• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Sladdis17
    Treansresa skrev 2017-07-03 00:39:01 följande:

2229 kom en underbar liten pojke ut! Moderkakan hade ett svart hörn=kantsläpp så tur jag stod på mig:)

Jättestort grattis och bra att allt ordnade sig till slut :) Nu vill jag också!
  • Malimari

Grattis Treansresa och Preet90 :)

Här ploppar det ut bebisar ja, inte så lite avis :P

• Treansresa
    Summerchild skrev 2017-07-03 01:05:07 följande:

Ja men precis .....vad bra ....kunde blivit nåt otäckt. Skönt att höra att det gick bra ... 2229gr oj lille vän... han ammas? Syresätter sig bra?

Skrev tokigt då jag glömde tecken. Klockan 22:29 var han ute:)
  • LeyasMamma
    Preet90 skrev 2017-07-03 03:12:32 följande:

#104 Idag 03:04

Jag hade en drömförlossning. Somnade vid 5 på morgonen och kände då inga värkar alls. Sov väldigt bra till 15 och vaknade som vanligt och gick på toa. Precis när jag börjat kissa så går mitt vatten och jag får en sjukt stark värk direkt. Ropar på min man och ber om mer toapapper för det rinner vatten och är blodblandat. Jag får jätte ont i ca 10min och ringer förlossningen och säger att jag tror att mitt vatten har gått och jag har jätte ont. De ber mig komma in för kontroll, exakt då försvinner värken och jag hinner få i mig lite mat. Ska precis dricka kaffe när andra värken kommer. Ber min man åka in för kontroll då jag inte tror att det är på g. byter om och kissar och hinner få 3 värkar under tiden. Säger att vi borde ta med oss bb väskan, har värkar i bilen. Blir undersökt av en bm kl 16 och hon säger att jag är öppen 8cm. Jag blev så sjukt förvånad, hade verkligen inte förväntat mig det. Fattar inte hur jag öppnade mig 8cm på typ 50min. Säger att jag vill ha epidural och när nästa värk kommer känner jag hur hela kroppen vill krysta. Då säger bm nu är du helt öppen. Jag tar enbart lustgas och får krysta i ca 50 min och sen kommer vår lilla son ut, aldrig sett något sötare. Vi mår bra och ligger på bb och myser. Han föddes i vecka 37+2 :)

Massa grattis! Jösses vad fort de gick!! :)

2229 kom en underbar liten pojke ut! Moderkakan hade ett svart hörn=kantsläpp så tur jag stod på mig:)

Massa grattis! Vad bra att du stog på dig så inget allvarligare hände er :)
  • narie24

Wow grattis!! Hoooas allt gick bra för er. Vad bra att du stod på dig!
  • FrökenMp

Oj, det var verkligen tur! Man ska lita på sin instinkt:) massa grattis till dig! :D
  • Lady K

Stort grattis till både Preet90 och Treansresa! Underbart att ni har fått era små pojkar och att allt gått bra.

• LeyasMamma
    Haiduchi skrev 2017-07-03 09:15:03 följande:

Grattis preet90 och treansresa :)

Bf + 2 idag. Och känner inget speciellt.....

Lider med dig! Förstår om du börjat tröttna!
  • LeyasMamma

Idag va vi inne på mvc igen för kontroll, gör inget annat än att ränna där nu för tiden. Idag va de lika mycket osäkerhet kring hur lillan ligger så dom skulle kontakta specmödra för ett ul. Blir ju spännande att se hur detta ska gå om hon ligger i säte? Undra om dom gör vändningsförsök såhär sent?

Svar på tråden BF Juli 2017 ny