• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Bimbim79
    Leeandra skrev 2017-07-23 11:47:58 följande:
    Jag tycker det är lite roligt, speciellt som alla mina barn ( förutom mina tvillingar förstås ) har olika stjärntecken. Alla bebisar i den här tråden blir också födda i tuppens år med eld som element enligt den kinesiska almenackan, . Orädda och fåfänga små barn kan vi vänta oss, .
    Kan ju bli spännande, både jag och maken är lejon, urtypiska, så heta diskussioner här kan bli rätt högljudda ;) får se hur mycket lejon personlighet denna lillkillen får :)

Idag kommer mina 2 som varit hos Pappa en vecka, eller 6 dagar. Har nu över sommaren inte direkt fasta veckor och försöker vara flexibla, även om bytes dag är samma sen kommer de lite extra då å då mest för att de inte ska falla ur rutinerna. Blir så jobbigt för dem om de aldrig vet när de ska hit eller dit. Han har ingen semester detta året, samt hans sambo genomgår cellgiftsbehandling, vi vet inte när vi behöver åka till förlossningen så det är så skönt när vi kan hjälpa varandra och att umgänge vv fungerar så bra.
  • Malimari
    Honeyb skrev 2017-07-23 09:16:19 följande:

Igår kl 19:52 föddes vår dotter med en vikt på 3330g och 48 cm :) född bf +3

Grattis! :)
  • Treansresa
    narie24 skrev 2017-07-23 10:08:49 följande:

Min dotter har legat på 288 som högst och är mitt i solning nr 2. Värdet gick ner lite och sen upp igen. Jobbigt att börja hoppas på hemgång och sen blir kvar igen. Har ju två barn hemma som väntar.

Min dotter vägde 4340 vid födseln så vikten spelar nog ingen roll. Men konstigt att de skickar hem barn med högre värden.

Ja det verkar riktigt konstigt. Verkar som sjukhusen har olika regler. När han började mäta gulsoten på dag 3 var han uppe på 242 men behövde inte sola förens dag 6 vid 350. Han gick ner till 240 och då fick vi åka hem.

Nu vid 3 veckor har han fortfarande 350 som sagt och det blir nog ny solning imorgon. Han väger 3.6 nu.
  • Treansresa
    Honeyb skrev 2017-07-23 09:16:19 följande:

Igår kl 19:52 föddes vår dotter med en vikt på 3330g och 48 cm :) född bf +3

Stort grattis!
  • Treansresa

Jag tycker det är lite roligt, speciellt som alla mina barn ( förutom mina tvillingar förstås ) har olika stjärntecken. Alla bebisar i den här tråden blir också födda i tuppens år med eld som element enligt den kinesiska almenackan, . Orädda och fåfänga små barn kan vi vänta oss, .

Vad häftigt med små orädda barn:) våra barn är också olika månader, fast är inte så insatt i tecknena:)
  • Vet hur det känns

Tycker också stjärntecken är spännande :) har en dotter som är skorpion och en dotter som är lejon och nu ett lejon till, jag är oxe :D
  • Vet hur det känns

Efter att ha läst allt som finns att läsa om igångsättning på internet så har jag bestämt mig för att ställa in min tid på onsdag. Mitt tillstånd är inte allvarligt (sjukdom osv) utan jag blir beviljad igångsättning pga foglossning/ischias och denna smärta kan jag lida med en vecka extra om det behövs.

Jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag gjorde denna igångsättning och den slutar i katastrof. Skulle beskylla mig själv isånt fall.

Så nu är det bara att vänta på att bebis vill ut.. bf 30/7 så jag antar att jag blir den sista i denna tråd som kommer föda.. den som väntar på något gott..väntar..

• Treansresa
    Vet hur det känns skrev 2017-07-24 00:10:02 följande:

Efter att ha läst allt som finns att läsa om igångsättning på internet så har jag bestämt mig för att ställa in min tid på onsdag. Mitt tillstånd är inte allvarligt (sjukdom osv) utan jag blir beviljad igångsättning pga foglossning/ischias och denna smärta kan jag lida med en vecka extra om det behövs.

Jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag gjorde denna igångsättning och den slutar i katastrof. Skulle beskylla mig själv isånt fall.

Så nu är det bara att vänta på att bebis vill ut.. bf 30/7 så jag antar att jag blir den sista i denna tråd som kommer föda.. den som väntar på något gott..väntar..

Vad skönt att du har gjort ett val som känns rätt, tycker det är riktigt starkt att gå på sin känsla och göra det som känns rätt!
  • Joline84
    Vet hur det känns skrev 2017-07-24 00:10:02 följande:

Starkt av dig att gå på egen känsla, trots att det är tufft sista tiden. Jag hade inte heller gärna gjort en igångsättning om jag inte varit tvungen. Båda mina har kommit spontant på datum för igångsättning, på bf +14, så jag har sluppit det.
    Hoppas din bebis vill ut snart ändå!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny