• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Treansresa
    Glitter42 skrev 2017-05-29 12:22:17 följande:

Hej på er alla ! :) Jag hoppas att jag får vara i erat forum . Jag har bf i juli 2017 den 16 juli :) väntar mitt första barn.

Välkommen hit:)
  • KaffeOchHybris
    Glitter42 skrev 2017-05-29 12:22:17 följande:

Hej på er alla ! :) Jag hoppas att jag får vara i erat forum . Jag har bf i juli 2017 den 16 juli :) väntar mitt första barn.

Välkommen!

Jag var på kontroll i morse. Allt såg fortfarande OK ut - magmåttet låg lite lågt, men å andra sidan låg det på snudden till högt vid förra besöket. Men det var två olika barnmorskor som mätte så de kanske bara hade något olika metoder.

Barnet har vänt sig, men har ruckbart huvud fortfarande. 

Trodde vi skulle gå igenom lite önskemål inför förlossningen idag, men något sådant var det inte. Jag vet att det inte är så vanligt med förlossningsbrev där jag bor, men som jag förstod det registrerades det i journalsystemet i alla fall om man ville ha EDA osv. Nu är det vecka 36 så inte så långt kvar - hur ser det ut för er andra som inte ska ha snitt, har era barnmorskor gått igenom alternativ och era önskemål inför förlossningen ännu? 
  • Delilah2001
    acinnaleh skrev 2017-05-29 10:35:59 följande:

Hej hej och tack tjejer. Måste bara uttrycka frustration. Inkallad på en inskrivning för 40 min sen, tycker den var helt meningslös. Har både hunnit gå därifrån och tagit mig tillbaka till jobbet med bil sen dess. Tydligen gäller inte 26-27 utan det kommer planeras in någon gång 28-29 eller 3-4. Blir tydligen uppringd av någon angående möte med narkosläkare någon annan dag.

Besöket gav ingenting, det enda som hände var lyssna på lungor och hjärta samt mätning av blodtryck plus en fråga om jag rökte. Sur!

Vad konstigt, hur tänker de?

Du har BF vecka 27, och snittet kommer planeras in vecka 28-29???

Jag fick tiden på posten, operationstid 10 dagar före bf, inskrivning dagen innan...
  • Delilah2001
    KaffeOchHybris skrev 2017-05-29 12:49:42 följande:

Välkommen!

Jag var på kontroll i morse. Allt såg fortfarande OK ut - magmåttet låg lite lågt, men å andra sidan låg det på snudden till högt vid förra besöket. Men det var två olika barnmorskor som mätte så de kanske bara hade något olika metoder.

Trodde vi skulle gå igenom lite önskemål inför förlossningen idag, men något sådant var det inte. Jag vet att det inte är så vanligt med förlossningsbrev där jag bor, men som jag förstod det registrerades det i journalsystemet i alla fall om man ville ha EDA osv. Nu är det vecka 36 så inte så långt kvar - hur ser det ut för er andra som inte ska ha snitt, har era barnmorskor gått igenom alternativ och era önskemål inför förlossningen ännu? 

Ska iofs ha snitt, men ska ändå gå igenom önskemål etc, som vid en vanlig förlossning. Tror att hon sa att det blir vid nästa besök, då är jag i vecka 35. Egentligen skulle nästa besök vara vecka 36, men fick inte ihop det med tider.
  • Treansresa

Välkommen!

Jag skulle få papper detta besök i 34 och sedan skulle vi gå igenom det i v 36. Skriv ett eget och lämna in när du kommer till förlossningen annars. Det kommer jag göra så man är säker.

Skönt att det såg bra ut, att olika Bm mäter kan göra stor skillnad på måttet.
  • Haiduchi

Välkommen!

Ska på koll på onsdag, är också i vecka 36.

Ang förlossningen så vill jag nog att de tar hål på hinnorna om vattnet inte gått innan man är inne. Öppnade mig sååå mycket snabbare när de gjorde så med förra barnet.

Det jag vill ska stå i journalen är att jag verkligen vill amma så ingen flaskmatning och vet bb avdelningar som har lagt barnet vid mamman även om man är väldigt sleten just för att inte missa amningstillfällen.

Tänker/fokuserar nog mer på det än själva förlossningen.

Nästa vecka ska vi på profylax kurs, någon som gått på det innan ?
  • Delilah2001
    acinnaleh skrev 2017-05-29 13:37:32 följande:

Jag var nog otydlig men hår fort när man är frustrerad. Jag är i v 34+5 idag och skulle på inskrivning i v34 enligt läkaren som beviljade snittet. Blev tillsagda att förbereda frågor. Datumet skulle sannolikt bli 26-27/6 med reservation för midsommar. Givetvis tänkte vi då att det skulle kunna bli veckan innan.

Läkaren idag däremot, ville inte höra några datum kring vad som tidigare sagts utan bestämde typ att det skulle bli tidigast 28-29/6 alternativt 3-4/7. BF 4/7.

Är skitirriterad nu, vår bmmot flyttar dessutom till en annan vc from v26 och över sommaren, de ville planera alla återstående besök på onsdag. Det kan vi ju inte heller göra nu typ. Blä.

Aha Då var det lite mer logiskt, men fortfarande inte ok så pass nära bf tycker jag. Och att både senarelägga det, och inte ha något bestämt datum att gå på... Hur svårt kan det vara att boka in ett datum före bf redan nu liksom? Andra sjukhus klarar ju det. Skulle någon annan mer akut komma emellan så flyttar de ju ändå ens tid, så är det ju alltid vid planerade operationer.

Förstår verkligen att det känns frustrerande och stressande!
  • basio

Någon som har eller har haft hepatos med tidigare barn? Tog leverprover förra veckan som inte var bra, imorgon blir det prover på lever och gallsyror. Har klåda i handflator och fotsulor. När jag pratade med läkaren idag fick jag veta att det blir medicinering och eventuell tidig igångsättning om mina värden är för höga. Jag är i v31+0 nu så vill ju gärna gå i alla fall en månad till.

Fick klåda även med dottern, men hon föddes två dagar efter att proverna togs så jag fick aldrig veta provsvaren den gången.

• Summerchild
    basio skrev 2017-05-29 13:55:54 följande:

Någon som har eller har haft hepatos med tidigare barn? Tog leverprover förra veckan som inte var bra, imorgon blir det prover på lever och gallsyror. Har klåda i handflator och fotsulor. När jag pratade med läkaren idag fick jag veta att det blir medicinering och eventuell tidig igångsättning om mina värden är för höga. Jag är i v31+0 nu så vill ju gärna gå i alla fall en månad till.

Fick klåda även med dottern, men hon föddes två dagar efter att proverna togs så jag fick aldrig veta provsvaren den gången.

Basio dog augusti gruppen...jag har inte sett nåt!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny