• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Noccis
    Bimbim79 skrev 2017-06-30 13:42:41 följande:
    Jag tyckte det va skönare att leva ut smärtan påvägen in :) har 4,5 mil till förlossningen å efter 3 km börjar jag fråga om vi inte va framme snart, kunde typ inte sitta utan hängde i handtaget i taket på bilen. Kan säga att han körde allt annat än lagligt påvägen in! Sammandragningarna då kom med 1 minutsintevall och höll i sig 2 minuter. Han va rätt nervös å ville inte förlösa mig i bilen ;) väl inne hann jag få Eda vilket lugnade ner det så det tog ändå 3,5 timme, hade jag inte fått den hade hon kommit inom 1 timme enligt bm :)
    Hahaha förstår om han var tung på gasen om dom va så täta värkarna. Förlösa i bilen kanske inte är någon hitt. Även om det blir en bra historia

Jobbigt att ha så långt till förlossningen, jag har 20 minuter och det är väl gränsfall för att jag ska känna mig trygg i att stanna hemma så länge som möjligt. Har ingen lust att åka in och bli hemskickad igen...
  • Bimbim79
    Noccis skrev 2017-06-30 19:28:34 följande:
    Hahaha förstår om han var tung på gasen om dom va så täta värkarna. Förlösa i bilen kanske inte är någon hitt. Även om det blir en bra historia

Jobbigt att ha så långt till förlossningen, jag har 20 minuter och det är väl gränsfall för att jag ska känna mig trygg i att stanna hemma så länge som möjligt. Har ingen lust att åka in och bli hemskickad igen...
    Ja förlossning i bilen är inte att föredra, har några väninnor som lyckats med det. Min yngstas va ju komplikationsfri men det vet man ju aldrig innan. Rätt kallt att bli överlastad naken till ambulansen i december med :/ nä tur vi hann in!

Sammandragningarna har fortsatt hela dagen här. Men har snart lagt färdigt golvet på lilla tjejens rum iaf :)
  • Summerchild
    Noccis skrev 2017-06-30 19:28:34 följande:

Ja gud ja... när jag hade 1 timme och en kvart till bb förra gången.... fy säger jag att jag inte fick närmaste som var bara 15 min bort :( ....började blöda en gång i v 25 och den timmen i ambulans var evigheter
  • LeyasMamma
    Lillan090815 skrev 2017-07-01 01:59:15 följande:

Klockan 00.05 föddes vår dotter. Beräknad 5/7.

Vi mår toppen

Grattis till tjejen! Härligt att ni mår bra :)
  • Vet hur det känns

Vi mår toppen

Grattis till flickan. Gick förlossningen lika snabbt som förra? Kollade tillbaka och såg att du födde hemma då. Dina andra två barn kom dom också innan bf?
  • Bimbim79

Vi mår toppen

Å grattis!! Gick allt bra?
  • Treansresa

Igår var jag med om något hemskt! Stod och hängde tvätt hemma när jag känner hur det rinner efter benen. Ser att det är blod! Så vart förlossningen nästa. Dom hittar fortfarande inte något som ser ut att vara fel så nu är jag inlagd på obestämd framtid på förlossningen. Den danska läkaren vill hitta varför innan jag släpps hem. Kan bli med eller utan bebis, men dom förbereder mig på att det kan bli snitt lika gärna.

Barnmorskan tror dock fortfarande det är teckenblödningar.

Ibland känns det som det är bättre att bebisen kommer så jag slipper ligga här. Den är ju endå färdig.

• Treansresa

Vi mår toppen

Stort grattis:)
  • Wooden

Vi mår toppen

Stort grattis! :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny