnaleh skrev 2017-05-28 21:06:12 följande:
    Tror vi är lite klena, jag var likadan i söndags efter att ha lämnat en bröllopsmiddag typ 21.15, men det var bättre igen redan dagen efter. Och är fortfarande pigg. Jag har nu En vecka där jag ska jobba på jobbet eller jobba på ett idrottsevenemang hela tiden. Längtar till nästa söndag kväll, då hoppas jag få börja ta det lite lugnare inför bebis. Att du är trött just idag kan väl ha med värmen att göra också? Känns iaf som att jag tål den sämre än vanligt i år.

Imorrn ska vi på inskrivning, hoppas verkligen på att få snittdatumet då så jag kan söka ledigt för rätt dagar... har sökt semester from midsommar och juli men ingen fl än, känns lite sent :)
    Hoppas det är så som du skriver...att vi är klena. Bara konstigt hur man kan vara så extremt trött!!
    Iof kom inte de andra barnen hem förräns sent i eftermiddags heller, så hela dagen har vart lugn o tyst och det kanske gör sitt att man slappnar av mer.
    Är inte riktigt redo för att han ska komma ut än, vill iaf vänta någon vecka till. 35 fulla veckor vill jag gärna gå, sen har sonen sitt efterlängtade Discokalas på fredag, som jag gärna inte vill ställa in, och nästa måndag är det student....sen så!! Då är jag redo!

Har du inte skrivit in dig än? Eller menar du skriva in för att bestämma datum?
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-05-28 20:09:26 följande:

Jag har dessvärre blivit mer sugen på onyttigheter ;). Kunnat hålla mig borta ganska bra men nu är jag sugen på kexchoklad, chips och apelsinjuice. Skulle kunna dricka hur mkt som helst. Juice var jag sugen på även med andra, bm varnade för att det kunze bidra till större barn och ut kom en på 4,5. Så försöker hålla mig till ngt glas då och då.

Ja usch, illamående första tre månaderna var brutala. Men nu är jag sliten på ett annat sätt. Idag satt jag och grät i sängen för jag kände mig så ynklig. Men efter middagen kändes det bättre. Behöver äta oftare igen för att hålla orken på en jämn nivå.

Ah ja men juice är ju fasligt gott! Speciellt när det är varmt. Testat inlagda gurkor? En favvo jag har, perfekt när man är sugen på salt. De som är hela, knapriga. Love it!

Jobbigt att känna sig ynklig. Jobbar du fortfarande heltid, eller hur var det?
Svar på tråden BF Juli 2017 ny