BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Spännande att så många är mitt i förlossningen! Lycka till nu!
Själv går man mer och väntar, antingen kommer hon denna veckan bara för att min stora tjej är hemma eller så får jag garanterat gå över 2 veckor! Börjar bli lite nervös för de faktiskt :D
Jag får sammandragningar så fort jag rör på mig men oftast inget om jag ligger ner. Verkar nästan som om dom flesta andra får sammandragningar när dom vilar? Eller är det bara jag som fått för mig det?
Igår hade vi en kompis över och vi skrattade mycket, då fick jag också mycket sammandragningar.
Känns halv tråkigt att behöva ta det så överdrivet lugnt. Men det är inte så långt kvar iaf ?
Jag får sammandragningar så fort jag rör på mig men oftast inget om jag ligger ner. Verkar nästan som om dom flesta andra får sammandragningar när dom vilar? Eller är det bara jag som fått för mig det?
Igår hade vi en kompis över och vi skrattade mycket, då fick jag också mycket sammandragningar.
Känns halv tråkigt att behöva ta det så överdrivet lugnt. Men det är inte så långt kvar iaf ?
När har du BF? Jag räknas ju som fullgången på tisdag, vill helst slippa bli kvarliggande, men bebis är ju klar nu, ska bara tjocka på sig lite. Förvärkar i princip konstant, maken äntligen börjat vänja sig :) å tar det mer med ro, typ säg till om jag ska göra nåt eller om vi behöver åka in!
Åh vad många som börjar komma igång nu!!
Vill med föda!
Så fort jag vilar, åker bil, ligger i sängen så har jag förvärkar men slutar så klart när jag börjar röra på mig. Trött på det, haft det så i ca 3 veckor. Trodde jag skulle föda innan bf men nu känns det som jag kommer gå över massor. Helt plötsligt känns det väldigt jobbigt att vara gravid, kroppen känns öm och ja det känns ju att man har en fullvuxen bebis i magen. Kommer säkert få bli igångsatt om ca 14-17 dagar :)
Jag får också bara sammandragningar när jag grejar och är igång, men så fort jag vilar så försvinner dom....
Spännande tider här i tråden! Lycka till ni som är igång :).
Jag är både otålig och samtidigt vill jag skjuta på det, är lite orolig för hur det ska gå. Bf om 12 dgr så det kan ju dröja till typ fyra veckor till. Det känns vidrigt att tänka sig att må såhär så länge...
En liten uppdatering från förlossningen. Hinnorna är nu tagna är öppen 4 så nu får vi vänta in resten.
Ganska coolt endå att vi är dom enda här så vi har läkare, Bm och sköterska helt för oss själva:) perfekt dag att föda barn på:)
Här tror man att man ska gå över till äldsta barndomskompisens föräldrahem och fika och blir totalt överraskad av full altan med goa vänner och familj som fixat babyshower! Haha, och jag med mina gravidhormoner började gråta av chock och glädje. Kul och mysig överraskning!
Kan vara så att vissa inte känner sina sammandragningar vid rörelse men att det är minst lika mkt. Förvärkar känner jag mer av vid stillasittande. Gör ont och medan när jag går lr står så smärtar det inte lika mkt. Men måste ändå stå still när det drabbar mig.