• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Vet hur det känns
    Sladdis17 skrev 2017-07-26 07:31:16 följande:

Jag ringde och de tyckte jag skulle avvakta och se för att det inte gått så lång tid än. Blodet tyckte hon inte var nåt konstigt, att det kan vara slemproppen. Fast det var lättflytande blod så jag är inte lika säker. Men teckenblödning kanske.

Åååh så skönt att höra!! Spännande!!! Idag får du bebis!! Lycka till nu!!
  • Bimbim79

Ligger på förlossningen 3 cm öppen kl 04.30. Inte regelbundet men mellan 3-4 värkar på 10 minuter! Blöder rejält efter bm:S ganska brutala kontroll :/ min livmoder ligger högt och bebis ej fixerad, så hon nådde knappt in, och tog i rejält! Ligger på ett vårdrum o andas genom värkarna! Funkar bra än. Ctg kurva tagen 80% i sammandragningarna. Får se när de ska in å rota igen, har inte sovit inatt så försöker vila, samtidigt är det ju bättre att upp å gå! Ärligt när hon skulle kolla mig va nog det värsta hitintills!
    Fortsättning följer ....

• Vet hur det känns
    Bimbim79 skrev 2017-07-26 08:04:31 följande:

Ligger på förlossningen 3 cm öppen kl 04.30. Inte regelbundet men mellan 3-4 värkar på 10 minuter! Blöder rejält efter bm:S ganska brutala kontroll :/ min livmoder ligger högt och bebis ej fixerad, så hon nådde knappt in, och tog i rejält! Ligger på ett vårdrum o andas genom värkarna! Funkar bra än. Ctg kurva tagen 80% i sammandragningarna. Får se när de ska in å rota igen, har inte sovit inatt så försöker vila, samtidigt är det ju bättre att upp å gå! Ärligt när hon skulle kolla mig va nog det värsta hitintills!

Fortsättning följer ....

Åå tack för uppdateringen.. spännande!! Det blir bebis idag!!! Wieee lycka till nu!!
  • Vårivfresa
    Summerchild skrev 2017-07-25 22:02:54 följande:
    Grattis! Hoppas din resa blir fantastiskt. Hoppas på en fin berättelse:) lycka till imorgon!
    Tack så mycket! Försöker vila så mycket som möjligt men har värkar rätt tätt som gör ont :( ballongen är inne och snart ska dom dra lite i den..
  • Vet hur det känns
    Vårivfresa skrev 2017-07-26 13:07:54 följande:

Tack så mycket! Försöker vila så mycket som möjligt men har värkar rätt tätt som gör ont :( ballongen är inne och snart ska dom dra lite i den..

Lycka till nu!! Idag kommer bebis
  • noova87

Vår lilla flicka föddes igår kväll 25 juli vid åtta tiden. Kände av vissa värkar på dan den 24 juli då bf v.40+0 blev värre vid kvällen vid tio tiden. Höll ut hela natten och åkte in vid 6-7 tiden på morgonen. Då 2-3 värkar på 10 minuter. Var egentligen fullt på förlossningen så fick ligga i ett undersökningsrum sen gå omkring i två timmar på sjukhuset och sen tillbaka till undersökningsrummet. Först efter ytterligare någon timme där fick ett vanligt förlossningsrum och lustgas. Dröjde rätt länge innan jag fick epidural då bm vart upptagen länge.  Efter det tog de vattnet vid femtiden därefter så gick det undan lagom till krystvärkarna slutade edan och funka  

Vi fick åka hem nu imorse nu så rätt skönt det. 

Vi ringde till barnvakten vid elva tiden 24 så hon sov hemma hos oss. Rätt jobbigt och ta nattbussar osv. Hon hann ju ta tunnelbanan innan den sluta gå. Men var ju osäker. Efteråt känns det ju rätt beslut. 

• Joline84
    noova87 skrev 2017-07-26 17:22:38 följande:

Vår lilla flicka föddes igår kväll 25 juli vid åtta tiden. Kände av vissa värkar på dan den 24 juli då bf v.40+0 blev värre vid kvällen vid tio tiden. Höll ut hela natten och åkte in vid 6-7 tiden på morgonen. Då 2-3 värkar på 10 minuter. Var egentligen fullt på förlossningen så fick ligga i ett undersökningsrum sen gå omkring i två timmar på sjukhuset och sen tillbaka till undersökningsrummet. Först efter ytterligare någon timme där fick ett vanligt förlossningsrum och lustgas. Dröjde rätt länge innan jag fick epidural då bm vart upptagen länge.  Efter det tog de vattnet vid femtiden därefter så gick det undan lagom till krystvärkarna slutade edan och funka  

Vi ringde till barnvakten vid elva tiden 24 så hon sov hemma hos oss. Rätt jobbigt och ta nattbussar osv. Hon hann ju ta tunnelbanan innan den sluta gå. Men var ju osäker. Efteråt känns det ju rätt beslut. 

Grattis till flickan och skönt att ni fått komma hem redan. Jobbigt när det startar så sent o barnvakten får komma mitt i natten. Men det är ju rätt vanligt.
  • Leeandra

Grattis till lilla tösen! Jobbigt med fullt sjukhus dock, men skönt att komma gem snabbt igen, .
  • Malimari

Grattis!

Nu börjar man känna sig rätt ensam som gravid i denna tråd haha!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny