• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Vet hur det känns

En fråga till er gravida.. min bebis har hela tiden nu i slutet legat med rygg/rumpa år vänster sida och sparkat mest åt höger håll.. men nu så har bebis roterat och sparkar bara på vänster sida.. känner inte sparkarna lika tydligt som förut.

Han är fixerad så inte borde han kunna snurra såhär? Är lite orolig för bebisar ska ligga helst åt vänster och sparka åt höger när förlossningen startar så bebisen roterar rätt.. annars kan barnet komma i fel bjudning och orsaka sugklocla, snitt och bristningar..

Tror ni bebisen kan snurra tillbaka rätt igen? Bör jag kontakta bm?

• Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-06-30 13:04:28 följande:

En fråga till er gravida.. min bebis har hela tiden nu i slutet legat med rygg/rumpa år vänster sida och sparkat mest åt höger håll.. men nu så har bebis roterat och sparkar bara på vänster sida.. känner inte sparkarna lika tydligt som förut.

Han är fixerad så inte borde han kunna snurra såhär? Är lite orolig för bebisar ska ligga helst åt vänster och sparka åt höger när förlossningen startar så bebisen roterar rätt.. annars kan barnet komma i fel bjudning och orsaka sugklocla, snitt och bristningar..

Jo att han rullar lite vänster höger sida är helt normalt.... han kommer göra det bero på om du ligger bakåtlutad eller står upp.... om jag känner min rätt ny tror jag min varit rättvänd sen 1 vecka och har jag rätt så kommer jag gråta av glädje. :) det trycker lite i underlivet...men upplever inte som en melon mellan benen. Tror han är rörlig.
  • narie24

Undrar jag också. Min bebbe växlar också sida. Kanske vanligare när man är omföderska?

Ska inte till bm förrän 7/7, känns som en evighet...
  • Summerchild
    narie24 skrev 2017-06-30 13:17:48 följande:

Undrar jag också. Min bebbe växlar också sida. Kanske vanligare när man är omföderska?

Ska inte till bm förrän 7/7, känns som en evighet...

Ja visst är det väl så..omföderskor har mer plats... det är väl därför dom roterar inför när man ska föda..lite plats finns för att göra det iaf....det kan ju alltid gå fel men tror väl det är rätt ovanligt? Läste bara på Google om att barnet roterar beroende på ställning modern hade. Bäst är väl att fråga bm om man är orolig :)
  • narie24

Funderar på om jag ska ringa och höra om man kan få en tid några dagar tidigare...

• Bimbim79
    Noccis skrev 2017-06-30 12:42:58 följande:
    Haha jag kan tänka mig att det blir hörlurar då

Jag älskar hårdrock men det är ingen musik jag känner att jag kan slappna av till. Men vet vet, det kanske är precis det jag behöver i slutet för att orka. Lite Entombed kanske. Får nog packa ner hörlurar jag med
    Jag tyckte det va skönare att leva ut smärtan påvägen in :) har 4,5 mil till förlossningen å efter 3 km börjar jag fråga om vi inte va framme snart, kunde typ inte sitta utan hängde i handtaget i taket på bilen. Kan säga att han körde allt annat än lagligt påvägen in! Sammandragningarna då kom med 1 minutsintevall och höll i sig 2 minuter. Han va rätt nervös å ville inte förlösa mig i bilen ;) väl inne hann jag få Eda vilket lugnade ner det så det tog ändå 3,5 timme, hade jag inte fått den hade hon kommit inom 1 timme enligt bm :)
  • FrökenMp

Min bm ville inte kolla tappen... hon sa att dom inte vill vara där och pilla i onödan. Synd, jag som ville ha nåt tecken på att det närmade sig haha.

Däremot hade jag högre blodtryck än normalt och hon sa att man kunde få det innan förlossningen. Någon som känner igen sig? Ska testa urin på måndag men vill ju hellre tro att det beror på att bebis vill ut snart hihi

• Bimbim79
    FrökenMp skrev 2017-06-30 14:05:11 följande:

Min bm ville inte kolla tappen... hon sa att dom inte vill vara där och pilla i onödan. Synd, jag som ville ha nåt tecken på att det närmade sig haha.

Däremot hade jag högre blodtryck än normalt och hon sa att man kunde få det innan förlossningen. Någon som känner igen sig? Ska testa urin på måndag men vill ju hellre tro att det beror på att bebis vill ut snart hihi

Jag va hos bm imorse. Högre bltr än annars inte högt men märkbart. Magen va så hård av förvärkar så hon kunde inte känna hur bebisen låg förrän det gett sig, direkt efter kom nästa sammandragning. Han har sjunkit ner ordentligt, samt det trycker jag känner. Hon kollade inte heller men, sa tiden den 11/7 ses vi nog inte på, latensfasen är igång, spela inte duktig nu å stanna hemma länge utan åk in i tid så slipper din man va barnmorska ;)
  • FrökenMp
    Bimbim79 skrev 2017-06-30 14:22:23 följande:

Jag va hos bm imorse. Högre bltr än annars inte högt men märkbart. Magen va så hård av förvärkar så hon kunde inte känna hur bebisen låg förrän det gett sig, direkt efter kom nästa sammandragning. Han har sjunkit ner ordentligt, samt det trycker jag känner. Hon kollade inte heller men, sa tiden den 11/7 ses vi nog inte på, latensfasen är igång, spela inte duktig nu å stanna hemma länge utan åk in i tid så slipper din man va barnmorska ;)

Vilken lyx om det är så att du är i latensfasen nu! Vill också haha! Har bara känt som magknip hela kvällen och natten...
  • Delilah2001

Jag frågade faktiskt min bm igår när jag var där, eftersom min också flyttar sig från sida till sida.

Och jo, de kan göra det trots att de är fixerade!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny