• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Summerchild
    Vårivfresa skrev 2017-07-03 15:22:18 följande:

Hej alla!

Nu börjar det närma sig för många av oss.. Jag har en fråga. Jag går in i v39 imorgon och idag känner jag mig helt utslagen, som om jag skulle ha nån förkylning i kroppen eller influensa eller nått sånt.

Det är mitt första barn och undrar om det är vanligt?

Det kan du ju mkt väl ha... jag snorar lite jag oxå men kul å bli sjuk nu sista veckorna. Nä vad kan vi göra åt det då? Vila extra mkt lr?
  • Vårivfresa
    Summerchild skrev 2017-07-03 15:27:35 följande:
    Det kan du ju mkt väl ha... jag snorar lite jag oxå men kul å bli sjuk nu sista veckorna. Nä vad kan vi göra åt det då? Vila extra mkt lr?
    Mannen har nyss varit risig så det skulle väl inte förvåna mig men han var risig förra veckan och då kände jag inte av något...

Haha ja, kommer ju lite väl olämpligt.. har massor att göra hemma innan det är dags, så sjuk ingick inte alls i planerna...

Jag blir så himla rastlös att bara ligga ner men jag försöker verkligen meeen det är svårt...
  • tessan87
    Summerchild skrev 2017-07-03 15:25:18 följande:

Jo faktiskt min son föddes med 4800gr och jag gjorde egen vändning liggandes rätt plant.... plopp så var han faktiskt vänd.... kändes mer som tur än skicklighet. Var runt din vecka som jag gjorde det själv.

Egen vändning? Mitt tredje barn och ändå känner jag inte dom olika delarna. Mest att jag har extremt med vatten i livmodern som gör att han lätt rör sig trots han är stor.

Säger kanske mycket om jag fortfarande under hela graviditeten typ bara känt en spark. Annars ser vi bara att magen rör sig. Detta p.g.a allt vatten
  • tessan87
    LeyasMamma skrev 2017-07-03 15:13:33 följande:

Är det första barnet? Förstår att det är nervöst med tvärläge, jag har ju varit smånervös över eventuellt säte men nu va de bekräftat att det va ett litet huvud ner :) jag kollade på vändningsförsök på youtube och det lugnade mig en del faktiskt, såg inte alls så hemskt ut som jag hade föreställt mig.

Ne detta är mitt tredje barn. Så hade ju hellre föredragit om han låg i säte trots allt om han vägrat huvud ner. Som det är nu går man bara och hoppas att vattnet inte ska gå eller nåt. För då är risken stor jag får arm eller ett ben först ut.
  • basio
    GrönaDruvan skrev 2017-07-03 13:02:56 följande:

Idag är Olle 2 veckor och är precis hemkommen från BVC besök.

Han vägde nu 3096 gram, så han är något över sin födelsevikt nu. Ska kämpa på med amningen en vecka till och måste väcka honom för att äta var tredje timme. Han sover ju så mycket vårat lilla pyre.... går han inte upp fortare i vikt så blir det nog att vi får ge honom lite tillägg.

Längden var fortfarande 50, så hon trodde att de mätt fel på förlossningen. Han måste varit kortare när han föddes.

Huvudmåttet var 34,6 nu, och 34 när han föddes.

Jag börjar bli lite rastlös hemma..någon som har förslag på aktiviteter man kan göra? Vi har liksom inget planerat i sommar, och vädret är ju rent ut sagt pissigt.

Vill ju inte göra inomhusaktiviteter med en liten bebis.

Han låter som min äldste gosse. Sov, sov och sov. Och jag fick väcka honom var tredje timme för att äta. Det är nog bra att du gör det. Du kan ju ge honom tillägg med kopp eller sked om du gärna vill amma så att han inte vänjer sig vid flaskan, det gjorde jag med båda mina pojkar (de fick tillägg pga att de var prematura).

Det är inte lätt med aktiviteter med bebis när vädret är kasst ... om vädret är helt hopplöst kan man ju välja att göra aktiviteter inomhus på tider då andra inte gör det. Tex precis när affärerna öppnar (folk jobbar eller sover då om de har semester) eller strax innan de stänger. Eller bjud hem några vänner om ni orkar med det, eller bjud hem er själva till någon. Skogspromenader kan funka bra även vid lite regn. Eller finns det något utomhusmuseum eller hembygdspark som är trevlig? Det funkar ju om vädret inte är helt katastrof.
  • LeyasMamma
    tessan87 skrev 2017-07-03 16:23:01 följande:

Ne detta är mitt tredje barn. Så hade ju hellre föredragit om han låg i säte trots allt om han vägrat huvud ner. Som det är nu går man bara och hoppas att vattnet inte ska gå eller nåt. För då är risken stor jag får arm eller ett ben först ut.

De förstår jag! Men när kommer dom att snitta då om de blir aktuellt?
  • Summerchild
    tessan87 skrev 2017-07-03 16:21:00 följande:

Egen vändning? Mitt tredje barn och ändå känner jag inte dom olika delarna. Mest att jag har extremt med vatten i livmodern som gör att han lätt rör sig trots han är stor.

Säger kanske mycket om jag fortfarande under hela graviditeten typ bara känt en spark. Annars ser vi bara att magen rör sig. Detta p.g.a allt vatten

Ja jag visste på
    tessan87 skrev 2017-07-03 16:21:00 följande:

Ja på tul så såg dom att han låg snett och hemma sen drog jag med bägge händerna och i roterande rörelse. Så när jag kände att jag hade han fast med mina händer så ploppade det till å han var vänd. :) han hjälpte till och var inte så envis som han är numera :)
  • tessan87
    LeyasMamma skrev 2017-07-03 16:37:26 följande:

De förstår jag! Men när kommer dom att snitta då om de blir aktuellt?

Vet inte. Dom ska se hur han växt på TUL på torsdag. Så kanske får mer svar då hoppas jag. Just nu är alla väldigt tysta av sig
  • noova87

Grattis till er som fått. 

Gick in i fulla vecka 37 idag. Så nu kan hon få komma vilken dag som helst bara för det blir det väl igångsättning typ ca 7 augusti två veckor efter beräknat. 

Vet inte vad jag vägde innan jag blev gravid och vet inte nu heller bara antagligen för mycket redan innan. Men peppar peppar, jag har kunnat typ ha alla mina kläder fortfarande utan att de sitter åt. Köpte mest mammaleggings, inte nödvändigt, en tjocktröja och mest nödvändiga var nog vårjackan samt ett par ammningsbhåar då brösten svällde upp. Är mindre denna gång än när jag väntade sonen. Dock är inte magen så liten uppenbart att det syns att man är gravid och får sittplats typ jämt på tunnelbanan. 

• Lady K
    Summerchild skrev 2017-07-03 15:17:41 följande:

När ska du få hamburgerdressing? Är det för att du har diabetes eller stort barn?

Hahaha, tack för dagens gapskratt!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny