• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Sladdis17

Lägger till mig på listan.

Bf lista

18/5 78elle. Stockholm. Pojke. Första barnet.

Akut snitt.

19/6 GrönaDruvan. Halland. Pojke. Tredje barnet. Planerad igångsättning.

22/6 Acinnaleh. Örebro. Andra barnet. Planerat snitt.

27/6 Sosozo. Stockholm. Flicka. Tredje barnet. Planerat snitt.

1/7 Haiduchi. Skåne. Flicka. Andra barnet.

1/7. KaffeOchHybris. Linköping. Första barnet.

4/7. frökenmp. Hälsingland. Pojke. Första barnet

5/7. Lillan090815. Flicka. Tredje barnet. Två söner innan.

6/7 Unbroken. Pojke. Igångsättning ca 2 v innan.

6/7. Delilah2001. Pojke. Tredje barnet. Planerat snitt

8/7 Leyasmamma. Dotter. Andra barnet.

11/7 Sobrio88. Pojke. Andra barnet (sambons tredje)

12/7 Sarus85. Kön okänt. Tredje barnet.

14/7 Narie24. Son. Tredje barnet. Vaginal förlossning.

17/7. Hoppfullt. Pojke. Första barnet.

17/7 Sladdis17. Norrbotten. Pojke. Andra barnet(flicka -02)

18/7 Any80. Flicka. Tredje barnet. Vaginal förlossning.

18/7 Honeyb. Norrköping. Flicka. Första barnet.

19/7. Treansresa. Gällivare. kön okänt. Tredje barnet + 3 Bonusar.

20/7 Preet90. Pojke. Första barnet.

21/7 TroOchTvivel. Stockholm. Pojke. Första barnet.

23/7. FrökenJo. Småland. Flicka. Andra barnet.

23/7 Noova87. Flicka.

24/7 Joline84. Pojke. Tredje barnet. Planerat snitt.

24/7. Bimbim79. Pojke. Fjärde barnet.

25/7. Leeandra. Gotland. Sjätte barnet.

26/7 Wooden. Flicka. Andra barnet. Vaginal förlossning.

28/7 Tessan87. Värmland. Pojke.

28/7 Kgforlife. Örebro. Flicka. Tredje barnet.

29/7. Florpan10. Södermanland. Pojke. Troligen igångsättning.

30/7. Basio. Gosse. Fjärde barnet.

30/7. Vet hur det känns. Pojke. Tredje barnet. Vaginal förlossning.

2/8. Summerchild. Fjärde barnet. Igångsättning utan datum.

3/8. LadyK. Karlstad. Pojke. Första barnet.

• Sladdis17

Otroligt skönt med en grupp där man kan "gnälla" på sin graviditet utan att folk tittar snett på en.

Jag håller med många andra här att det börjar vara dags för den här graviditeten att vara över. Idag är en tung dag. Sovit dåligt. Jag behöver oftast bara vara upp en gång per natt för att gå på toa, men sover ändå som skräp. Hittar ingen bra ställning som funkar mot både ryggont, foglossningar, halsbränna, hosta och karpaltunnelsyndromet.  Så jag får liksom välja vilken krämpa jag ska undvika. Just nu är karpaltunneln värst. Hela handen domnar bort och nervvärk från fingertopparna till armhålan.

Är sjukskriven på halvtid för foglossningar och har bara två dagar kvar på jobbet innan jag ger upp. Borde ha gett upp redan, men biter ihop. Ska bli så himla skönt att bara kunna ta det lugnt någon vecka innan det är dags.

• Bimbim79
    narie24 skrev 2017-06-20 10:16:10 följande:
    Hehe. Har också blivit frustrerad på min man när han jämför mina krämpor med hans.

Och jag känner precis som du om kvällarna. Känns mest jobbigt att lägga sig när man vet att man kommer vakna massor av gånger.
    Haha min make skulle aldrig våga yppa nåt sånt! I hans värld så är vi odödliga amazoner som klarar av att föda barn, kvinnor är magiska fantastiska och kommer från en annan planet, egentligen är han nog livrädd för de flesta kvinnor :) uppvuxen med en mamma som styrde sina grabbar med kärleksfull järnhand!
    Inte sovit nåt inatt, öm, sprallig bebis,
    Kissnödig mm. Får sova middag sen :)
  • LeyasMamma
    GrönaDruvan skrev 2017-06-20 00:09:43 följande:

21.48 föddes Olle! Hur söt som helst!!

3.055 g och 50 lång.

Skriver mer imon, men vi är så lyckliga!!

Massa stora grattis till er! Jösses, då har han växt på sig bra! Va härligt! Mysigt att ha honom på utsidan nu :)
  • mickaa

Hej alla. Hämnar här emellan åt men aldrig skrivit direkt. Har bf 28 juli , en liten flicka. Hon är gjort med IVF på huddinge. Först barnet för oss. Jag känner igen allt ni skriver. Herregud, tjock som en val o kan inte somna på kvällarna. Några gg har jag dygnat för att jag ej kunnat sova. O värmen , så otroligt varm att jag typ dör. Sover med både dörr öppen o fläkt på. Jag har varit sjukskriven fullt sen i slutet på april för sammandragningar. Jobbar i vården annars. Nu på havandeskapspenning då fram till bf.. jag har hund så måste ändå ut o gå 3 gg om dagen, vilket kan vara extremt jobbigt för rygg o bäcken. Hur har ni de med svullnad nu när värmen kmr? Nu den sista vevkan har fötterna börjat svullna o ömma en del. // michaela

• mickaa

Hej alla. Hämnar här emellan åt men aldrig skrivit direkt. Har bf 28 juli , en liten flicka. Hon är gjort med IVF på huddinge. Först barnet för oss. Jag känner igen allt ni skriver. Herregud, tjock som en val o kan inte somna på kvällarna. Några gg har jag dygnat för att jag ej kunnat sova. O värmen , så otroligt varm att jag typ dör. Sover med både dörr öppen o fläkt på. Jag har varit sjukskriven fullt sen i slutet på april för sammandragningar. Jobbar i vården annars. Nu på havandeskapspenning då fram till bf.. jag har hund så måste ändå ut o gå 3 gg om dagen, vilket kan vara extremt jobbigt för rygg o bäcken. Hur har ni de med svullnad nu när värmen kmr? Nu den sista vevkan har fötterna börjat svullna o ömma en del. // michaela

Sladdis17 skrev 2017-06-20 10:44:27 följande:

Otroligt skönt med en grupp där man kan "gnälla" på sin graviditet utan att folk tittar snett på en.

Jag håller med många andra här att det börjar vara dags för den här graviditeten att vara över. Idag är en tung dag. Sovit dåligt. Jag behöver oftast bara vara upp en gång per natt för att gå på toa, men sover ändå som skräp. Hittar ingen bra ställning som funkar mot både ryggont, foglossningar, halsbränna, hosta och karpaltunnelsyndromet.  Så jag får liksom välja vilken krämpa jag ska undvika. Just nu är karpaltunneln värst. Hela handen domnar bort och nervvärk från fingertopparna till armhålan.

Är sjukskriven på halvtid för foglossningar och har bara två dagar kvar på jobbet innan jag ger upp. Borde ha gett upp redan, men biter ihop. Ska bli så himla skönt att bara kunna ta det lugnt någon vecka innan det är dags.

Hej såg att du skrev att du hade uppstötningar. Jag har haft de under hela graviditeten varje dag. Förra månaden fick det vara nog o ja åkte till doktorn för ja mår så illa av de att ja kräks o tillslut blir de blod. Jag fick esomperazol utskrivet en tablett om dagen för saltsyran i magen o herregud. Efter en två dagar var de som bortblåst. KN seriöst äta vad som helst. DrickA tio liter juice om jag vill o dra i mig en liter citron. Inte haft en enda uppstötning sen dess / tips bara????
  • Noccis
    Wooden skrev 2017-06-20 09:54:56 följande:

Ja, jag tycker det är så tröttsamt när det närmar sig läggdags, för man vet ju hur det kommer vara. Svårt att somna, inte kunna ligga skönt, inte kunna byta ställning, bli kissnödig hundra gånger osv. Usch. 

Sambon har solbränt sig på axlar och rygg i helgen och det flagnar lite plus att han är torr så det kliar tydligen. Fruktansvärt mycket. Så det typ kryper i kroppen. Förklarade att det är väl ungefär som när det kryper i mina ben på kvällarna. "Nej, det här är mycket värre" säger han då. Tog ingen diskussion. Kul om han typ tror att man överdriver sina krämpor när man kämpar som ett djur. Tur att jag inte var gråtig eller på krigsstigen...

Haha han är uppenbarligen inte rädd om livet

Med tanke på att dom flesta kvinnor lider av duktig flicka syndromet så kan jag bara tänka mig att jag inte är den enda som försöker tona ner gnällande till icke gravida. Så när man inte blir tagen på allvar blir ju värsta förolämpningen.

I början när jag spydde upp allt så vad min kille väldigt bakis en dag. Då så jag "tänk dig att känna så i typ 2 månader ". Efter det tror jag han förstod lite mer hur jag mådde haha!
  • Noccis
    mickaa skrev 2017-06-20 11:57:31 följande:

Jag säger bara tack och lov att det är säsong för flipp flopps nu!

Svårt att avgöra om jag svullnat mycket men är precis som du varm hela tiden så borde ju vara svullen.

Min barnmorska ursäktar sig att hon har kalla händer när hon undersöker min mage men jag tycker bara det är superskönt!

Jag har börjat kolla om orange is the New Black för att inte bli galen när jag inte kan sova. Tack och lov för serier!

Hoppas du lyckas få lite sömn innan er flicka kommer
  • Wooden
    Noccis skrev 2017-06-20 12:13:56 följande:
    Haha han är uppenbarligen inte rädd om livet

Med tanke på att dom flesta kvinnor lider av duktig flicka syndromet så kan jag bara tänka mig att jag inte är den enda som försöker tona ner gnällande till icke gravida. Så när man inte blir tagen på allvar blir ju värsta förolämpningen.

I början när jag spydde upp allt så vad min kille väldigt bakis en dag. Då så jag "tänk dig att känna så i typ 2 månader ". Efter det tror jag han förstod lite mer hur jag mådde haha!
    Hahaha, nej. :P Jo, men han masserar och är snäll och sådär. Men tror ändå han tycker jag klagar obefogat rätt ofta, typ på att jag är trött osv. Han har tre systrar som har sammanlagt 6 graviditeter bakom sig och det är ju det i gravidväg (förutom min förra graviditet förstås) han har att jämföra med och framför allt ena systern har varit duktig och tränat osv. Och när man träffar andra försöker man ju pigga på sig. Det är ju inga andra än sin sambo man ser gravid i stor utsträckning. Man är ju liksom inte svintrött jämt, men han tycker säkert jag uttrycker det oftare än han sett andra göra ju. Naturligt förstås. 
    Som sagt så HAR han faktiskt stor förståelse men jag tror inte alltid han tror att det är så allvarligt som jag kanske ger sken av, hehe.
  • narie24

Min man får massera mina vader på kvällarna. Har fått sån värk i dom senaste dagarna :(.

Känns som jag är så blodfylld i hela kroppen.

Jag klagar nog också rätt mkt på trötthet. Är alldeles matt och svag i kroppen. Dränerad. Lite bättre precis efter jag ätit. Om jag är iväg på nåt är det lite bättre men sen helt sänkt när man kommer hem hehe. Jämför mig med de gravida som är pigga och håller sig igång, och skäms nästan.

Idag har jag legat o kollat serier hela dagen och det gör ju inte att jag får mer energi direkt ;)..

Svar på tråden BF Juli 2017 ny