• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2017-05-28 19:59:10 följande:

Åh vad trött jag varit idag. Vilat o sovit mest hela dagen. Jättekonstigt.

Var på firmafest igår, men vi bowlade (jag kollade på) och åt på restaurang där jag satt ner hela tiden. Var hemma vid 23, så kan ju knappast inte vara därför.

Matlusten är åt pipsvängen och sammandragningarna gör rejält ont emellanåt. Blir lite nojjig att det är på gång.. det går ju inte. Ska ju ha barnkalas på fredag!! Haha...

Nä, ska lägga mig strax och så kanske jag är piggare imon.

Magbild från igår vecka 34+1

Åh vad tjusigt! Kul!

23:00 haha du är ju värsta nattsuddaren! Jag är sjukt trött på kvällarna. Kanske för att man inte sover då bra på nätterna. Hoppas det lugnar sig med förvärkarna. Inte kul att behöva oroa dig eller ha ont.
  • narie24
    Sosozo skrev 2017-05-28 21:19:50 följande:

Ah ja men juice är ju fasligt gott! Speciellt när det är varmt. Testat inlagda gurkor? En favvo jag har, perfekt när man är sugen på salt. De som är hela, knapriga. Love it!

Jobbigt att känna sig ynklig. Jobbar du fortfarande heltid, eller hur var det?

Mm, lät gott med salta gurkor...

Sedan två veckor är jag sjukskriven 50%. Ska träffa läkaren 14/6, då blir det antagligen 100 %. Så inte många arbetsdagar kvar nu.

Men knepigt att hinna med allt på jobbet på så få timmar...
  • Wooden
    Lindseeey skrev 2017-05-28 09:00:48 följande:

Ja risken finns ju men vi fortsätter hoppas att hon stannar inne ett tag till 31 fulla veckor idag ! :)

Skönt att höra att ni blir väl omhändertagna på sjukhuset! Förstår att det känns jättejobbigt med ovisshet osv. Håller tummarna att er bebis stannar inne så länge som möjligt. Skickar styrkekramar!
  • Treansresa
    acinnaleh skrev 2017-05-29 06:54:34 följande:

Jaa spännande, berättar mer senast ikväll ;)

Lycka till idag:) hoppas du får ett datum:)
  • Treansresa
    acinnaleh skrev 2017-05-29 10:35:59 följande:

Hej hej och tack tjejer. Måste bara uttrycka frustration. Inkallad på en inskrivning för 40 min sen, tycker den var helt meningslös. Har både hunnit gå därifrån och tagit mig tillbaka till jobbet med bil sen dess. Tydligen gäller inte 26-27 utan det kommer planeras in någon gång 28-29 eller 3-4. Blir tydligen uppringd av någon angående möte med narkosläkare någon annan dag.

Besöket gav ingenting, det enda som hände var lyssna på lungor och hjärta samt mätning av blodtryck plus en fråga om jag rökte. Sur!

Men du som pusslat och fixat så du kunde gå idag trotts att du inte hade tid! Vad sjukt! När har du bf? Måste vara jobbigt att det skjuts fram då den andra sa 26-27 eller före midsommar! Lider med dig och förstår att du känner frustration! Tycker du ska prata med den som ringer upp om det
  • Sosozo
    acinnaleh skrev 2017-05-29 10:35:59 följande:

Hej hej och tack tjejer. Måste bara uttrycka frustration. Inkallad på en inskrivning för 40 min sen, tycker den var helt meningslös. Har både hunnit gå därifrån och tagit mig tillbaka till jobbet med bil sen dess. Tydligen gäller inte 26-27 utan det kommer planeras in någon gång 28-29 eller 3-4. Blir tydligen uppringd av någon angående möte med narkosläkare någon annan dag.

Besöket gav ingenting, det enda som hände var lyssna på lungor och hjärta samt mätning av blodtryck plus en fråga om jag rökte. Sur!

Va? Men vad konstigt! Undrar om något blivit fel eller om det ska vara så. Knäppt att komma på inskrivning och inte ens få ett datum! När har du BF? Sa de när den andre skulle ringa upp?
  • Treansresa
    acinnaleh skrev 2017-05-29 11:21:09 följande:

Svarar er båda. Ja känns ju helt toppen att ha fått boka om andra saker (röra om i exjobbspresentationsschemat) utan mening.

BF är 4 juli så jag är verkligen inte nöjd med besöket.

Tycker du ska ta det med den som ringer upp. För det var riktigt dålig stil! Och snitt på bf!?! Några dagar innan borde ju vara bättre för att slippa akuta snitt
  • Sosozo
    acinnaleh skrev 2017-05-29 11:24:35 följande:

Fick inte veta heller vilken dag de ringer upp men lät typ som att det är en sekreterare som gör det. Kommer absolut uttrycka missnöje på förlossningsplaneringen med bm på onsdag.

Helknasigt. När jag träffade läkare innan själva beslutet om snittet sa hon att om det inte finns fysisk anledning tex sjukdom som gör det brottom m snittet så väntar de gärna till v 39, alltså någon dag innan BF, för att bebisen ska vara helt klar. Då chansar man alltså lite på att det inte sätter igång innan (och om det gör det så får man ett semiakut snitt om man inte blir sugen på att föda dvs). Nu verkar det vara olika runt om i Sverige. Så jag vet inte hur det blir för dig, men någon dag innan BF känns ju rimligt. Jag har snitt 27/6 och BF 30/6. Tycker det känns nära men vill också gärna att hon hinner bli färdigbakad.

Men jobbigt ändå att få så lös och osammanhängande info som du får. Och att få åka in för ett blodtryck och inget annat är ju värdelöst. Då kan man verkligen köra allt på samma gång ist.
  • Leeandra
    acinnaleh skrev 2017-05-29 11:21:09 följande:

Svarar er båda. Ja känns ju helt toppen att ha fått boka om andra saker (röra om i exjobbspresentationsschemat) utan mening.

BF är 4 juli så jag är verkligen inte nöjd med besöket.

Men det är ju bara en månad bort! Noll framförhållning! Hur tänkte de nu? Förstår att du blir irriterad på sådana knäppgökar!
  • Glitter42

Hej på er alla ! :) Jag hoppas att jag får vara i erat forum . Jag har bf i juli 2017 den 16 juli :) väntar mitt första barn.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny