• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Vet hur det känns
    Delilah2001 skrev 2017-06-30 14:37:03 följande:

Jag frågade faktiskt min bm igår när jag var där, eftersom min också flyttar sig från sida till sida.

Och jo, de kan göra det trots att de är fixerade!

Tack för svar tjejer! Skönt att höra att fler bebisar snurrar lite.
  • Vet hur det känns
    Summerchild skrev 2017-06-30 13:09:50 följande:

Jo att han rullar lite vänster höger sida är helt normalt.... han kommer göra det bero på om du ligger bakåtlutad eller står upp.... om jag känner min rätt ny tror jag min varit rättvänd sen 1 vecka och har jag rätt så kommer jag gråta av glädje. :) det trycker lite i underlivet...men upplever inte som en melon mellan benen. Tror han är rörlig.

Tack för svar! Antar att det är normalt.. känns bara så konstigt för han har legat vänster i typ 2 månader och så helt plötsligt bytt sida.. upplever sparkarna annorlunda bara för det så var nära att ringa förlossningen för jag knappt känner dom.. men min man satt örat mot magen och hörde tydligt hjärtljuden på höger sida så antar att det är därför det känns konstigt
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-06-30 14:58:36 följande:

Tack för svar! Antar att det är normalt.. känns bara så konstigt för han har legat vänster i typ 2 månader och så helt plötsligt bytt sida.. upplever sparkarna annorlunda bara för det så var nära att ringa förlossningen för jag knappt känner dom.. men min man satt örat mot magen och hörde tydligt hjärtljuden på höger sida så antar att det är därför det känns konstigt

Haha min kille har försökt att lyssna på magen men han är ju oxå halvt döv så han lär aldrig höra några hjärtljud :D evigt pillande i öronen och revaxör. Jag har aldrig haft problem med mina och hör jämt bebisen på natten innan dom börjar skrika.... min son skulle en natt till att börja gny men jag hade vaknat av hans rörelser i sängen trots att jag sov i annat rum... jag har fina öron :)
  • Haiduchi
    FrökenMp skrev 2017-06-30 14:05:11 följande:

Min bm ville inte kolla tappen... hon sa att dom inte vill vara där och pilla i onödan. Synd, jag som ville ha nåt tecken på att det närmade sig haha.

Däremot hade jag högre blodtryck än normalt och hon sa att man kunde få det innan förlossningen. Någon som känner igen sig? Ska testa urin på måndag men vill ju hellre tro att det beror på att bebis vill ut snart hihi

Mitt blodtryck har ökat de senaste ggr hos bm. Från att ha lågt till mer normalt :)

Hon sa det var normalt. Min puls är med superhög när jag är där inne. Sist 109/min!
  • Haiduchi
    Bimbim79 skrev 2017-06-30 14:22:23 följande:

Jag va hos bm imorse. Högre bltr än annars inte högt men märkbart. Magen va så hård av förvärkar så hon kunde inte känna hur bebisen låg förrän det gett sig, direkt efter kom nästa sammandragning. Han har sjunkit ner ordentligt, samt det trycker jag känner. Hon kollade inte heller men, sa tiden den 11/7 ses vi nog inte på, latensfasen är igång, spela inte duktig nu å stanna hemma länge utan åk in i tid så slipper din man va barnmorska ;)

Hur visste hon att det var latensfas ? Jag har misstänkt det ett tag själv men kan det pågå hur länge som helst? Typ två veckor ?

Är Det något mer än dina förvärkar som gör att hon säger det är latensfas?
  • narie24
    Haiduchi skrev 2017-06-30 00:42:29 följande:

Kommer jag bli den första som går över bf Tro?

En dag till bf, en sketen dag.

Spännande, spännande! Hur känns det idag?
  • narie24

Ringde mitt mvc för att se om jag kunde få en tid i början av veckan men allt var fullbokat. Får lugnt ge mig till tåls och vänta till 7/7. Nojar bara över hur bebben ligger, och att hjärtljuden låg

så högt sist jag var där. Fast några dagar mer el mindre. Men nu känns det nästan som tiden står stilla.

Idag bäddade jag spjälsängen och alla bebiskläder är i tvättmaskinen. Börjat lägga ner lite i Skötväska som ska med till fl, men plötligt osäker på vad man ska ha med sig. Haha, trots att det är tredje gången.

• basio
    Vet hur det känns skrev 2017-06-30 13:04:28 följande:

En fråga till er gravida.. min bebis har hela tiden nu i slutet legat med rygg/rumpa år vänster sida och sparkat mest åt höger håll.. men nu så har bebis roterat och sparkar bara på vänster sida.. känner inte sparkarna lika tydligt som förut.

Han är fixerad så inte borde han kunna snurra såhär? Är lite orolig för bebisar ska ligga helst åt vänster och sparka åt höger när förlossningen startar så bebisen roterar rätt.. annars kan barnet komma i fel bjudning och orsaka sugklocla, snitt och bristningar..

Tror ni bebisen kan snurra tillbaka rätt igen? Bör jag kontakta bm?

Även fixerade bebisar kan vända sig från höger till vänster och tvärtom. De sitter trots allt inte helt fastkilade. Både på förstföderskor och på omföderskor. Min lille är fixerad sedan några veckor tillbaka och han vänder sig friskt från sida till sida även om han föredrar att ligga på min vänstra sida och sparka på höger.

Och det spelar ingen roll inför förlossningen. Det löser bebisen då.
  • Bimbim79
    Haiduchi skrev 2017-06-30 15:38:52 följande:
    Hur visste hon att det var latensfas ? Jag har misstänkt det ett tag själv men kan det pågå hur länge som helst? Typ två veckor ?

Är Det något mer än dina förvärkar som gör att hon säger det är latensfas?
    Hon pusslade nog ihop det av symtomen, plötsligt behov att göra nr 2 innan förstoppad, definitivt inte nu även om värsta gett sig, magen har sjunkit ner markant, uskan i luckan reagerade tom. Bltr, mina andra födda i v 38, fjärde barnet, koniserad så öppnas lättare, intensiteten i de sammandragningarna jag hade när jag var där, är ju inte mensvärk molvärk utan får "värkar" som pressar nedåt, trycket jag känner nu när jag får sammandragning och står upp är på gränsen, typ blir det värre nu måste jag krysta känslan. Regelbundenheten i mina förvärkar/sammandragningar, hade ju samma med yngsta dottern i nästan en vecka, öppen 6 när jag kom in, blev intensivt smärtsamt först runt 5-5,5 å då åkte vi. Så visst latensfasen kan va långdragen, men det har ju inte gått långsammare för varje barn direkt ;)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny