• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • narie24
    Bimbim79 skrev 2017-07-02 12:43:53 följande:

Japp, behöver typ sova frukost ;)

Samma symtom som första trimesten, trött, illamående, matt, svimningskänslor, kallsvettas mm. Känns som jag inte riktigt får luft! Bm sa de va rätt vanligt! Magen gått från förstoppad till tvärtom, många toalettbesök. Behöver kissa varje gång jag byter ställning.

Precis så känner jag! Skönt att höra att man inte är ensam ;). Funderade på om det var blodsockret som bråkade med mig.
  • LeyasMamma
    narie24 skrev 2017-07-02 13:55:42 följande:

Precis så känner jag! Skönt att höra att man inte är ensam ;). Funderade på om det var blodsockret som bråkade med mig.

Jag blir också lite darrig och skakig igen om jag inte sköter mig och äter. Blir nästan som i början på graviditeten igen när lite vagt illamående kom. Men tror de är rätt normalt, bebisen tar ju rätt mycket energi från oss nu. Sen blir man mindre sugen på mat i värmen.
  • Bimbim79
    Sladdis17 skrev 2017-07-02 12:53:56 följande:
    Samma här! Jag har också funderat om det är vanligt. Illamående, matt och skakig. Blir dålig i magen efter nästan varje måltid. Fast halsbrännan däremot är nästan borta så jag gläds åt det i alla fall :)
    Halsbrännan har jag fått tbx :/
  • Noccis
    Treansresa skrev 2017-07-02 13:36:48 följande:
    Jepp idag:) allt är igång. Börjar fundera på vad jag gett mig in i;) sammandragningarna ökar fint i styrka. Tror bebis kommer vara ute tidigt imorgon bitti
    Åhhh va spännande!! Lycka till nu! Tänker på er.
  • Summerchild
    Treansresa skrev 2017-07-02 13:48:08 följande:

Det ska jag göra:) nu är det dags för ctg igen och omgång 3.

Lycka till på din resa ! ;)
  • Summerchild

Rätt mkt förvärkar här oxå... vet inte om han kickar igång dom men legat lugnt i soffan men känns som att det kommer 4i timmen ...märkligt :) ....har vågat känt efter för nån dag sen. Försiktigt och tappen är mjuk som gelé ...kort men stängd så snälla stanna kvar några veckor till. Det är nu man börjar oroa sig :(

• KaffeOchHybris
    Treansresa skrev 2017-07-02 13:48:08 följande:
    Det ska jag göra:) nu är det dags för ctg igen och omgång 3.
    Lycka till!

Nu är vår tjej 5 dagar gammal. Mjölken har börjat rinna till, men vi har fått tillmata lite eftersom det inte kommer jättemycket och det tar lång tid för bebisen att amma - säkert 1½ timma, om hon inte somnar och vägrar vakna innan hon är klar (jag försöker reta händer o fötter, men ibland vaknar hon bara till av att vi rör henne med händer som nyss tvättats i kallt vatten). 

Har haft 'baby blues'' på kvällarna de senaste dagarna. Känner också av det när jag ammar eller pumpar. Men det känns bra under dagtid, och troligtvis går det över efter några dagar, så jag försöker tänka på det när jag mår dåligt. 
  • Bimbim79
    Summerchild skrev 2017-07-02 16:30:31 följande:

Rätt mkt förvärkar här oxå... vet inte om han kickar igång dom men legat lugnt i soffan men känns som att det kommer 4i timmen ...märkligt :) ....har vågat känt efter för nån dag sen. Försiktigt och tappen är mjuk som gelé ...kort men stängd så snälla stanna kvar några veckor till. Det är nu man börjar oroa sig :(

När har du BF? Jag räknas ju som fullgången på tisdag, vill helst slippa bli kvarliggande, men bebis är ju klar nu, ska bara tjocka på sig lite. Förvärkar i princip konstant, maken äntligen börjat vänja sig :) å tar det mer med ro, typ säg till om jag ska göra nåt eller om vi behöver åka in!
  • Newbie84
    Vet hur det känns skrev 2017-06-30 13:04:28 följande:

En fråga till er gravida.. min bebis har hela tiden nu i slutet legat med rygg/rumpa år vänster sida och sparkat mest åt höger håll.. men nu så har bebis roterat och sparkar bara på vänster sida.. känner inte sparkarna lika tydligt som förut.

Han är fixerad så inte borde han kunna snurra såhär? Är lite orolig för bebisar ska ligga helst åt vänster och sparka åt höger när förlossningen startar så bebisen roterar rätt.. annars kan barnet komma i fel bjudning och orsaka sugklocla, snitt och bristningar..

Tror ni bebisen kan snurra tillbaka rätt igen? Bör jag kontakta bm?

Mitt första barn låg med kroppen åt fel håll, bm sa då att den kan ändra läge på kroppen och att förlossningen kan ta längre tid.

Förlossningen blev ganska utdragen och avslutades med sugklocka, tror att bjudningen blev "fel" också, dock hade jag tur och klarade mig med en grad 2-bristning, samma som jag fick nu utan sugklocka. På förlossningen sa de att det kan bli akutsnitt. Hur som så är jag ändå väldigt nöjd med den förlossningen trots att han låg med ryggen åt höger :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny