BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Nu lite äcklig fråga, jag har ju ätit järntabletter sen v 20 ca, har hela tiden haft svårt hård magen o lidit av detta. Nu i 2 dagar tvärtom, har inte tagit något mot magen, inte bytt diet eller ändrat något den senaste tiden? Vad händer liksom? Vet att några dagar en vecka innan jag fick mina andra så satt jag på toa å typ tömde uppifrån o ner. Men detta känns inte likadant!
Jag vill egentligen testa tygblöjor men precis som du har vi ingen egen tvättmaskin. Å andra sidan är det ganska lätt att boka tvättstugan hos oss, och då slipper vi höjd elräkning från att köra en egen maskin varje dag... så vi kanske försöker ändå. Är det någon här som testat tygblöjor innan?
Får vi mammor äta fast mat på förlossningen? Jag har hört att de bara serverar flytande mat men jag tänker om man tar med sig något själv...?
Kommer en äckel fråga till här... känner nu att efter lilleman fixerat sig och allt bara trycker neråt så kommer ju hemorojder (eller hur stavas det..?) som på beställning... fick det med andra sonen också och det försvann aldrig helt, men inget jag lidit av efter heller. Nu blir jag orolig att dessa inte försvinner alls..det är rätt mycket nu. Någon som har samma problem? Jag tänker att jag får se hur det blir efter förlossningen och ta salvor och grejer då...
Nu började min slemmis släppa! Har börjat få sammandragningar igen också! Måste erkänna att det är lite spännande. Även fast jag vill att bebisen ska stanna till juli. Och att det inte är nå garantier att den kommer innan bf endå.
Är nog dags att packa förlossningsväskan! Bättre att han den ifall att
Lite sent svar kanske, men dagarna bara springer iväg här på Neonatalen...
Jag åkte in på kontroll för att jag inte kände så mycket fosterrörelser, mest för att lugna mig själv, trodde egentligen inte det var någon fara.
Alltid på ul så har han varit jättelivlig fast jag inte har känt speciellt mycket så först tänkte jag inte åka in, men min magkänsla sa mig väl att det var något som inte var bra.
Han var jättelivlig på UL nu oxå men så gjorde dom CTG och upptäckte att han ibland fick väldiga dippar i hjärtrytmen så jag lades in och fick ligga på ctg- bevakning i ca 1,5 dygn, till slut upptäckte dom att han fick dessa dippar precis efter att jag haft små sammandragningar så då beslutades det att han skulle plockas ut, det blev akut snitt. Då visste dom inte vad dipparna berodde på, bara att han skulle må bättre om han kom ut.
Bara några timmar efter snittet upptäcktes det att han hade luft i bukhålan som berodde på hål någonstans i tarmen, han hade sjukdomen NEC och fick genomgå en operation, 9 cm av tunntarmen togs bort. Så antagligen berodde hjärtdipparna på detta.
Jag är så glad att jag lyssnade på min magkänsla och åkte in, och att dom upptäckte sjukdomen så snabbt!
Imorgon får vi fira Joels första månad på Neo!
Kommer en äckel fråga till här... känner nu att efter lilleman fixerat sig och allt bara trycker neråt så kommer ju hemorojder (eller hur stavas det..?) som på beställning... fick det med andra sonen också och det försvann aldrig helt, men inget jag lidit av efter heller. Nu blir jag orolig att dessa inte försvinner alls..det är rätt mycket nu. Någon som har samma problem? Jag tänker att jag får se hur det blir efter förlossningen och ta salvor och grejer då...
Äh men jag med!! Har inte haft det tidigare men den här gången är det ingen lek! Både yttre och inre. Troligen för att jag sitter/ halvligger så mkt, vilar mest på dagarna och har gjort hela graviditeten. Jag vet att man kan ta bort dem på olika vis efter graviditeten om de inte försvinner. Typ operation, frysning och annat som inte lockar någe vidare.
Men jag har hört att något som ska vara väldigt effektivt för att läka bort dem är knipövningar! Gärna i samband med någon salva. Så jag hoppas verkligen det kan hjälpa senare..