• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Vet hur det känns
    Treansresa skrev 2017-07-24 01:21:15 följande:

Vad skönt att du har gjort ett val som känns rätt, tycker det är riktigt starkt att gå på sin känsla och göra det som känns rätt!

Joline84 skrev 2017-07-24 05:51:19 följande:

Starkt av dig att gå på egen känsla, trots att det är tufft sista tiden. Jag hade inte heller gärna gjort en igångsättning om jag inte varit tvungen. Båda mina har kommit spontant på datum för igångsättning, på bf +14, så jag har sluppit det.

Hoppas din bebis vill ut snart ändå!

Tack tjejer! Det känns skönt när jag landat i beslutet.. jag tror verkligen efter att ha läst samt pratat med läkare och barnmorska att igångsättning är inget man ska ta lätt på. Om man verkligen inte måste. Det är stor risk att det blir komplikationer när inte kroppen själv har startat det. Vill inte vara med om katastrof snitt eller sugklocka.. står hellre ut lite extra.. man är ju inte gravid för alltid :)

Hur många är vi kvar som väntar på bebis??
  • FannyFelicia

Skönt att ha fattat sitt beslut! Bra gjort ????

Jag väntar ännu! Bf+4 tror jag nu. Var beräknad 19 juli så kan bli en augustibebis tom om det inte händer nåt.

Bebben har börjat klämma på nån nerv så känner av att det strålar ut i ben och benet viker sig ibland. En del sammandragningar men inga onda.

Känns som jag kommer gå full tid denna grav med, sattes igång bf+15 Och födde bf+16 förra barnet.

Men nu är jag lite mer redo. Bm bedömt tappen vara 1 cm kort och är öppen 3-4cm. UL bokat på torsdag för att kolla fostervatten, rutin visst. Så det är ooooooerhört spännande! Men absolut nedräkning. Max 10 dagar, det är ju helt surrealistiskt! Hahaha

• Leeandra
    Vet hur det känns skrev 2017-07-24 07:35:42 följande:

Tack tjejer! Det känns skönt när jag landat i beslutet.. jag tror verkligen efter att ha läst samt pratat med läkare och barnmorska att igångsättning är inget man ska ta lätt på. Om man verkligen inte måste. Det är stor risk att det blir komplikationer när inte kroppen själv har startat det. Vill inte vara med om katastrof snitt eller sugklocka.. står hellre ut lite extra.. man är ju inte gravid för alltid :)

Jag hade gjort precis som du, jag vill ha allt så naturligt som möjligt. Vem som blir sist ut vet man aldrig, hag har BF imorgon ( enligt mig själv, RUL sa den 29 ) och inga tecken på att något är på gång. Men å andra sidan brukar det först kännas som att man ska vara gravid för evigt för att helt plötsligt bara hända och så sitter man där med bebis i famnen och kan inte fatta att väntan är slut, .
  • Lady K

Stort grattis alla som fått sina små guldklimpar! Jag är nog den med sista bf i tråden tror jag, 3/8. Jag hade 27/7 först men blev flyttad efter kub-ul och sen stannade jag kvar i tråden ändå... Inga direkta känningar på att det skulle vara något på gång än. Har tidigt i graviditeten fått för mig att 28/7 är the magic date, men inser nu att det är bättre att ställa in sig på att gå maxad tid till typ 17-18/8. Just idag får han gärna stanna inne dock då vi ska föreviga magen med en fotografering.

• Sladdis17

Starkt av dig att gå på egen känsla, trots att det är tufft sista tiden. Jag hade inte heller gärna gjort en igångsättning om jag inte varit tvungen. Båda mina har kommit spontant på datum för igångsättning, på bf +14, så jag har sluppit det.

Jag är kvar, bf + 7 idag. Har pratat med förlossningen och det blir inte utvärdering förrän nästa vecka om det ska bli igångsättning. Känns tungt! Men samtidigt kanska man ska tänka som du, att det inte är att eftersträva.
  • Vet hur det känns

Vi är några stycken kvar alltså :) kul!! Bebisarna kan ju komma 2veckor+- skit drygt att vänta!

Frågade läkaren på förlossningen om när det kan tänkas starta.. han sa att det vet man inte men oftast så följer man samma mönster som tidigare barn (om det är samma pappa) jag fick första på bf+3 och andra bf+4 så räknar helt klart med att jag föder mellan 2 och 4 augusti. 1 augusti får han helst inte komma då första barnet är född på den dagen.. hon är inte sugen att dela dag :)

Har precis sett till att det är mycket aktiviteter denna vecka.. som jag orkar och klarar av.. med tanke på problem att gå.

Idag blir det badhus, imorgon restaurang och bio med tjejerna. Onsdag ska vi spela minigolf (jag tittar nog på) torsdag ska vi shoppa kläder till tjejerna och lördag har vi kalas för äldsta tjejn här hemma..

1 augusti som är hennes födelsedag så har hon önskat att åka till kokpunkten med pappa/faster och lillasyster.. dom dagarna kommer jag endast ligga i hängmattan och vila inför dagen Då

Blir kul att se om den föds som sina systrar. Skulle bli väldigt förvånad om denna skulle stanna inne längre än dom.. max bf+5

• Leeandra
    Vet hur det känns skrev 2017-07-24 10:15:57 följande:

Vi är några stycken kvar alltså :) kul!! Bebisarna kan ju komma 2veckor+- skit drygt att vänta!

Frågade läkaren på förlossningen om när det kan tänkas starta.. han sa att det vet man inte men oftast så följer man samma mönster som tidigare barn (om det är samma pappa) jag fick första på bf+3 och andra bf+4 så räknar helt klart med att jag föder mellan 2 och 4 augusti. 1 augusti får han helst inte komma då första barnet är född på den dagen.. hon är inte sugen att dela dag :)

Har precis sett till att det är mycket aktiviteter denna vecka.. som jag orkar och klarar av.. med tanke på problem att gå.

Idag blir det badhus, imorgon restaurang och bio med tjejerna. Onsdag ska vi spela minigolf (jag tittar nog på) torsdag ska vi shoppa kläder till tjejerna och lördag har vi kalas för äldsta tjejn här hemma..

1 augusti som är hennes födelsedag så har hon önskat att åka till kokpunkten med pappa/faster och lillasyster.. dom dagarna kommer jag endast ligga i hängmattan och vila inför dagen Då

Blir kul att se om den föds som sina systrar. Skulle bli väldigt förvånad om denna skulle stanna inne längre än dom.. max bf+5

Fast mina två första kom på BF -1 och BF +1 medan barn nr 3 kom på BF +8. Tvillingarna kom ju på BF -14 men de räknar jag inte med. Den här gången har jag dessutom ny pappa så det känns ju som att det kan bli när som helst.
  • Vårivfresa

Idag har vi gått en vecka över tiden... Dom pratar om igångsättning för oss också men vi ska på tul imorgon så vi får se...
  • Vet hur det känns
    Leeandra skrev 2017-07-24 11:46:04 följande:

Fast mina två första kom på BF -1 och BF +1 medan barn nr 3 kom på BF +8. Tvillingarna kom ju på BF -14 men de räknar jag inte med. Den här gången har jag dessutom ny pappa så det känns ju som att det kan bli när som helst.

Spännande!!! Sen vet jag inte heller om mammans ålder har betydelse? Är 7 år sen sist för mig så det kan ändras.. slutar väll att jag skriver här bf+14 och sliter håret av mig i frustration
Svar på tråden BF Juli 2017 ny