• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Vet hur det känns
    Vårivfresa skrev 2017-07-24 11:50:39 följande:

Idag har vi gått en vecka över tiden... Dom pratar om igångsättning för oss också men vi ska på tul imorgon så vi får se...

Spännande!! Är det rutin att man gör tul efter en vecka? Eller är det speciellt för dig? Stora barn sen innan?
  • FannyFelicia

Jag ska på UL när jag gått en vecka över. Bm så det var rutin för att se fostervattenmängd bla.

• Sladdis17

Nr 2 följer inte alls nr 1 för mig. Nr 1 kom på bf -5 och jag är nu på bf + 7. Men jag har hört att mammans ålder spelar in och jag är ju 14 år äldre nu :)

• Vårivfresa
    Vet hur det känns skrev 2017-07-24 12:05:44 följande:
    Spännande!! Är det rutin att man gör tul efter en vecka? Eller är det speciellt för dig? Stora barn sen innan?
    Ingen aning! Vi har varit in och ut från sjukhuset varannandag ungefär de senaste veckorna.. Jag har högt blodtryck och huvudvärk men alla andra prover är bra så dom vet inte riktigt vad som är fel :/ dom gjorde ett tul förra veckan och hon vägde runt 2700.. Jag vet inte alls, det är vårt första barn... har lagt på mig 7kg i vätska på knappt 2 veckor, vet inte alls om det är normalt :(

Meeen har börjat skriva ner alla sammandragningar jag får och dom börjar bli fler, så något positivt iaf :)
  • Summerchild

Nu har vi fått komma hem. :) lilla familjen återförenad. Skönt att kunna slappna av. Nytt för pojken oxå. Tittar sig så mkt omkring.

Min man var lite rolig idag när han hämtade oss på avdelningen. Kom upp med bilstol men oxå hela isofix basen.. då hade man nåt att skratta åt :D

• Bimbim79
    FannyFelicia skrev 2017-07-24 07:59:48 följande:

Skönt att ha fattat sitt beslut! Bra gjort ????

Jag väntar ännu! Bf+4 tror jag nu. Var beräknad 19 juli så kan bli en augustibebis tom om det inte händer nåt.

Bebben har börjat klämma på nån nerv så känner av att det strålar ut i ben och benet viker sig ibland. En del sammandragningar men inga onda.

Känns som jag kommer gå full tid denna grav med, sattes igång bf+15 Och födde bf+16 förra barnet.

Men nu är jag lite mer redo. Bm bedömt tappen vara 1 cm kort och är öppen 3-4cm. UL bokat på torsdag för att kolla fostervatten, rutin visst. Så det är ooooooerhört spännande! Men absolut nedräkning. Max 10 dagar, det är ju helt surrealistiskt! Hahaha

Samma nerv som min trycker på och gjort i ett par veckor, både barn o make blir oroliga varje gång, måste ju liksom knäa till och vika mig lite lägga vikten på vänster för att hålla balansen när det händer. Kommit på att gå lite bredbent undviker det :) ser lite kul ut!

BF idag enligt rul! Trött pga dålig sömn, sammandragningar mensvärk hela nätterna, nu har det börjat bli samma på fm, hjälper inte att vila bort det heller. Har tid hos bm på fredag, hoppas jag slipper den tiden och jag ligger på BB och är klar då! Men vi får se. Har ju inte samma pappa, 4:e barnet med 3:e pappan. Och är 9 år sedan jag födde barn sist. Kan inte ens komma ihåg "hur det ska kännas när det är på gång" kanske tur man glömt dock ;)
  • Wooden
    Vet hur det känns skrev 2017-07-24 07:35:42 följande:

Tack tjejer! Det känns skönt när jag landat i beslutet.. jag tror verkligen efter att ha läst samt pratat med läkare och barnmorska att igångsättning är inget man ska ta lätt på. Om man verkligen inte måste. Det är stor risk att det blir komplikationer när inte kroppen själv har startat det. Vill inte vara med om katastrof snitt eller sugklocka.. står hellre ut lite extra.. man är ju inte gravid för alltid :)

Hur många är vi kvar som väntar på bebis??

Skönt att ha landat i ett beslut! :) Och "modigt" av dig att ta just detta beslut när du haft så jobbigt. Alltså att våga vänta liksom. Det kommer bli kanon.

Jag är också kvar. Har bf på onsdag. Min son kom på bf+3 och jag hoppas verkligen att lillasyster kommer den här veckan. Är så sjukt trött på det här nu. Deppig liksom. Varmt, kan inte ha några kläder, ont i fogarna, sjukligt osmidig osvosv. Har sammandragningar som inte gör ont, men har haft lite tendens till förvärkar. Men det har ju varit flera dagar, så inget som känns som på gång. Bara att hålla ut, men nog känns det piss alltid!
  • Joline84
    Vet hur det känns skrev 2017-07-24 10:15:57 följande:

Vi är några stycken kvar alltså :) kul!! Bebisarna kan ju komma 2veckor+- skit drygt att vänta!

Frågade läkaren på förlossningen om när det kan tänkas starta.. han sa att det vet man inte men oftast så följer man samma mönster som tidigare barn (om det är samma pappa) jag fick första på bf+3 och andra bf+4 så räknar helt klart med att jag föder mellan 2 och 4 augusti. 1 augusti får han helst inte komma då första barnet är född på den dagen.. hon är inte sugen att dela dag :)

Har precis sett till att det är mycket aktiviteter denna vecka.. som jag orkar och klarar av.. med tanke på problem att gå.

Idag blir det badhus, imorgon restaurang och bio med tjejerna. Onsdag ska vi spela minigolf (jag tittar nog på) torsdag ska vi shoppa kläder till tjejerna och lördag har vi kalas för äldsta tjejn här hemma..

1 augusti som är hennes födelsedag så har hon önskat att åka till kokpunkten med pappa/faster och lillasyster.. dom dagarna kommer jag endast ligga i hängmattan och vila inför dagen Då

Blir kul att se om den föds som sina systrar. Skulle bli väldigt förvånad om denna skulle stanna inne längre än dom.. max bf+5

Intressant det där med dagarna. Båda mina tidigare kom på bf +14. Startade spontant bf +13 ca kl 06-07 på morgonen. Så väldigt exakt för mig. Lite synd att jag inte får spontan förlossning denna gång, då det hade vart kul att jämföra. Men glad att jag slipper gå över två veckor så klart (blir snitt). Har isf ny pappa till denna.
  • Leeandra
    Vet hur det känns skrev 2017-07-24 12:04:36 följande:

Spännande!!! Sen vet jag inte heller om mammans ålder har betydelse? Är 7 år sen sist för mig så det kan ändras.. slutar väll att jag skriver här bf+14 och sliter håret av mig i frustration

Ha, ha, samma här isf, 7 år sen sist för mig med . Jag kom 3 veckor för tidigt och blivande pappan 1 vecka sent, vet inte om sånt spelar in heller. Annars är det väl upp till bebisen själv att bestämma sig för att komma ut, de ska ju vara så orädda och ivriga enligt astrologin så vad väntar de på?
  • Vet hur det känns
    Leeandra skrev 2017-07-24 16:42:48 följande:

Ha, ha, samma här isf, 7 år sen sist för mig med . Jag kom 3 veckor för tidigt och blivande pappan 1 vecka sent, vet inte om sånt spelar in heller. Annars är det väl upp till bebisen själv att bestämma sig för att komma ut, de ska ju vara så orädda och ivriga enligt astrologin så vad väntar de på?

Jaa precis!! Ut med er nu.. känns skönt att boka upp mig på saker nu så kanske tiden går lite fortare.. så jävla drtygt att bara ligga hemma och vänta.. händer det inatt?? Så vaknar man och är besviken..
Svar på tråden BF Juli 2017 ny