• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • basio

Jag är också kvar. Har dock tid för igångsättning på onsdag, förhoppningsvis blir det av ... får igångsättning pga mina stora problem med foglossning och hoppas innerligt att den ger med sig hyfsat snabbt efter förlossningen. Hade ju varit trevligt att kunna ta en promenad med vagnen när han väl kommit ut ...

• Leeandra
    Vet hur det känns skrev 2017-07-24 17:30:20 följande:

Jaa precis!! Ut med er nu.. känns skönt att boka upp mig på saker nu så kanske tiden går lite fortare.. så jävla drtygt att bara ligga hemma och vänta.. händer det inatt?? Så vaknar man och är besviken..

Jo, jag tror det är rätt tänkt. Bara sitta hemma och vänta gör ju att tiden känns jättelång. Man kunde ju få något litet tecken på att det kommer hända i om rimlig framtid åtminstone .
  • Leeandra
    Summerchild skrev 2017-07-24 13:45:28 följande:

Nu har vi fått komma hem. :) lilla familjen återförenad. Skönt att kunna slappna av. Nytt för pojken oxå. Tittar sig så mkt omkring.

Min man var lite rolig idag när han hämtade oss på avdelningen. Kom upp med bilstol men oxå hela isofix basen.. då hade man nåt att skratta åt :D

Vad skönt att få komma hem, . Ha, ha, vad roligt det måste ha sett ut!
  • Summerchild
    Leeandra skrev 2017-07-24 18:33:24 följande:

Vad skönt att få komma hem, . Ha, ha, vad roligt det måste ha sett ut!

Ja ....det är nog inte så lätt att vara pappa heller :)

Först vart jag besvärad.... men när sköterskorna skratta så kände jag oxå att varför vara så hård mot en så rolig situation. Vart är min humor. :)
  • Wooden

Här ligger jag och klockar värkar. Tycker det är skitsvårt att veta hur man ska tolka frekvens osv. Hoppas det inte är falskt alarm iaf. Men vet inte när det behövs ringas barnvakt. Väcker ju inte gärna nån mitt i natten i onödan. Men hellre det än att inte hinna till sjukhuset givetvis. Aja, får se hur det hela utvecklar sig. Bf är på onsdag.

• Vet hur det känns
    Wooden skrev 2017-07-25 03:07:59 följande:

Här ligger jag och klockar värkar. Tycker det är skitsvårt att veta hur man ska tolka frekvens osv. Hoppas det inte är falskt alarm iaf. Men vet inte när det behövs ringas barnvakt. Väcker ju inte gärna nån mitt i natten i onödan. Men hellre det än att inte hinna till sjukhuset givetvis. Aja, får se hur det hela utvecklar sig. Bf är på onsdag.

Åååå så roligt!!!!! Kommer dom i ett mönster.. gör ont.. så skulle jag absolut ringa och be anhöriga komma. Du måste ju hinna in också.

Ett tips.. är det på riktigt så slutar inte värkarna komma om du badar varmt.. utan det fortsätter bara.

Stort lycka till nu!!!!!
  • Wooden
    Vet hur det känns skrev 2017-07-25 04:29:53 följande:

Åååå så roligt!!!!! Kommer dom i ett mönster.. gör ont.. så skulle jag absolut ringa och be anhöriga komma. Du måste ju hinna in också.

Ett tips.. är det på riktigt så slutar inte värkarna komma om du badar varmt.. utan det fortsätter bara.

Stort lycka till nu!!!!!

Tack för tips! Har slumrat nu mellan värkar iaf. Men dom har hållit på någorlunda regelbundet sen midnatt ungefär. Och gör rätt ont. Har inte ringt mamma än. Men tror nog hon får komma och hämta sonen nu på morgonen.

Ska testa bad om det fortsätter! Badade på förlossningen förra gången och det var jätteskönt tyckte jag då. :)
  • Joline84
    Wooden skrev 2017-07-25 03:07:59 följande:

Så spännande! Hoppas det är på gång på riktigt o lycka till!
  • sobrio88

Har varit dålig på att läsa i den här tråden nu sen min lilla knatte kom men grattis till alla nya bebisar och lycka till ni som fortfarande väntar på era små mirakel <3

• Bimbim79
    Wooden skrev 2017-07-25 05:12:33 följande:
    Tack för tips! Har slumrat nu mellan värkar iaf. Men dom har hållit på någorlunda regelbundet sen midnatt ungefär. Och gör rätt ont. Har inte ringt mamma än. Men tror nog hon får komma och hämta sonen nu på morgonen.

Ska testa bad om det fortsätter! Badade på förlossningen förra gången och det var jätteskönt tyckte jag då. :)
    Varm bad vetekudde och alvedon hjälper inte det så är det ju på riktigt!!! :) kan vara skönt om sonen blir hämtat med så slipper han se hur ont mamma har med! Med barn nr 2 vaknade storasyster då 4 år, och hon va jätte orolig för att jag hade ont innan vi skulle åka in, både farmor och hennes man va där. Tog 32 timmar inne på förlossningen och de fick knappt dottern att äta under den tiden. Hon åt däremot rejält när pappa väl kom hem när det va klart.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny