• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Wooden
    acinnaleh skrev 2017-05-31 07:08:29 följande:

Alltså måste gnälla av mig ännu mera, sorry :(

Sen ungefär måndag fm har jag känt att det liksom strålat i en nerv i höger överarm, underarm och en väldigt ond punkt i höger skuldra. Domnar liksom bort nästan men samtidigt så känns det ungefär som man fått en stöt på elektriska knölen. Maken hittade ett ställe som var hårt i skuldran igår kväll och försökte massera bort den väldiga smärtan men det hjälpte inte. Fick ta alvedon när jag legat och vridit mig i sängen jättelänge :( ska ta upp det här med bm idag.

Hoppas kunna få hjälp ( vet inte om det är karpaltunnelsyndrom på g igen eller om det är arbetsrelaterat... jobbar 100% plus en massa ideellt med diverse dokument inför SM-tävlingar fre-sön).

Just ett fint graviditetssammanfattningsbesök att nästan grina över hur ont det gör plus ta upp hur dåligt vi tycker de behandlade oss på smvc ;( ska vi få tid att sammanfatta och skriva ner önskemål om sjukhusvistelsen också liksom... blääää

Håller med Narie24; man får gnälla! Jag är också en riktig gnällspik just nu. Har fullständigt tröttnat på den här graviditeten! Bläää. Först apvarmt i helgen så jag bara låg i soffan och var helt matt. Och nu har jag superont i bäckenet, mest framtill och så strålar det bak i ryggen. Vecka 33 imorgon. Förmodligen många veckor kvar innan bebis är här... Det är väl bara att härda ut. :( 

Strongt att jobba 100%. Det gjorde jag såhär dags i förra graviditeten också. Nu jobbar jag 80% och är fl en dag. Från midsommar är jag ledig två dagar. Har ju en 20-månaders hemma så det är inget vilohem där heller, haha. 
  • GrönaDruvan

Nu har jag jobbat sista dagen på (förhoppningsvis) väldigt länge!! Så skönt!!
    Förstår inte hur ont man kan ha alltså. Har så svårt att gå. Gör så ont längst ner i magen, hjälper något när jag lyfter upp magen, men blir så begränsad!!
    Sjukt mycket sammandragningar...igår kväll kändes det som riktiga förvärkar!!
    Börjar få svårare o svårare att sova skönt, även om det funkar hyffsat.
    Så..jag tillhör också skaran som gnäller just nu!! Men nu blir det mycket vila och latmaskeri tills han är född!!! Det kan jag lova!!
    Ska bara fixa till discokalaset som är på fredag. Det blir minst 23 ungar på 7-8 år, haha..galet. Å det gör vi frivilligt...

• Delilah2001

Väger mig vid alla besök (om det inte råkar glömmas bort, vilket har hänt nån gång, inte mig emot)

Har gått upp 2 kg från inskrivningen.

narie24 skrev 2017-05-31 13:33:49 följande:

Här har jag bara vägt mig vid de två första besöken. Men jag har vägt mig på vägen ut på eget intiativ, mest för att jag är nyfiken. Tror jag gått upp 6 kg ungefär.

Känner lite lika, att besöken hos bm inte är så spännande. Det går snabbt och hon bjuder inte in till samtal. Jag får själv driva samtalet och ta upp funderingar.

Vid nästa besök ska vi skriva en sammanfattning av graviditeten, sen går bm på semester och jag kommer få träffa vikarier. Men det kan också bli bra.

Är dock väldigt nöjd med läkaren som är kopplad till min mvc.

En annan fråga, hur mycket kläder har ni i strlk 62-68?

Har inte riktigt koll på vilka storlekar vi har, vi har fått rätt mycket kläder av släkt, och har inte tvättat och sorterat ännu. Men har själv inte köpt mer än en vinteroverall i 62/68. Vi har så det räcker i stl 50/56, i alla fall, får se om det behöver köpas till i de större storlekarna än.
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2017-05-31 10:42:18 följande:
    Ja det är verkligen inte mycket information eller tid för prat på besöken. Stick i fingret för att kolla sockret, mäta magen och kolla hjärtljud sen ut. Tar kanske 15 min på sin höjd. Hon bjuder inte in till samtal och känns stressad om jag frågar något. Jag har tex klagat på att jag får ont när jag går och har kramp i nedre livmodern på nätterna men det har hon inte kommenterat. och nu vet jag ju att det är för myomet. Vilket jag fick reda på av en slump vid ett ul i annat syfte. Och det är väldigt avgörande för bebisens ankomst (läkaren ordinerar snitt nu). Så jag är inte så impad av barnmorskekontakten.

Men inte vet jag. Verkar ju vara rätt godtyckligt alltihop. De jobbar olika och har väl olika med tid. Har din bm sagt något om varför hon vill väga hela tiden? Vet hon att du inte gillar det? Jag hade en bm som frågade om vikt med tidigare barn, typ varje besök, så kanske bara är någon personlig preferens?
    Det är verkligen synd att du ska känna så=/ jag var inte heller nöjd i början men hon har vuxit i mina ögon som jag har. Det är så sjukt att hon inte tagit din smärta på allvar på så många veckor!  Det var ju inte en liten grej dom upptäckte heller. Jag tycker att det ska vara kul att gå till barnmorskan inte ångest. 

Hon har inte sagt något om varför hon vill väga. tror bara det är standarden här.  Hon var väldigt nyfiken innan vad jag gått upp dom andra gångerna och är inte ens i närheten där ännu.
  • Treansresa

Här har jag bara vägt mig vid de två första besöken. Men jag har vägt mig på vägen ut på eget intiativ, mest för att jag är nyfiken. Tror jag gått upp 6 kg ungefär.

Känner lite lika, att besöken hos bm inte är så spännande. Det går snabbt och hon bjuder inte in till samtal. Jag får själv driva samtalet och ta upp funderingar.

Vid nästa besök ska vi skriva en sammanfattning av graviditeten, sen går bm på semester och jag kommer få träffa vikarier. Men det kan också bli bra.

Är dock väldigt nöjd med läkaren som är kopplad till min mvc.

Jag har faktiskt inte ett endaste plagg i 62 och uppåt. Vill vänta tills jag vet könet innan jag handlar. Har däremot ENORMT mycket i 50/56. Tänker som så att ett paket från kappahl eller hm är här på 1 vecka så jag hinner köpa när den är född=)
  • Treansresa

Tack för alla era svar om vikten idag! När bm sa att ja skulle väga mig frågade ja om ja måste och hon sa nejdå. Det viktiga är att vi får en slutvikt. Så nästa vikt blir i v 37+ då hon inte vill vänta till 39 pga att ja fött tidigare förut. ( Vilket jag inte tror händer nu) Hon vet att jag väger mig hemma och har koll så det inte blir en gigantisk viktuppgång fort. för då kommer ja säga till.

Annars såg allt bra ut hos BM.  Jag gillar verkligen att gå dit! Hon tror att bebisen ligger med huvudet neråt men var svårt att känna. Ska dit om 12 dagar igen och sedan träffar jag ev inte henne nå mer då hon ska ha semester=/ Hade hoppas att hon hade sen semester haha.

• sobrio88

Det är nog den storleken jag har minst av. Storebror svishade förbi 62-68 efter att ha stått i princip still på 50-56. 74 och uppåt har använt kläderna rätt länge.
  • Sarus85
    GrönaDruvan skrev 2017-05-31 15:13:10 följande:

Nu har jag jobbat sista dagen på (förhoppningsvis) väldigt länge!! Så skönt!!
    Förstår inte hur ont man kan ha alltså. Har så svårt att gå. Gör så ont längst ner i magen, hjälper något när jag lyfter upp magen, men blir så begränsad!!
    Sjukt mycket sammandragningar...igår kväll kändes det som riktiga förvärkar!!
    Börjar få svårare o svårare att sova skönt, även om det funkar hyffsat.
    Så..jag tillhör också skaran som gnäller just nu!! Men nu blir det mycket vila och latmaskeri tills han är född!!! Det kan jag lova!!
    Ska bara fixa till discokalaset som är på fredag. Det blir minst 23 ungar på 7-8 år, haha..galet. Å det gör vi frivilligt...

Jag gjorde också min sista dag idag :).

Hade kalas för sexåringar för nån vecka sen. Sjukt intensiva 2 h. Var helt slut efteråt haha! Hoppas det går bra på fredag!
  • noova87

Var hos barnmorskan idag. Värdena såg bra ut. Bra blodtryck, järnvärdet ligger på 122 bättre än förra graviteten. Ingen fara med sockervärdet. Dock har jag aldrig vägt mig inte ens vid inskrivning, är redan kraftig överviktig innan. Vet faktiskt inte alls vad jag väger, egentligen inte innan heller, bara vad jag vägde i somras förra året och den vikten gav mig ångest. Men känns som jag hållit vikten rätt bra denna gång, kan fortfarande ha typ de flesta kläder som jag kunde ha innan jag blev gravid. 

Såg någon fråga om kläder. Försökt hålla mig på 14 i antal strl 56/62 bodys/klänning/tröjor och 14 par leggings/tjockare byxor, ett par tjocktröjor och ett par onepice. 4-5 pyjamas. Sen i strl 68/74 köpt bara långärmade ej sommarkläder och även ytterkläder. Några mössor/någon solhatt i 40/42 och några i 44/46. Men vi har ingen egen tvättmaskin och tvättar någon gång i veckan så vill helst ha något mer än precist om det går åt mer, dvs ett par ombyten och liknande, i värsta fall får vi väl handtvätta i alla fall. Hade vi haft egen tvättmaskin hade nog halva mängden räckt. 

Utgår inte att vi kommer få typ någonting i klädväg i present och vill faktiskt inte få det heller. Vilket jag inte tror de närmsta lär komma med. Då de känner mig och mest anser att sonen har lite för mycket kläder. 

• Pilotta

Summerchild jag fattar inte vad du menar med planering eller bara vänta, snälla förklara hi hi, det här blir ju hur roligt som helst, jag vet ju inte ens hur man hittar sitt inlägg och alla fina svar, men tack för gratulationerna. Är från Skåne förresten

Svar på tråden BF Juli 2017 ny