• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • narie24
    GrönaDruvan skrev 2017-06-18 21:29:21 följande:

Tack alla!

Sömn vet jag inte hur mycket det blir...men hoppas på några timmar iaf. Tur jag slumrat mycket på dagen idag!

Svårt att somna när man känner att man måste :). Stort lycka till imorgon!!
  • Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-06-18 17:32:12 följande:

Vissa är mer känsliga mot mask. Hos vuxna brukar immunförsvaret fixa det, men även de små gynnarna blir mer å mer resistenta tyvärr. Lilla tjejen får det jättelätt och receptfria vanquin tar inte det på henne, utan fick alltid ringa till Bvc å be dem skriva ut rejält medel. Vanquin tas inte upp av kroppen utan passerar utan att påverka något annat än färgen på avföringen och masken i sig. Lite som miniformdroppar. Skitäckligt och smittar via maskens sporer som är luftburna. Alltså sväljer man dem :( därav barn som stoppar snor i munnen ofta har det! Men men alla barnfamiljer har eller har haft det vid nåt tillfälle :/

Aha... jag har ju en son som kommer helgvis och han sov här för 2 helger sen. Snart har vi honom för längre semester. Och vill att han ska avmaskas oavsett om han har det eller inte. (Om nu pappan vill det) Jag sov i sonens säng dagen efter han lämnade oss utan att bytt lakan. Kan ha hänt då. Om nu inte dessa maskar levt i mig i 15 år sen sist jag hade det. Köpte vanquin nu och tror inte jag får ta nåt annat som gravid.
  • Vet hur det känns

Tack alla!

Sömn vet jag inte hur mycket det blir...men hoppas på några timmar iaf. Tur jag slumrat mycket på dagen idag!

Lycka till nu! Uppdatera gärna här om du orkar. Tänk imorgon har du din lilla olle.
  • Vet hur det känns
    Summerchild skrev 2017-06-18 22:29:14 följande:

Aha... jag har ju en son som kommer helgvis och han sov här för 2 helger sen. Snart har vi honom för längre semester. Och vill att han ska avmaskas oavsett om han har det eller inte. (Om nu pappan vill det) Jag sov i sonens säng dagen efter han lämnade oss utan att bytt lakan. Kan ha hänt då. Om nu inte dessa maskar levt i mig i 15 år sen sist jag hade det. Köpte vanquin nu och tror inte jag får ta nåt annat som gravid.

Fy. Stackars er!! Hoppas du snart blir frisk! Skulle nog behandla alla i familjen. När jag hade mask i höstas så fick jag panik och köpte till och med avmaskning till katterna. Tvättade allt och duschade varje morgon och kväll.. bytte lakan varje dag osv. Det försvann efter 1 kur
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-06-18 23:07:24 följande:

Fy. Stackars er!! Hoppas du snart blir frisk! Skulle nog behandla alla i familjen. När jag hade mask i höstas så fick jag panik och köpte till och med avmaskning till katterna. Tvättade allt och duschade varje morgon och kväll.. bytte lakan varje dag osv. Det försvann efter 1 kur

Körde du oxå med vanquin? Ja det är hemskt att allt ska rengöras och toaletter och dusch mm mm..

Vi är ena latmaskar här hemma :)
  • Any80

Tack alla!

Lycka till <3
  • Preet90
    GrönaDruvan skrev 2017-06-18 20:35:00 följande:

Jag ska vara på förlossningen kl.8 imon bitti... hoppas såklart jag blir igångsatt snabbt.. jag uppdaterar!

Stort lycka till!!! :)
  • Noccis
    Joline84 skrev 2017-06-17 13:22:19 följande:
    Jaha, din mamma får en fin present då!
    Det är min tredje. Jag gick över 14 dagar med båda, det är väldigt segt på slutet att vänta. Hoppas du slipper det. Jag har planerat snitt denna gång, så jag slipper tack o lov gå över igen.
    Är det ichasnerven du har ikläm? Jag hade det med första och var sjukskriven två veckor. Var kanske vid vecka 30. Det släppte tack o lov. Kunde inte stödja på ena benet då. Du får ta lite i taget då!
    Jag tror inte det är ichas men eftersom jag inte får röntga så är det svårt att veta. Den har legat lite illa till sedan jag ramlade genom taket på killens landställe för 2 år sedan och när kroppen började förändras iom graviditet så klämdes den ordentligt. Men är hyfsat säker på att det går tillbaka när kroppen går tillbaka

Va skönt att veta när du ska få! Jag får lite panik ibland för att jag inte har en aning om hur det blir från nu och framåt. Men bara att gilla läget.
    Åhh va kul att dina små ska få syskon! Kommer fortfarande ihåg hur glad jag var när jag va liten över att få en lillasyster
  • Noccis
    GrönaDruvan skrev 2017-06-18 20:35:00 följande:
    Jag ska vara på förlossningen kl.8 imon bitti... hoppas såklart jag blir igångsatt snabbt.. jag uppdaterar!
    Åhh va spännande!! Hoppas det gick bra idag. Stor lycka till till er <3
  • Noccis

Klockan är tjugo över tre på morgonen och jag kan inte sova. Har iofs fått några nätters bra sömn den här veckan så ska inte klaga.
    Men det är skönt att kunna logga in här och läsa alla inlägg och få känna igen sig i folks nervositet och krämpor. 
    Så tack för att ni finns! Och för att ni delar med er.

Känns som om allt jag fick höra innan jag blev gravid va bra saker och sedan när jag vart gravid och mådde dåligt (fick inte behålla något första månaderna och gick ner i vikt etc) kände jag mig så dålig, som om jag misslyckats som mamma redan då. Men sedan hittade jag hit och fick se att dom flesta har krämpor. Så även om jag önskar att ni alla mådde tipp topp är jag glad att jag inte är själv iaf Hoppas det inte låter elakt.

Håller på och läser föda utan rädsla. Tycker den verkar väldigt vettig. Någon annan som har läst den?

Nu håller min lilla pojk på att ha disco i min livmoder tror jag. Hade ingen aning om att dom är så livliga där inne! Jisses vad jag längtar tills jag får krama på han.
    Hoppas ni andra sover gott

Svar på tråden BF Juli 2017 ny