• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Sarus85
    Summerchild skrev 2017-07-03 15:17:41 följande:

När ska du få hamburgerdressing? Är det för att du har diabetes eller stort barn?

Haha ska faktiskt äta hamburgare ikväll så blir väl lite dressing då ;).

Mina andra barn har varit stora och jag fick en sfinkter rupter-skada med första, så ska bli igångsatt senast Bf så därför får jag hinnsvepning för att öka chansen att det ska sätta igång naturligt innan dess.

Har dock redan gjort en och den gjorde inget!!!
  • LeyasMamma
    tessan87 skrev 2017-07-03 17:01:24 följande:

Vet inte. Dom ska se hur han växt på TUL på torsdag. Så kanske får mer svar då hoppas jag. Just nu är alla väldigt tysta av sig

Åh vad jobbigt att inte veta och få klara besked. Gå runt i ovisshet är nog de värsta!:( hoppas du får mer info om hur det kommer bli på torsdag:)
  • Haiduchi
    LeyasMamma skrev 2017-07-03 11:22:15 följande:

Är i 39+1 idag, så vet inte riktigt hur dom gör om hon nu skulle ligga i säte. Ligger din rätt nu då? Inte lagt sig i tvärläge igen efter?

Hon låg i säte när de gjorde vändning och legat med huvudet ner sen dess. Inte fixerat sig och sist var huvudet lite åt vänster men acceptabelt.

Du vill inte föda vaginalt i säte ? Annars kanske de bokar snitt? Du får berätta efter kollen! Lycka till!
  • LeyasMamma
    Haiduchi skrev 2017-07-03 17:52:03 följande:

Hon låg i säte när de gjorde vändning och legat med huvudet ner sen dess. Inte fixerat sig och sist var huvudet lite åt vänster men acceptabelt.

Du vill inte föda vaginalt i säte ? Annars kanske de bokar snitt? Du får berätta efter kollen! Lycka till!

Okej, va skönt att hon ligger rätt nu då :)

Nej säte är inget jag hade föredragit, så i sånna fall hade det blivit snitt. Fick en snabb tid idag på ul kl 15 och det visade sig att hon ligger med huvudet neråt :) så nu känns de mycket lugnare.
  • GrönaDruvan
    acinnaleh skrev 2017-07-03 18:01:39 följande:
    Oj vad exakt de vägde. Min bm skrev 2900 på 1v kollen men vet inte vad det stod på vågen ;) det hade ökat från 48h iaf. Hoppas att Moa når 3105 eller mer till torsdag. Idag är hon lite sömnigare igen efter tre väldigt krävande dagar då hon varit vaken mer än innan. Väcker henne också ibland men på natten vaknar hon själv och vill äta. Huvudmåttet var förresten 34.5, lite lustigt nog samma som sonens fast han var 19d längre inne i magen.
    O 16/7-08, M 22/6-17
    Ja, de är rätt jämnstora!
    Olle har för första dagen idag varit rätt gnällig, men tror det beror på att han hela tiden blivit väckt och inte fått sova som han brukar..
    Börjar ju tänka att det kan vara kolik, det brukar ju komma efter 2 veckor, men hoppas inte. Han har nog bara haft en dålig dag. Han är ju så superlugn och sover så mycket annars, så blev lite konstigt att han skriker emellanåt idag, haha
  • GrönaDruvan
    acinnaleh skrev 2017-07-03 18:01:39 följande:
    Oj vad exakt de vägde. Min bm skrev 2900 på 1v kollen men vet inte vad det stod på vågen ;) det hade ökat från 48h iaf. Hoppas att Moa når 3105 eller mer till torsdag. Idag är hon lite sömnigare igen efter tre väldigt krävande dagar då hon varit vaken mer än innan. Väcker henne också ibland men på natten vaknar hon själv och vill äta. Huvudmåttet var förresten 34.5, lite lustigt nog samma som sonens fast han var 19d längre inne i magen.
    O 16/7-08, M 22/6-17
    Olle vägde 2910 fyra dagar efter han föddes...sedan 2940 förra veckan...
  • Wooden

Grattis Treansresa och Preet90! Härligt att era bebisar är

här och att det gått bra! <3

Treansresa, vilken jäkla tur att du stått på dig och velat ha svar osv på dina blödningar! Skönt att din pojke är här nu så det slapp gå så långt att det blev riktigt akut! Är själv sån som är dålig på att stå på mig om nån säger emot, så blir så imponerad av er som verkligen gör det. Det kan ju liksom gälla liv eller död... Njut av din lilla grabb nu! :)

• Wooden

Vecka 36+4, snart bara 3 veckor kvar till bf. Tycker dock det känns som en evighet. Var hos bm idag som sa att eftersom jag gick 3 dagar över med sonen så finns det inget som tyder på att det blir igångsättning. Du föder runt 40 veckor sa hon. Så det känns bra! Även om hon såklart inte kan lova nånting. Borde bli en julibebis iaf! :)
  • Haiduchi

[quote=77808430][quote-nick]LeyasMamma skrev 2017-07-03 18:08:25 följande:[/quote-nick]

Nej säte är inget jag hade föredragit, så i sånna fall hade det blivit snitt. Fick en snabb tid idag på ul kl 15 och det visade sig att hon ligger med huvudet neråt :) så nu känns de mycket lugnare.

[/

Vad skönt! Kan man börja ladda för vaginal förlossning :)

Kommer ändå be dom på förlossningen att dubbelkolla hur hon ligger när förlossningen startar.

• LeyasMamma
    Haiduchi skrev 2017-07-03 21:04:05 följande:

[quote=77808430][quote-nick]LeyasMamma skrev 2017-07-03 18:08:25 följande:[/quote-nick]

[/

Vad skönt! Kan man börja ladda för vaginal förlossning :)

Kommer ändå be dom på förlossningen att dubbelkolla hur hon ligger när förlossningen startar.

Ja de kändes väldigt skönt :) har haft lite molande under dagen efter att dom tryckte nere vid bäckenet, men blir nog inget än. Ja när de väl hoppat igång så kommer jag nog be dom kolla för säkerhets skull, om jag kommer ihåg de :D
Svar på tråden BF Juli 2017 ny