• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Treansresa
    Delilah2001 skrev 2017-06-29 10:59:38 följande:

Hoppas den stannar till måndag då

Vilken vecka är du i?

Jag är i vecka 38 nu, så kan komma när som helst, vilket jag inte alls hoppas på. Han får allt stanna kvar en vecka till snittdagen. Har inga tecken på att något är på g heller, så tror inte att något händer innan.

Går in i v 38 idag:)

Häftigt med snitt! Jag håller tummarna att han vill stanna inne.:)
  • Delilah2001

Jag har inte använt någon värkapp, men vet att det finns en i min gravidapp (PregLife) om det skulle behövas.

Är lite orolig för att det ska dra i gång och inget snitt hinns med.

Med min första startade värkarna på bf, de höll i sig många timmar, och han föddes sent på kvällen bf+1.

Minns inte att jag kände något innan, utan jag vaknade tidigt på bf morgonen med värkar.

• sobrio88
    FrökenMp skrev 2017-06-29 10:03:26 följande:

Ja, det är helt rätt! Jag har känt mycket sammandragningar och ibland kommer dom väldigt tätt och regelbundet men dom gör ju inte ont så har inte lagt nån större vikt vid dom.

Vad din fixerad när vattnet gick?:) har hört att om dom är fixerade så brukar inte vattnet "forsa" utan mer sippra... min är fixerad så är rädd att jag ska missa om vattnet läcker haha.

Jag vet faktiskt inte, haha. Min dåvarande bm var inte så mycket för att berätta saker ;) jag hoppas att det blir samma förlopp nu som då, börjar bli lite orolig att jag ska känna att det är igång när det är försent för vi har en bra bit att åka när vi ska lämna hos barnvakt först..
  • Delilah2001
    Treansresa skrev 2017-06-29 11:03:43 följande:

Går in i v 38 idag:)

Häftigt med snitt! Jag håller tummarna att han vill stanna inne.:)

Då är den ju fullgången!

Spännande!

Tack!
  • Wooden
    Treansresa skrev 2017-06-29 05:32:22 följande:

Nu är det spännande! Natten har varit sömnlös. Vid 23 började förvärkar eller vad det är. Dom kommer som dom ska men är inte tillräckligt långa eller onda! Men smärtan har ökat hela natten sakta men säkert!

Bara tiden får utvisa om det går över och jag kan somna eller om det är på gång! Vågar inte hoppas då kroppen lurat mig många gånger.

Men åh, får flashbacks till när jag låg och klockade värkar hela natten innan sonen kom. Började klocka vid 23 och sen åkte vi in vid 6 på morgonen. Spännande att man snart är där igen. Eller ja, så småningom iaf... :P 
  • FrökenMp
    acinnaleh skrev 2017-06-29 10:33:30 följande:

Fanns inga appar när sonen föddes men vi var på besök hos efter lunch på BF+6. Hade då kännt nåt som var annorlunda än innan sen morgonen men inget ont. Fick iaf sen lite ondare när vi var på Coop för att handla lite fika. Efter fikat kom det lite blod. Inskriven vid 16. Sonen föddes 21 med endast lite lustgas som smärtlindring, tog lite av det med tvång. Sonen föddes med segerhuva??, dvs slempropp och vatten kom ut med honom.

Det känns så himla, himla bra att läsa att det kan starta igång bara sådär! Även fast jag inte ens nått bf (5dagsr kvar) så känns det så hopplöst. Försöker tänka att det kan dröja tre veckor till men det är en sån jobbig känsla...
    sobrio88 skrev 2017-06-29 11:11:07 följande:

Jag vet faktiskt inte, haha. Min dåvarande bm var inte så mycket för att berätta saker ;) jag hoppas att det blir samma förlopp nu som då, börjar bli lite orolig att jag ska känna att det är igång när det är försent för vi har en bra bit att åka när vi ska lämna hos barnvakt först..

Förstår dig! Vi har också en liten bit att åka plus att vi måste lämna katten hos mina föräldrar på vägen. Men som förstföderska brukar latensfasen vara rätt lång så det ska nog gå bra för mig:)
  • FrökenMp
    acinnaleh skrev 2017-06-29 12:00:47 följande:

Vad skönt att det är ord som är sköna att höra, minns den där väntar som jättejobbig. Det fanns inte i tanken att bebis kunde komma efter BF för mig så de extra sju dagarna (skrev fel innan) blev en lång väntan. Hoppas du slipper vänta allt för länge ;)

Ja usch, jag tycker det är jobbigt bara nu! Haha.

Det hoppas jag med;)
  • basio

Spännande att här är några som kanske är på g!!

För mig drog det igång igårkväll strax efter 22, rejäla förvärkar som gjorde ordentligt ont. Men de glesnade efter ett par timmar och så somnade jag. Men under hela natten körde de igång igen så fort jag vaknade eller gick upp. Men nu är det helt lugnt igen ... bara v35+3 så han får gärna stanna kvar över helgen. Maken jobbar fortfarande också och har en bit att köra för att komma hem. Han går på semester på måndag ...

Ska till bm idag så tänkte fråga om hon kan kolla tappen. Mina andra ungar har ju kommit i v36-37.

• narie24
    basio skrev 2017-06-29 13:27:48 följande:

Spännande att här är några som kanske är på g!!

För mig drog det igång igårkväll strax efter 22, rejäla förvärkar som gjorde ordentligt ont. Men de glesnade efter ett par timmar och så somnade jag. Men under hela natten körde de igång igen så fort jag vaknade eller gick upp. Men nu är det helt lugnt igen ... bara v35+3 så han får gärna stanna kvar över helgen. Maken jobbar fortfarande också och har en bit att köra för att komma hem. Han går på semester på måndag ...

Ska till bm idag så tänkte fråga om hon kan kolla tappen. Mina andra ungar har ju kommit i v36-37.

Spännande!

För mig var det ju ingenting. Men det kändes tillräckligt för att pulsen skulle gå upp lite ;).
  • basio

Har varit hos bm och fått ett sista datum då vi bokade in igångsättning på bf pga min foglossning. Men barnmorskan trodde inte det skulle behövas med tanke på alla förvärkar jag dras med, tryck neråt och smärta i tappen.

Någon mer som har mycket hugg, ilningar och ömhet i tappen? Bebis är fixerad och ligger långt ner så gissar på att det är trycket som gör det.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny