• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Treansresa
    acinnaleh skrev 2017-06-19 22:14:05 följande:

Idag har vi vart på anestesimottagningen och träffat en narkosläkare, därefter har vi köpt 2v parkeringskort så allt är nu förberett inför torsdag. Ser så mkt fram emot att träffa våran bebis på torsdag, sjukt nyfiken och med en overklighetskänsla. Har inte vett att vara nervös alls, på jobbet tycker en del att det är lite konstigt att hag tänker jobba tom onsdag. Börjat tänka att man kanske borde lyssna lite på dem.

Häftigt att jobba till dagen innan! Snart är bebisen här!
  • Noccis
    Treansresa skrev 2017-06-19 22:46:48 följande:

Nu har jag haft kontakt med förlossningen igen. Jag kommer bli kontaktad av en läkare imorgon. Så får man se hur vi går vidare. Allt dom kan göra inatt är ctg och lägga in mig och det ville jag inte då bebisen rör sig som den ska. Dom har ingen läkare där på nätterna.

Nu hoppas jag att läkaren förstår min oro och tar mig på allvar imorgon. Och verkligen kollar upp varför det blöder.

Tack för alla era härliga ord! Ni är verkligen underbara!!!

Va skönt att du får bli uppringd av en läkare imorgon! Så kanske du kan vila lite ikväll
    Allt är säkert bra men håller tummarna för att du får åka in ändå imorgon så du kan släppa oron.

Kom ihåg att andas Det är det första jag glömmer när jag oroar mig.
  • Lillan090815
    Noccis skrev 2017-06-19 22:46:23 följande:

Någon annan än jag som får förhöjd ångest/oro på kvällen?

Har varit igång större delen av dagen och känt mig avslappnad och redo sen framåt småtimmarna är det som en fysisk oro tar över min kropp. Det är inga specifika tankar eller känslor bara en rastlöshet.

Jag känner mig trygg i att vi har köpt hem allt som vi behöver ifall vår pojke skulle komma tidigt och även om vi inte har packat väskan än så vet jag vad som ska vara i så det löser sig. Så varför denna oro?

Blir ju inte enklare att somna när man har svårt att komma till ro. Kan inte ens slappna av och koppla av med serier längre... 

Åh vad jag känner igen mig!!! Det kryper i kroppen på mig på kvällarna. Har supersvårt att somna. Jag vrider o vänder i sängen, ibland förflyttar jag mig till soffan eller till och med tar en dusch men inget fungerar....
  • Noccis
    Lillan090815 skrev 2017-06-19 23:01:54 följande:

Åh vad jag känner igen mig!!! Det kryper i kroppen på mig på kvällarna. Har supersvårt att somna. Jag vrider o vänder i sängen, ibland förflyttar jag mig till soffan eller till och med tar en dusch men inget fungerar....

Sådär är det för mig också. Lyssnar på meditationer (har alltid funkat innan jag blev gravid) men oftast hjälper inte ens det. Man blir ju frustrerad för man vill vara utvilad när bäbis kommer.

Som tur var är jag sjukskriven nu sista tiden så jag kan sova på dagarna annars vet jag inte vad jag hade gjort.
  • Lillan090815
    Noccis skrev 2017-06-19 23:06:05 följande:

Sådär är det för mig också. Lyssnar på meditationer (har alltid funkat innan jag blev gravid) men oftast hjälper inte ens det. Man blir ju frustrerad för man vill vara utvilad när bäbis kommer.

Som tur var är jag sjukskriven nu sista tiden så jag kan sova på dagarna annars vet jag inte vad jag hade gjort.

Nu ligger jag och tittar på "vi på Saltkråkan" men inte blir jag det minsta trött för det....

Jag är också sjukskriven men har två busiga pojkar hemma på sommarlov ändå. Ibland kan jag vila på dagen och ibland inte...
  • Summerchild
    Treansresa skrev 2017-06-19 22:46:48 följande:

Nu har jag haft kontakt med förlossningen igen. Jag kommer bli kontaktad av en läkare imorgon. Så får man se hur vi går vidare. Allt dom kan göra inatt är ctg och lägga in mig och det ville jag inte då bebisen rör sig som den ska. Dom har ingen läkare där på nätterna.

Nu hoppas jag att läkaren förstår min oro och tar mig på allvar imorgon. Och verkligen kollar upp varför det blöder.

Tack för alla era härliga ord! Ni är verkligen underbara!!!

Ja det är väl ingen direkt idé å ligga inne över natten om inget kommer hända än att sova över. Ja ctg är väl inte rätt behandling för dig nu. Sov gott hemma istället.
  • GrönaDruvan

21.48 föddes Olle! Hur söt som helst!!
    3.055 g och 50 lång.
    Skriver mer imon, men vi är så lyckliga!!

• Delilah2001
    GrönaDruvan skrev 2017-06-20 00:09:43 följande:

3.055 g och 50 lång.

Stort grattis!!
  • Any80

3.055 g och 50 lång.

Oh grattis :))) du får berätta imorgon hur gick förlossning , kram till dig och Olle <3
  • Vet hur det känns

3.055 g och 50 lång.

Har tänkt på dig ikväll! Så skönt att höra att allt gått bra. Tänk nu är lilla olle hos er.. du får berätta mer sen när du orkar. Kramar
Svar på tråden BF Juli 2017 ny