• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Noccis
    Treansresa skrev 2017-07-03 00:39:01 följande:

2229 kom en underbar liten pojke ut! Moderkakan hade ett svart hörn=kantsläpp så tur jag stod på mig:)

Woho! Grattis!! Va skönt.
  • Summerchild
    Sarus85 skrev 2017-07-03 17:29:05 följande:

Haha ska faktiskt äta hamburgare ikväll så blir väl lite dressing då ;).

Mina andra barn har varit stora och jag fick en sfinkter rupter-skada med första, så ska bli igångsatt senast Bf så därför får jag hinnsvepning för att öka chansen att det ska sätta igång naturligt innan dess.

Har dock redan gjort en och den gjorde inget!!!

Oj jaha du.... hinnsvepning gör att man bara får onödiga smärtor verkar det som ..... verkar lite 50/50 att det fungerar. Jag vill gärna få besked nu om när jag ska igångsättas ....får väl nåt svar på torsdag hoppas jag
  • Noccis
    Preet90 skrev 2017-07-03 03:12:32 följande:

#104 Idag 03:04

Jag hade en drömförlossning. Somnade vid 5 på morgonen och kände då inga värkar alls. Sov väldigt bra till 15 och vaknade som vanligt och gick på toa. Precis när jag börjat kissa så går mitt vatten och jag får en sjukt stark värk direkt. Ropar på min man och ber om mer toapapper för det rinner vatten och är blodblandat. Jag får jätte ont i ca 10min och ringer förlossningen och säger att jag tror att mitt vatten har gått och jag har jätte ont. De ber mig komma in för kontroll, exakt då försvinner värken och jag hinner få i mig lite mat. Ska precis dricka kaffe när andra värken kommer. Ber min man åka in för kontroll då jag inte tror att det är på g. byter om och kissar och hinner få 3 värkar under tiden. Säger att vi borde ta med oss bb väskan, har värkar i bilen. Blir undersökt av en bm kl 16 och hon säger att jag är öppen 8cm. Jag blev så sjukt förvånad, hade verkligen inte förväntat mig det. Fattar inte hur jag öppnade mig 8cm på typ 50min. Säger att jag vill ha epidural och när nästa värk kommer känner jag hur hela kroppen vill krysta. Då säger bm nu är du helt öppen. Jag tar enbart lustgas och får krysta i ca 50 min och sen kommer vår lilla son ut, aldrig sett något sötare. Vi mår bra och ligger på bb och myser. Han föddes i vecka 37+2 :)

Åhh va glad jag blir för din skull! Grattis Låter helt underbart.
  • Treansresa

Tack för alla grattis! Det känns verkligen helt overkligt att ha honom här:) man börjar förstå mer och mer vad som skulle kunna handskas hänt.

• Malimari
    Wooden skrev 2017-07-03 20:55:55 följande:
    Vecka 36+4, snart bara 3 veckor kvar till bf. Tycker dock det känns som en evighet. Var hos bm idag som sa att eftersom jag gick 3 dagar över med sonen så finns det inget som tyder på att det blir igångsättning. Du föder runt 40 veckor sa hon. Så det känns bra! Även om hon såklart inte kan lova nånting. Borde bli en julibebis iaf! :)
    Så fin mage.
    Om det ändå vore en garanti. Födde också BF+3 förra gången :P
  • FrökenMp
    Summerchild skrev 2017-07-03 13:41:39 följande:

Berätta vad du känner efter din hinnsvepning :) vilken vecka är du i nu.? Jag har dålig koll på alla :)

Nån timme efter kom det brunt blod/slem. Hon sa att jag kunde börja blöda men trodde inte det var brunt... känns som att det bara är gammalt blod som runnit ut?

På kvällen har jag bara känt extra mycket sammandragningar. Eller kanske är förvärkar eftersom de gör liiiite ont. Får se vad som händer imorgon haha:) jag är i vecka 40 (39+5).
  • Haiduchi

Hur mycket känner nu av ers bebisar i magen nu? Tycker hon rör sig mindre, visst 40+1 idag, men hon rör sig så ojämnt att jag hinner noja minst en gång om dagen om att hon knte känns. Men sen kan jag ha ett två pass med mycket rörelse per dag. Hur ofta bör man känna? Buffat massor nu på magen men får ingen mega reaktion precis......

• Lady K

Måste bara fråga om någon varit med om att få som en grop/platt del runt naveln? Ca 1 dm i diameter. Är det att magmusklerna delat sig som helt plötsligt syns och känns så tydligt? Tyckte jag var så fin med min runda gravidkula, nu ser den ut som en puckelpist...speciellt vid sammandragningar.

• Bimbim79
    Haiduchi skrev 2017-07-03 22:56:17 följande:

Hur mycket känner nu av ers bebisar i magen nu? Tycker hon rör sig mindre, visst 40+1 idag, men hon rör sig så ojämnt att jag hinner noja minst en gång om dagen om att hon knte känns. Men sen kan jag ha ett två pass med mycket rörelse per dag. Hur ofta bör man känna? Buffat massor nu på magen men får ingen mega reaktion precis......

Lika mycket som innan, fast mer som han sträcker på sig än sparkar runt å voltar! Hade ju ett dygn då han Sov eller nåt, skrämde mig rejält så åkte in å kollade flöde i navelsträng moderkaka ctg kurva mm. Allt va bra o efter det så "känner jag igen honom igen"!
  • Bimbim79
    Lady K skrev 2017-07-03 23:14:58 följande:

Måste bara fråga om någon varit med om att få som en grop/platt del runt naveln? Ca 1 dm i diameter. Är det att magmusklerna delat sig som helt plötsligt syns och känns så tydligt? Tyckte jag var så fin med min runda gravidkula, nu ser den ut som en puckelpist...speciellt vid sammandragningar.

Japp en liten platt del runt naveln typ lite större än en femma. Det är magmusklerna som är delade! Märker om jag gör en situp att magen blir typ konformad, trycker ut mellan musklerna :/
Svar på tråden BF Juli 2017 ny