BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Idag har vi gått en vecka över tiden... Dom pratar om igångsättning för oss också men vi ska på tul imorgon så vi får se...
Jag ska på UL när jag gått en vecka över. Bm så det var rutin för att se fostervattenmängd bla.
Nr 2 följer inte alls nr 1 för mig. Nr 1 kom på bf -5 och jag är nu på bf + 7. Men jag har hört att mammans ålder spelar in och jag är ju 14 år äldre nu :)
Nu har vi fått komma hem. :) lilla familjen återförenad. Skönt att kunna slappna av. Nytt för pojken oxå. Tittar sig så mkt omkring.
Min man var lite rolig idag när han hämtade oss på avdelningen. Kom upp med bilstol men oxå hela isofix basen.. då hade man nåt att skratta åt :D
Skönt att ha fattat sitt beslut! Bra gjort ????
Jag väntar ännu! Bf+4 tror jag nu. Var beräknad 19 juli så kan bli en augustibebis tom om det inte händer nåt.
Bebben har börjat klämma på nån nerv så känner av att det strålar ut i ben och benet viker sig ibland. En del sammandragningar men inga onda.
Känns som jag kommer gå full tid denna grav med, sattes igång bf+15 Och födde bf+16 förra barnet.
Men nu är jag lite mer redo. Bm bedömt tappen vara 1 cm kort och är öppen 3-4cm. UL bokat på torsdag för att kolla fostervatten, rutin visst. Så det är ooooooerhört spännande! Men absolut nedräkning. Max 10 dagar, det är ju helt surrealistiskt! Hahaha
Tack tjejer! Det känns skönt när jag landat i beslutet.. jag tror verkligen efter att ha läst samt pratat med läkare och barnmorska att igångsättning är inget man ska ta lätt på. Om man verkligen inte måste. Det är stor risk att det blir komplikationer när inte kroppen själv har startat det. Vill inte vara med om katastrof snitt eller sugklocka.. står hellre ut lite extra.. man är ju inte gravid för alltid :)
Hur många är vi kvar som väntar på bebis??
Vi är några stycken kvar alltså :) kul!! Bebisarna kan ju komma 2veckor+- skit drygt att vänta!
Frågade läkaren på förlossningen om när det kan tänkas starta.. han sa att det vet man inte men oftast så följer man samma mönster som tidigare barn (om det är samma pappa) jag fick första på bf+3 och andra bf+4 så räknar helt klart med att jag föder mellan 2 och 4 augusti. 1 augusti får han helst inte komma då första barnet är född på den dagen.. hon är inte sugen att dela dag :)
Har precis sett till att det är mycket aktiviteter denna vecka.. som jag orkar och klarar av.. med tanke på problem att gå.
Idag blir det badhus, imorgon restaurang och bio med tjejerna. Onsdag ska vi spela minigolf (jag tittar nog på) torsdag ska vi shoppa kläder till tjejerna och lördag har vi kalas för äldsta tjejn här hemma..
1 augusti som är hennes födelsedag så har hon önskat att åka till kokpunkten med pappa/faster och lillasyster.. dom dagarna kommer jag endast ligga i hängmattan och vila inför dagen Då
Blir kul att se om den föds som sina systrar. Skulle bli väldigt förvånad om denna skulle stanna inne längre än dom.. max bf+5
Spännande!!! Sen vet jag inte heller om mammans ålder har betydelse? Är 7 år sen sist för mig så det kan ändras.. slutar väll att jag skriver här bf+14 och sliter håret av mig i frustration
Ha, ha, samma här isf, 7 år sen sist för mig med . Jag kom 3 veckor för tidigt och blivande pappan 1 vecka sent, vet inte om sånt spelar in heller. Annars är det väl upp till bebisen själv att bestämma sig för att komma ut, de ska ju vara så orädda och ivriga enligt astrologin så vad väntar de på?