• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Joline84

Kul att läsa om din förlossning Gröna Druvan. Härligt att det gick såpass bra och att Olle verkar vara nöjd. Mina två barn har haft väldigt olika temperament och det märktes med nr 2 första natten på BB att nått var annorlunda mot första barnet. Jag sov inte på åtta nio månader sen. Så hoppas det fortsätter lugnt för er.

• Beebii

Hej alla här inne! Har inte orkat logga in på fl på evigheter, håller koll på fb istället...

Så intressant att läsa om Gröna Druvans förlossning! Ser fram emot min, vet att då är man nära slutet men börjar känna mig rädd för utdragen och smärtsam sådan. Har inte haft det problemet förr utan barnen har liksom glidit ut. Barn nr 2 kom på totalt 5 värkar 20 min och hemma så hade varken tillgång till smärtstillande eller behov av det. Helt sjukt att det kan vara så?! Men denna gång är allt så annorlunda, bebisen känns så stor och jag har knappt kunnat haft sex ens senaste månaderna.... Helt olikt mig!

Hur har ni andra det? Jag körde bara med tens vid första barnet men tror inte det kommer räcka nu...

• Bimbim79

Helt färdig i kroppen nu, hade sammandragningar natten som var rätt länge o sådär regelbundet 10-12 minuters intervaller. Vaknade i fm å insåg att nu är det nog hög tid att ta tag i det sista. Så släpat runt maken för bh inköp sköna trosor inköp jogging dress tyckte mina gamla byxor va fula. Bindor blöjor tvättlappar yeah allt på listan utom Semper droppar och xyloproct salva :) men finns ju apotek på sjukhuset. Så nu är BB väska packad, spjälis bäddad o täckt. Alla mini kläder sorterade och vikta. Ska lägga kameran på laddning bara så kan vi åka när som ;) men med min tur får jag väl vänta i veckor ;) skönt ändå att ha allt hemma så slipper jag fundera över det!

• Summerchild
    Treansresa skrev 2017-06-20 21:23:37 följande:

För mig har edan tagit helt olika. Första var helt smärtfri. Andra tröck det på bak i rygg och rumpa varje värk istället. Första kände jag inte krystvärkarna, bara när hon kom ut. Andra kände jag varenda krystvärk

Men fyllde dom på bägge gångerna? Det ska vara en påfyllningsdos och jag vet att jag började strax innan jag var fullt öppen få tillbaka värkarna och dom fyllde på när dom frågade hur jag ville ha det.
  • Summerchild
    narie24 skrev 2017-06-20 21:56:12 följande:

Första barnet tog jag ingen Eda, i efterhand inser jag att jag borde ha gjort det. Var ju helt slut efter värkar i två dygn. Med andra bestämde jag mig för att prova. Bm sa lugnt att om en kvart så försvinner smärtan. Men edan tog inte alls :(. Blev så besviken, och hade jävulskt ont. Ngn som varit med om det?

Större risk att det händer igen?

Ja jag var med om det. Eftersom den satt fel....ingen trodde på mig men några timmar senare satte dom in på nytt å jäkla skillnad.. ibland tror dom att det lyckats trots att man känner av. Jag var tvungen att skrika ihjäl mig och sa att jag drar nu....å föda i skogen osv. Sen när jag skulle rymma då hade edan gått ner i benen istället och pladask på golvet låg jag :(
  • Noccis
    Beebii skrev 2017-06-20 22:21:06 följande:

Hej alla här inne! Har inte orkat logga in på fl på evigheter, håller koll på fb istället...

Så intressant att läsa om Gröna Druvans förlossning! Ser fram emot min, vet att då är man nära slutet men börjar känna mig rädd för utdragen och smärtsam sådan. Har inte haft det problemet förr utan barnen har liksom glidit ut. Barn nr 2 kom på totalt 5 värkar 20 min och hemma så hade varken tillgång till smärtstillande eller behov av det. Helt sjukt att det kan vara så?! Men denna gång är allt så annorlunda, bebisen känns så stor och jag har knappt kunnat haft sex ens senaste månaderna.... Helt olikt mig!

Hur har ni andra det? Jag körde bara med tens vid första barnet men tror inte det kommer räcka nu...

Wow det måste varit häftigt att föda hemma och läskigt samtidigt?

Jag tror att det är just att man inte vet hur lång tid eller hur mycket smärta man kommer få stå ut med som skrämmer en. Eller så är det för mig iaf.

Än så länge har jag bara sammandragningar som spänner så det är ju skönt. Vet att det finns andra som känner smärta redan när kroppen övar.
    Har iofs 3.5 veckor kvar så får se hur det blir.
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-06-20 21:20:19 följande:

Hur känns det när man tar Eda? Alltså är det helt smärtfritt? Eller känner man ett tryck ner?

Det ska vara smärtfritt. Det ska bedöva allt i mittenregionen. Men man ska kunna vara helt rörlig. Så länge den inte sitter fel. Var noga med att verkligen kroka ryggen så mkt det bara går. Be om påfyllningsdos om dom själva inte gör det. Om du börjar känna och det drar ut på tiden. :)
  • Bimbim79
    Summerchild skrev 2017-06-20 22:54:35 följande:
    Men fyllde dom på bägge gångerna? Det ska vara en påfyllningsdos och jag vet att jag började strax innan jag var fullt öppen få tillbaka värkarna och dom fyllde på när dom frågade hur jag ville ha det.
    Vet inte hur många gånger de fyllde på med sonen, tog 32 timmar, och va skönt när de satt den för då kunde jag vila mig igenom öppningsfasen, eller det värsta iaf! De fick parera med värkstimulerande dropp och bedövning eftersom jag va snittad innan så ville de ha effektiva värkar men inte för kraftfulla. Därav det drog ut på tiden! Så Eda lustgas och bedövningsspray i mellangården hade jag! På båda de vaginala och senaste. Har skrivit det samt det står i journalen att jag vill ha liknande om det hinns med!
  • Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-06-20 23:07:44 följande:

Vet inte hur många gånger de fyllde på med sonen, tog 32 timmar, och va skönt när de satt den för då kunde jag vila mig igenom öppningsfasen, eller det värsta iaf! De fick parera med värkstimulerande dropp och bedövning eftersom jag va snittad innan så ville de ha effektiva värkar men inte för kraftfulla. Därav det drog ut på tiden! Så Eda lustgas och bedövningsspray i mellangården hade jag! På båda de vaginala och senaste. Har skrivit det samt det står i journalen att jag vill ha liknande om det hinns med!

OH my ....allt i ett .... du var mig en svår en.... räckte för mig med eda... kände mig normal. Satt och pratade och skrattade som om jag inte hade nån förlossning på gång :) .... det måste vara olika för alla då.... hur det sitter eller styrkan på eda dom ger en. Vet inte men min smärtgräns är väldigt låg. Jag hatar tom blodprov. Och ens borsta håret är en kamp. Ja smärta är inget för mig. Jag borde fötts till kille . Hehe
  • Bimbim79
    Summerchild skrev 2017-06-20 23:49:09 följande:
    OH my ....allt i ett .... du var mig en svår en.... räckte för mig med eda... kände mig normal. Satt och pratade och skrattade som om jag inte hade nån förlossning på gång :) .... det måste vara olika för alla då.... hur det sitter eller styrkan på eda dom ger en. Vet inte men min smärtgräns är väldigt låg. Jag hatar tom blodprov. Och ens borsta håret är en kamp. Ja smärta är inget för mig. Jag borde fötts till kille . Hehe
    Haha vi kan väl säga att jag inte är speciellt charmig när jag har ont ;) tösen tog ju bara 3 krystvärkar på sig, sonen krystade jag i 1,5 timme! Kan säga att det är en viss skillnad att ha ont så in i helvete en 5 minuter mot samma smärta i 1,5 timme. Och eftersom jag hade haft den bedövningen gången innan ville jag såklart ha den igen ;)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny