BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Vad skönt att höra att allt gick bra Gröna druvan! Och stort grattis!
Även om jag blir lite rädd för den där smärtan du beskriver. Har hört det där förut, att när de tar hål på hinnorna så kan det gå ruggigt snabbt. Undrar om man kan sätta Eda liksom förebyggande då? Så att man hinner med smärtlindring?
Använde du lustgas?
Även om jag blir lite rädd för den där smärtan du beskriver. Har hört det där förut, att när de tar hål på hinnorna så kan det gå ruggigt snabbt. Undrar om man kan sätta Eda liksom förebyggande då? Så att man hinner med smärtlindring?
Använde du lustgas?
Ja just det sen fyller dom på narie innan det avtar om det behövs. Om du vill. Sen känner du lite tryck när det är dags att krysta ut. Men väldigt svårt känna när man ska krysta. Men dom har koll på det där och talar om när en värk kommer. Man känner inte ens när barnet ska ut. Allt är bedövat. Topp till tå. Men fyller du inte på eda så kan du erfara den biten med kryssningsvärkar. Hua ....slipp det. :)
Ja just det sen fyller dom på narie innan det avtar om det behövs. Om du vill. Sen känner du lite tryck när det är dags att krysta ut. Men väldigt svårt känna när man ska krysta. Men dom har koll på det där och talar om när en värk kommer. Man känner inte ens när barnet ska ut. Allt är bedövat. Topp till tå. Men fyller du inte på eda så kan du erfara den biten med kryssningsvärkar. Hua ....slipp det. :)
Hur känns det när man tar Eda? Alltså är det helt smärtfritt? Eller känner man ett tryck ner?
Använde du lustgas?
EdA kan ha både för och nackdel tycker jag. För mig tog den först väldigt bra. Det var underbart skönt att efter så många timmar få en paus och kunna sitta upp och äta lite osv. Men tyvärr fortskred inte värkarbetet under tiden bedövningen satt i. Hela kroppen tog en paus. Sen fyllde de på den 3 ggr till Efter det. Men den tog mindre och mindre för varje gång. Och när det var dags att krysta så var jag så trött att de fick sätta in värkstimuleranfe dropp på Max, och ryggbedövningrn var inte aktuellt då. Så vid själva utdrivningen fick jag klara mig på lustgas.
Jag tyckte som sagt det var riktigt skönt med en paus. Men lite segt var det ju att allt fördröjdes i och med det också. Summa kardemumma så var jag glad att jag tog den för jag behövde andas och äta. Men den var inte till någon hjälp i att driva ut bebisen.
Det bästa med förlossningen är att det är så värt det i slutändan!
Min förlossning gick ju väldigt bra också, förutom att det gjorde så ont. Hann ju inte ta bedövning!
Första barnet tog jag ingen Eda, i efterhand inser jag att jag borde ha gjort det. Var ju helt slut efter värkar i två dygn. Med andra bestämde jag mig för att prova. Bm sa lugnt att om en kvart så försvinner smärtan. Men edan tog inte alls :(. Blev så besviken, och hade jävulskt ont. Ngn som varit med om det?
Större risk att det händer igen?