• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-06-17 17:45:41 följande:

Kan man inte börja använda salvan direkt? Varför vänta känner jag?!

Du behöver inte vänta. Salvan kan ju hjälpa dig :)
  • Summerchild

LR du mena kanske råd till dom ... :) hehe

• Bimbim79
    Summerchild skrev 2017-06-17 17:49:04 följande:

LR du mena kanske råd till dom ... :) hehe

Ja men det gäller kanske oss alla innan resan är över?!
    Vet jag använde salvan i just bedövningsyfte för att göra nr efter första. Behövdes ju bara ett par dagar! Och då hade jag inte fått några hemorojder men va öm ändå efter 1,5 timmes krystarbete :)
  • Treansresa
    Any80 skrev 2017-06-17 16:48:48 följande:

Hur mår du? Värkar?

Jag mår bra. Inga tecken mer än mera blod. Jag har dock bosatt mig i sängen så mycket som möjligt och tar det riktigt lugnt. Vill inte ha ut den ännu som sagt:)
  • Any80
    Treansresa skrev 2017-06-17 20:28:00 följande:

Jag mår bra. Inga tecken mer än mera blod. Jag har dock bosatt mig i sängen så mycket som möjligt och tar det riktigt lugnt. Vill inte ha ut den ännu som sagt:)

Det är det bästa att vila så mycket det går, har du ringt fl angående blod? Kram
  • Treansresa
    Any80 skrev 2017-06-17 21:14:13 följande:

Det är det bästa att vila så mycket det går, har du ringt fl angående blod? Kram

Nej inte ringt. Läkaren trodde jag skulle blöda till och från nu. Är sammandragningarna som gör att jag blöder tror dom. Att livmodern tränar lite för hårt för mina sköra hinnor. Men kommer det mer blod ska jag åka akut in. Ska också ringa min Bm på måndag och begära extra kontroller hos henne. Tycker det är lite otäckt med blodet.
  • Treansresa

Alltså en större mängd blod än jag har nu

• narie24

Försök se till att vila Treans resa. Ta hand om dej nu i slutfasen.

Ikväll fick jag plötsligt lite panik över förlossningen. Främst tänker jag på smärtan. Usch vill inte :(. Kommer jag palla? Är ju i sämre skick än sist. Rädd för att ha sådär ont att man tappar kontrollen.

Ngn som ockdå gruvar sig? Måste försöka vända mina tankar.

• sobrio88
    narie24 skrev 2017-06-17 22:34:06 följande:

Försök se till att vila Treans resa. Ta hand om dej nu i slutfasen.

Ikväll fick jag plötsligt lite panik över förlossningen. Främst tänker jag på smärtan. Usch vill inte :(. Kommer jag palla? Är ju i sämre skick än sist. Rädd för att ha sådär ont att man tappar kontrollen.

Ngn som ockdå gruvar sig? Måste försöka vända mina tankar.

Jag har också börjat bli bra nojjig nu. Förra gången hade jag så sjukt ont i höften att jag knappt kunde röra benet. Barnet mådde dessutom dåligt så de gjorde kontroller en gång i kvarten tror jag. De sista två timmarna fick dom lyfta upp benet i gynställningen. Nu börjar jag redan få svinont i samma höft om jag anstränger mig så jag börjar bli bra orolig för höften :/
  • LeyasMamma

Nu får du försöka vila treansresa, inte anstränga dig för hårt.

Narie24 klart att man börjar bli nervös, det känns att de närmar sig nu. För mig va de ju exakt 7 år sen sist och man har ju både hunnit glömma massor och förvrängt massor :D

Jobbade min sista dag idag på jobbet och nu på kvällen gick slemproppen. Tror att de mesta kom ut, men känner inte speciellt mycket i övrigt, liiiite mensvärk och liiiite ont i svanken. Haft någon sammandragning under dagen. Lite små nervöst men samtidigt spännande! Vet ju att det kan ta tid även fast proppen gått men man får ju en gnutta hopp :) v 37+0 imorn så känns som att det är helt okej om hon väljer att komma nu. Däremot lite nervös för att hon eventuellt ligger i säte och inte är fixerad.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny