• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Summerchild
    LeyasMamma skrev 2017-07-03 09:32:27 följande:

Idag va vi inne på mvc igen för kontroll, gör inget annat än att ränna där nu för tiden. Idag va de lika mycket osäkerhet kring hur lillan ligger så dom skulle kontakta specmödra för ett ul. Blir ju spännande att se hur detta ska gå om hon ligger i säte? Undra om dom gör vändningsförsök såhär sent?

Ja tänker oxå på om dom gör vändningsförsök på nån som har bebis på över 3500 kg runt v 37 ...blir helt nojig om han inte ligger rätt nu :S
  • tessan87

Länge sedan man hängde med här. Ser att det ploppar ut bebisar. Grattis alla som fått och dom som är på gång att få.

Själv är jag 36+2 idag. Bebisen visa för två veckor sedan på +28% så nytt ultraljud på torsdag denna vecka. Dock har mitt SF mått ökat ännu mer i kurva än sist.

Inte nog med att han är stor så ligger han stadigt i tvärläge. Alltså varken huvud eller rumpa ned. Utan huvud under ena revbenet och rumpan under andra revbenet.

Jag börjar bli riktigt nervös inför vad som komma skall. Då jag inte vet hur läkarna planerar att göra med mej. Läst att vändningsförsök i detta läge med stor bebis och för mycket vatten gör att många inte lyckas utan får snittas eller föda direkt efter vändningsförsök.

Nån som vart med om liknande? Tvärläge där bebisen ligger tvärs över och varken rumpa eller huvud ned. Hur gick det för er?

• narie24
    Wooden skrev 2017-07-03 13:23:32 följande:

Ja, jag har faktiskt känt mig sådär på förmiddagarna! Efter frukost som du säger. Typ som ett rejält blodsockerfall fast det är helt motsägelsefullt precis när man ätit. Har flera förmiddagar fått parkera sonen framför tvn och joinat honom liggandes som en padda i soffan. Brukar också bli bättre vid lunchtid. Konstigt!

Jag tror att det är för att blodsockret ligger så lågt när man vaknar och sen går upp snabbt när man ätit frukost. Försöker tänka på att inte äta för mkt på en gång. I dag åt jag t ex några knäckemackor först, efter en timme åt jag yoghurt. Kändes faktiskt lite bättre.

Just nu vill jag bara att det ska bli fredag, då ska jag till bm igen. Känner mig orolig över att ngt ska vara tokigt. Kan inte slappna av. Ligher hon rätt? Är hon för stor? Hur är hjärtljuden?

Har ju inget att åka in för direkt utan får ge mig till tåls. Bläää... samtidigt går jag o småhoppas att det ska starta lite tidigare.

Imorgon kommer mina barn hem efter att ha varit hos sin farmor i Sundsvall ca en vecka. Har varit så tomt utan dem här hemma, samtidigt som min kropp verkligen behövt den här möjligheten till att vila. Kommer bli sån omställning att skrota runt hemma till att ha två pigga barn här som behöver aktiveras.

Man får hoppas på vädret, att man kan vara ute en del.
  • LeyasMamma
    Summerchild skrev 2017-07-03 13:43:15 följande:

Ja tänker oxå på om dom gör vändningsförsök på nån som har bebis på över 3500 kg runt v 37 ...blir helt nojig om han inte ligger rätt nu :S

Det gick bra som tur va, huvudet va neråt!:) så nu känner jag mig lugn och hon får gärna komma ;)
  • Sarus85

Grattis till alla som fått sina små. Blir så avis på er! Vill också mysa bebis <3.

Är i v 39 nu och det blir igångsatt nån dag innan bf om inte hinnsvepning hjälper. Så nära nu.

• LeyasMamma
    tessan87 skrev 2017-07-03 14:13:27 följande:

Länge sedan man hängde med här. Ser att det ploppar ut bebisar. Grattis alla som fått och dom som är på gång att få.

Själv är jag 36+2 idag. Bebisen visa för två veckor sedan på +28% så nytt ultraljud på torsdag denna vecka. Dock har mitt SF mått ökat ännu mer i kurva än sist.

Inte nog med att han är stor så ligger han stadigt i tvärläge. Alltså varken huvud eller rumpa ned. Utan huvud under ena revbenet och rumpan under andra revbenet.

Jag börjar bli riktigt nervös inför vad som komma skall. Då jag inte vet hur läkarna planerar att göra med mej. Läst att vändningsförsök i detta läge med stor bebis och för mycket vatten gör att många inte lyckas utan får snittas eller föda direkt efter vändningsförsök.

Nån som vart med om liknande? Tvärläge där bebisen ligger tvärs över och varken rumpa eller huvud ned. Hur gick det för er?

Är det första barnet? Förstår att det är nervöst med tvärläge, jag har ju varit smånervös över eventuellt säte men nu va de bekräftat att det va ett litet huvud ner :) jag kollade på vändningsförsök på youtube och det lugnade mig en del faktiskt, såg inte alls så hemskt ut som jag hade föreställt mig.
  • Summerchild
    Sarus85 skrev 2017-07-03 15:05:54 följande:

Grattis till alla som fått sina små. Blir så avis på er! Vill också mysa bebis <3.

Är i v 39 nu och det blir igångsatt nån dag innan bf om inte hinnsvepning hjälper. Så nära nu.

När ska du få hamburgerdressing? Är det för att du har diabetes eller stort barn?
  • Summerchild

Ämen seriöst.... hamburg ....nä hinnsvepning ska det stå såklart :( ....hann inte se ens vad jag skrev :)

• Vårivfresa

Hej alla!

Nu börjar det närma sig för många av oss.. Jag har en fråga. Jag går in i v39 imorgon och idag känner jag mig helt utslagen, som om jag skulle ha nån förkylning i kroppen eller influensa eller nått sånt.
    Det är mitt första barn och undrar om det är vanligt?

• Summerchild
    tessan87 skrev 2017-07-03 14:13:27 följande:

Jo faktiskt min son föddes med 4800gr och jag gjorde egen vändning liggandes rätt plant.... plopp så var han faktiskt vänd.... kändes mer som tur än skicklighet. Var runt din vecka som jag gjorde det själv.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny