BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Helt overkligt att han ska ut! Vem är han där inne...kan inte föreställa mig hur han ser ut!
Nu har jag oxå drabbats av nåt äckligt .... :(
Nu är det inte vem som helst i familjen utan just jag fått springmask :s som jag förstått ska vanquin användas som behandling men man oroar sig ändå att det skulle påverka lilleman i magen. Nojig. Men hur fasen har jag fått skiten. Nu ska tydligen hela familjen behandlas. Jag känner mig äcklig. Dessutom går alla våra högtidsdagar fel å är alltid jobbiga. Vi firar idag att vi varit ihop antal år och skulle vara glädjens dag. Jag är heldeppig. :(
Helt overkligt att han ska ut! Vem är han där inne...kan inte föreställa mig hur han ser ut!
Hihi spännande. Jag tycker också det är overkligt att få bebis på torsdag. Vad är det för sort, vad ska den heta, passar nåt av namnförslagen vi har, vad är storleken (ingen aning) osv :)
Hehe...ja, inte är det sexigt direkt med rumpetroll. Fast tur att man inte har ont iaf.
Har pratat både med läkaren och min bm om hur jag känner. Däremot har jag ju ingen förlossningsrädsla på det sättet, utan är mer bara väldigt orolig denna gång. Har ju liksom inte panik, även om jag inte förstår hur jag ska palla detta..
Kan nästan förklara det som när jag åkte helix på liseberg. Tvekade in i det sista, var jätterädd men satte mig ändå i vagnen...sen blundade och skrek jag hela vägen och hade ingen kontroll, men vi kom ju i mål ändå...
Nu har jag oxå drabbats av nåt äckligt .... :(
Nu är det inte vem som helst i familjen utan just jag fått springmask :s som jag förstått ska vanquin användas som behandling men man oroar sig ändå att det skulle påverka lilleman i magen. Nojig. Men hur fasen har jag fått skiten. Nu ska tydligen hela familjen behandlas. Jag känner mig äcklig. Dessutom går alla våra högtidsdagar fel å är alltid jobbiga. Vi firar idag att vi varit ihop antal år och skulle vara glädjens dag. Jag är heldeppig. :(
Vissa är mer känsliga mot mask. Hos vuxna brukar immunförsvaret fixa det, men även de små gynnarna blir mer å mer resistenta tyvärr. Lilla tjejen får det jättelätt och receptfria vanquin tar inte det på henne, utan fick alltid ringa till Bvc å be dem skriva ut rejält medel. Vanquin tas inte upp av kroppen utan passerar utan att påverka något annat än färgen på avföringen och masken i sig. Lite som miniformdroppar. Skitäckligt och smittar via maskens sporer som är luftburna. Alltså sväljer man dem :( därav barn som stoppar snor i munnen ofta har det! Men men alla barnfamiljer har eller har haft det vid nåt tillfälle :/
Nybäddad säng till lilleman...
Nu hoppas jag att han sover gott där i om några dagar!