• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Xericax
    Summerchild skrev 2017-06-29 21:15:42 följande:
    Jag har aldrig fått nån balong under igångsättning...är det nåt nytt lr? Hur ser den ut då? Har ju fått igångsättning 3ggr :)
    De ville ge mig cytotec men jag vägrade då det skrivits så mycket negativt om det just då (2012), så jag fick ballong istället då jag ändå var lite öppen redan. Det är en ballong som sitter fast på en plastslang, ballongen förs upp i livmodern och fylls med vatten, sedan spänner de slangen, det tog nog några timmar innan ballongen kom ut men då den var ute så hade det öppnats mera. Tror inte det är nytt utan det handlar väl mera om att det är enklare för personalen att bara ge medicin istället, och att man behöver ju vara lite öppen färdigt. Finns att läsa mera om det på ballongmetoden på 1177. 
  • Bimbim79
    basio skrev 2017-06-29 17:29:25 följande:

Har varit hos bm och fått ett sista datum då vi bokade in igångsättning på bf pga min foglossning. Men barnmorskan trodde inte det skulle behövas med tanke på alla förvärkar jag dras med, tryck neråt och smärta i tappen.

Någon mer som har mycket hugg, ilningar och ömhet i tappen? Bebis är fixerad och ligger långt ner så gissar på att det är trycket som gör det.

Hugg å ilar. Ena benet typ försvinner ibland. Idag har trycker nedåt varit så intensivt så jag fått stå still å vänta ut det, nästan så man känner (mitt i Ica kön) att trycker det mer ner nu måste ja fan krysta! Men så långt går det ju inte. Öm i hela underlivet, svullen å har börjat binda lite vatten, konstaterade i morse att nu får vigselringen ligga på sängbordet till bebis är ute. Vet att tappen börjat förändras men vill inte rota där mer, tror inte man ska va å härja med det, infektionsrisken är ju rätt stor. Ska till Mvc imorgon förhoppniningsvis sista besöket ;) går in i v 38 på tisdag.
    Blev så besviken på vädret idag, ville vara ute å få gräsmattan klippt å fixa lite, värsta höststormarna, grät en skvätt över morgonkaffet. Gråta pga vädret? Skärpning!
  • Malimari
    Xericax skrev 2017-06-29 21:45:21 följande:
    De ville ge mig cytotec men jag vägrade då det skrivits så mycket negativt om det just då (2012), så jag fick ballong istället då jag ändå var lite öppen redan. Det är en ballong som sitter fast på en plastslang, ballongen förs upp i livmodern och fylls med vatten, sedan spänner de slangen, det tog nog några timmar innan ballongen kom ut men då den var ute så hade det öppnats mera. Tror inte det är nytt utan det handlar väl mera om att det är enklare för personalen att bara ge medicin istället, och att man behöver ju vara lite öppen färdigt. Finns att läsa mera om det på ballongmetoden på 1177. 
    Så sattes jag igång med första barnet också. Fick ingen cytotec. Utan bara ballong -vattnet togs när den ramlade ut sen värkstimulerande dropp.
  • narie24

Har varit hos bm och fått ett sista datum då vi bokade in igångsättning på bf pga min foglossning. Men barnmorskan trodde inte det skulle behövas med tanke på alla förvärkar jag dras med, tryck neråt och smärta i tappen.

Någon mer som har mycket hugg, ilningar och ömhet i tappen? Bebis är fixerad och ligger långt ner så gissar på att det är trycket som gör det.

Är det i tappen man känner det? Jag hat ofta så att det hugger och ilar till i underlivet. Idag har det varit hur mkt som helst. Är det ett bra tecken?
  • narie24

Är det i tappen man känner det? Jag hat ofta så att det hugger och ilar till i underlivet. Idag har det varit hur mkt som helst. Är det ett bra tecken?
  • Haiduchi
    FrökenMp skrev 2017-06-29 18:43:40 följande:

Skulle också vilja fråga min bm imorgon om hon kan kolla tappen... men är rädd att hon ska undra varför. Vad säger jag då? Vet inte riktigt varför jag vill att hon ska kolla men känns som att hon kanske kan se om det ärpå gång snart eller inte??:)

Jag har fått min tapp kollad i onsdags och för två veckor sen.

Har sagt att jag är nyfiken på om den blivit påverkad då jag haft långa pass med förvärkar innan de besöken.

Men räkna med pinvärkar. Första gången var de inte så jobbiga men i onsdags så gjorde de mer ont. Min rygg ändra rejält påverkad hela dagen och när jag stod upp så kändes det verkligen hemskt när hon trycktes ner mot bäckenbotten.

Men tappen var definitivt påverkad nu i onsdags. Mjukare är förra gången och ca 2-3 cm mättade hon med fingrarna.

Men känns ändå sååå lugnt. Bf på lördag. Dottern kom två dagar efter bf men det hela startade natten efter bf. Så känns som det kan komma snart. Men ändå inte, haha
  • Treansresa
    Haiduchi skrev 2017-06-30 00:42:29 följande:

Kommer jag bli den första som går över bf Tro?

En dag till bf, en sketen dag.

Vi hoppas du får idag eller imorgon så du inte blir den första! Vad nära det lät med en dag bara!
  • narie24

Tänk att det här är en juli-tråd och redan har flera fått sina små eller är på g. Räknar dock med att jag kommer vara kvar här länge än, har man otur enda till augusti :(.

• Joline84
    Haiduchi skrev 2017-06-30 00:42:29 följande:

Kommer jag bli den första som går över bf Tro?

En dag till bf, en sketen dag.

Oj, bara en dag, spännande! Hoppas det startar nu snart då. Jag gick över två veckor med båda barnen, lite drygt att gå o vänta. Är det ditt första?
Svar på tråden BF Juli 2017 ny